معرفی و دانلود کتاب آخرین برگزیده: برگرفته از زندگی واقعی پیامبر اسلام (ص)

برای دانلود قانونی کتاب آخرین برگزیده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین برگزیده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین برگزیده: برگرفته از زندگی واقعی پیامبر اسلام (ص)

کتاب آخرین برگزیده به قلم عباس یرفی، برگرفته از زندگی واقعی پیامبر اسلام (ص) است و با نگاهی به وقایع مهم تاریخ اسلام، خلاصه‌ای از زندگی آخرین فرستاده‌ی خدا بر روی زمین را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب آخرین برگزیده:

محمد (ص) چون از سن چهل سالگی گذشت راز و رمزی را گشود. او مقدس‌ترین لقبش را از زیر لایه‌های اعتماد مردم گرفته بود و اینک به فراموشی می‌سپرد. او با القاب نمی‌زیست بلکه گویی چندین روح داشت که هر آن که می‌خواست یکی را می‌میراند و دیگری را زنده نگه می‌داشت و به جاهای دور و بلندتر می‌رساند و در این اثناء در آرامشی بی‌پروا غوطه می‌خورد. آرامشی که دیگران در رسیدن به آن عجز داشتند و برای کشف حقیقت، استدلال‌هایی را که به جایی نمی‌برد برای خود قرار می‌دادند. او در پی آیین جدیدی می‌گشت بر مبنای حالات انسان که بر هیچکدام از روحیات مختص روزگاران خود استوار نبود، بلکه شرایطی می‌طلبید که تیرگی‌ها را از بخش زندگی مردم می‌زدود و به یک وادی می‌رساند که او آن را تقرب نامید.

محمد (ص) درون انسان را شکفت و به حقیقت وجدان دست یافت و در ژرف‌ترین جایگاه آن نوری دواند و در نیروهای خروشان دانایی انسان قدرتی ایجاد نمود و علیه جهل به کار برد. او سخنانی نرم داشت و در دل زن و مرد و پیر و جوان نشست. از کودکی چنین بود. هنگام تولد، زمانی که هنوز فرصت‌ها بیهوده از میان مردم می‌گذشتند و کمتر کسی به آن‌ها اعتنا می‌کرد شگفتی به وجود آورد.

آنچه خواندید بخشی از توصیفات عباس یرفی درباره پیامبر اسلام بود. او در کتاب آخرین برگزیده (The last selectman)، چکیده‌ای از زندگی آخرین پیامبر اولوالعزم را به تصویر می‌کشد که بخش‌هایی چون هجرت، دعوت به مدینه، جنگ بدر، جنگ احد، بنی نضیر و... را دربرمی‌گیرد.

کتاب آخرین برگزیده مناسب چه کسانی است؟

اگر علاقه دارید از زندگی رسول اکرم (ص) و تاریخ اسلام بیشتر بدانید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب آخرین برگزیده می‌خوانیم:

تأثیرگذارترین اعتقاد از تفکراتی نشأت گرفت که در عمق موضوع نفوذ کرده بود و از محمد (ص) توصیه‌های فراوانی در این زمینه می‌توان پیدا نمود. قلب او آکنده از تفکراتی بود که از رویاها سرچشمه نمی‌گرفت و آنچنان که طبیعت انسان ملاطفت می‌نمود روی به منشأ می‌گرداند که تمام وجود خود را از آن می‌دانست. تفکر، حکمت و آموزش از کوچکترین اشیاء تا کائنات را نیاز مبرم به زمان خود قرار داد. این شیوه کم‌کم ریشۀ جهالت را خشکاند و جامعه مسیر کسب علم و آگاهی را پیمود.

ضمناً او تعالیم اخلاقی روا می‌داشت، نسبت به تهمت‌ها و ناسزاگویی‌هایی که با زبان ناشایست به او می‌گفتند. از این جهت دیگران از عکس‌العمل او تقلید کردند و اخلاقش شایسته جامعه گردد.

یک روز از کنار دیوار گلی خانه‌ای گذشت، و دست‌هایش را سایبان سر و صورتش قرار داد، زیرا می‌دانست عادت مرد یهودی صاحبخانه به منظور آزار او هر روز خاکستر بر سر مبارک او می‌ریخت. اما آن روز خاکستر هیزم از بالای پشت بام فرود نیامد. به فکر افتاد این مرد کجاست؟ چگونه از عادتش دست کشیده است؟

در اینگونه موارد رنجش به معنای ایجاد دشمنی در وجود او بی فایده بود.

به وسع متانت و لطافت روح درون و یا بهتر، از فهم اجتماعی مختصش سراغی از مرد یهودی گرفت. همسایه‌ها گفتند: در بستر بیماری خوابیده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
قلم
هجرت
دعوت به مدینه
مدینه
جنگ بدر
شب تردید
جنگ احد
آغاز نبرد
رجیع
بئر معونه
بنی نضیر
بدر صغری
جنگ احزاب
صلح
دعوت جهانی
مکه
حنین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین برگزیده: برگرفته از زندگی واقعی پیامبر اسلام (ص)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بهنام قلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-7757-03-3
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین برگزیده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آخرین برگزیده

برای دریافت کتاب آخرین برگزیده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.