معرفی و دانلود کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون

عکس جلد کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون
قیمت:
۱۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون

کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون نوشته‌ی مهدی حق گو روایت زندگی فردی است که به موفقیت های چندان بزرگی نرسیده اما به خوبی می‌تواند از پس پستی و بلندی‌های زندگی بربیاید.

درباره کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک:

در این کتاب نویسنده با لحنی صمیمی و ساده، به مرور بخش‌های تلخ و شیرین زندگی‌اش می‌پردازد و هم‌زمان مطالبی آموزنده، درباره حقایق زندگی می‌گوید و شما را برای حرکت رو به جلو تشویق می‌کند. این کتاب می‌کوشد داستان دردهای شخصیت اصلی را به شما منتقل کند، به طوری که بتوانید آن را به خوبی درک کنید، انگار که خود شخصیت داستان هستید. شما با دغدغه‌های فردی آشنا می‌شوید که احتمالا افراد بسیاری او را می‌شناسند و برای آن‌ها مفید بوده است، ولی نفرات بسیار کمی هستند که واقعا به او اهمیت می‌دهند و دوستش دارند. در حقیقت می‌توان گفت بود و نبود او برای کسی مهم نیست.

آدم بزرگ‌های ترسناک کتابی انگیزشی در راستای احیای اعتماد به نفس و خودباوری در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است که به شما یاد خواهد داد چطور با سختی‌های زندگی مواجه شوید، از پس آن‌ها بربیایید و بدانید شکست خوردن امری طبیعی است و باید به آینده‌ای بهتر امیدوار باشید.

مطالعه کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه کسانی که به دنبال خودسازی، داشتن زندگی بهتر و رسیدن به موفقیت هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک می‌خوانیم:

من همیشه فکر می‌کردم که مشکلی که برای من پیش می‌آید، مثل کوهی است که جلویم سبز شده و باید آن را از راهم بردارم تا بتوانم به حرکت در مسیر ادامه دهم. من بیشتر عمرم را در حال هل دادن کوه‌هایی بودم که جلویم سبز می‌شدند. سنّم که بالاتر رفت، دیدم در تمام این سال‌ها من زندگی نکرده‌ام، نخندیده‌ام، کسی را دوست نداشته‌ام، به چشمان پرمهر کسی نگاه نکرده‌ام، به کسی کمک نکرده‌ام، از کسی کمک نگرفته‌ام، برای خودم دلسوزی نکرده‌ام و تقریباً تمام وقت را مشغول جنگیدن با همان کوه‌های سدّ راهم بوده‌ام. دیدم که آن کوه‌ها، نه تنها از جای خود تکان نخورده‌اند، بلکه آن قدرت اولیه برای مقابله را نیز ندارم.

در آن نقطه فهمیدم اگر بخواهم به همین جنگیدن بی‌حاصل ادامه دهم، هرگز شیرینی هدیه‌ی زندگی را درک نخواهم کرد. دیدم هر کدام از لحظاتی را که با نفرت و خشم و فکر انتقام سپری کرده بودم، می‌توانست لحظاتی باشد که با عشق سپری شود، با دوست داشتن آدم‌ها، با سعی در خوب زندگی کردن و سعی در زیبا زندگی کردن.

من در مقابل مشکلات و ناملایمات، سرسختی و سماجت زیادی نشان دادم و به همین خاطر، کمی طول کشید که زندگی یک درس مهم به من بدهد؛ این‌که امواج دریای پر تلاطم زندگی، مشکلات زندگی نیستند، بلکه خود زندگی‌اند. باید تن به آب زد، عاشق بود. کار ما آرام کردن دریا نیست، رقصیدن با موج‌هاست!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: آدم‌بزرگ‌ها کیستند؟
چرا این‌ها را می‌نویسم؟
آغاز
آدم‌بزرگ‌ها چه کسانی هستند؟
چقدر از آدم‌بزرگ‌ها می‌ترسم؟
چرا دنیای آدم‌بزرگ‌ها ترسناک است؟
آدم‌بزرگ‌ها و فضولی
آدم‌بزرگ‌ها و دروغ
آدم‌بزرگ‌ها و کنجکاوی
آدم‌بزرگ‌ها و درست و غلط
آدم‌بزرگ‌ها و برچسب‌ها
آدم‌بزرگ‌ها و خنده
چرا آدم‌بزرگ‌ها از خنده بدشان می‌آید؟
آدم‌بزرگ‌ها و بازی
آدم‌بزرگ‌ها و جنس مخالف
آدم‌بزرگ‌ها و موفقیت
آدم‌بزرگ‌ها و سختی
کار به درد بخور
بخش دوم: من و آدم‌بزرگ‌ها
آدم‌بزرگ‌های توی سرم
احساس گناه همیشگی
عادت به تشویق
سندروم «بارک الله»
تشویق به مظلوم بودن
خیانت
نبش قبر
انتقام
بدلباس
معذرت‌خواه همیشگی
شکست‌های عشقی
تعارف
لگد کردن خود
زنجیرهای نامرئی
خلوت‌های دردناک
توهّم کنترل
توده‌های حقارت
پیشرفت‌های‌ دورکننده (کورکننده)
گناهکار
ترس از جنس مخالف
رابطه با جنس‌ مخالف
ترس از کتک
جنگ همیشگی
خنده بی‌خنده
عدم اختیار
سلب مسئولیت
غم ابدی
علت درس، ورزش و کارم
چیزی برای از دست دادن
الف به جای ب
دوری از زن
چرا از زن‌ها فرار می‌کنم؟
یک سیلی آبدار
انتخاب‌های بیچاره
فراموش کردن حس
جنگ بی‌جنگ
مرگ آرزوها
هراس اجتماعی
من در جهنم
فعال اجتماعی
پیشرفت پلید
سقف تو این است!
ریاکار همیشگی
نفهمیدن حرف دیگران
بی‌تفاوت
ترس و مسئولیت
فرار از موقعیت‌ها
نگاه کنترل‌گر
بزرگ شدن زورکی
چرا دوست ندارم آدم‌بزرگ باشم؟
خطرناک
ازدواج بی‌ازدواج
دیدن خودم از دریچه‌ی نگاه آدم‌بزرگ‌ها
من؛ یک آدم‌بزرگ ترسناک
تسلیم
بخش سوم: زندگی
اهمیت زندگی
ارزش حرف زدن
به دنبال چاره
اگر به گذشته برگردم چطور زندگی می‌کنم؟
آیا همه آدم‌بزرگ‌ها بزرگ هستند؟
آدم‌بزرگ‌های خیالی
بزرگ شدن
رشد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-451-728-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون

amir kazemisarcheshme
۱۴۰۰/۱/۲۶
هنوز نخوندمش ولی حتما میخونمش، نویسنده‌های ایرانی در زمینه‌ی موفقیت و خودسازی درون و... کم داریم، در واقع همه دنبال نیمه گمشده‌ای در موفقیت میگردیم بنام پول و ثروت، چیزی که این روزهای ایران بشدت در گیر آن است، هیچ وقت فکر نکردیم که باید خلق ثروت کرد و دست بکار شد. همین کتاب راه و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه خلق ثروت کرده‌اند با ارزش افزوده‌ای که به جهان اطراف خود داده‌اند، و اما همه‌ی ما قرار نیست کله گنده‌ی دنیا باشیم ‌ کافیست که توی موقعیت و کاری که داریم بهترین باشیم و راضی از حال و هوایی که در آن نفس می‌کشیم. خودم جایگاهم را در هنری که دارم به ثبت رساندم و سال هاست در آن تلاش کردم و میکنم. شاید بپرسید هنر من چیه؟! میتونم نگم... وشاید بگید گفتن و نگفتنش چه فایده، درسته. اما من عاشق خوشنویسی و نقاشی و شعرم و در هر سه موفق هستم. خوشنویسی را بسیار موفق ترم چون وقت بیشتری گذاشته‌ام. حرفه‌ام طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ست، روی این کار هم وقت گذاشتم و موفقم. پیام من این است، روی هر کاری بقدر کافی وقت بگذاریم و در موردش مطالعه و به روز باشیم و با تمام شوق و ذوق درونی حتا در زمان پذیرفته نشدن‌ها، از فرصت‌های هر چند کوچک بهره ببریم. تضمین میکنم موفق خواهیم شد. این شاخه به آن شاخه نپریم. واگویه‌های درونی رو مثبت و مثبت تر کنیم. هی تو! درسته خود تو که این سطرها رو خوندی و اومدی با من تا آخرش، تو یه آدم عالی هستی شاید خودت نمیدونستی فقط بدون تو عالی هستی و بشدت مشتاق پیشرفتی، اما باید شروع کنی به کار کردن روی چیزی که دوست داری و بهش شوق داری و باهاش حال میکنی، فقط بفکر کسب در آمد ازش نباش.
دنبال بهتر شدنش باش و هر جا که هستی بدون که کارت درسته. ایمان داشته باش به همه
م نظری
۱۴۰۰/۲/۱۳
مشکل تمام انسانها از گذشته تا امروز همین مسئله درک نکردن همدیگر است چه برسد به درک بچه از پدر ومادر وبالعکس، وهر زمانی برای خود دنیای دارد زمان کودکی درک، خیلی ضعیف است به همین خاطر ما خیلی از کودکی به یاد نداریم شاید اگر همین سخت گیری پدر ومادر نبود معلوم نبود از این همه خطر جان سالم بدر می‌بردیم/ به نوجوانی و جوانی که می‌رسیم آن هم هر کدام دنیای مخصوص به خود را دارند وقتی انسان بزرگ می‌شود وسختی خود را به یاد می‌آورد فکر می‌کند حق با خودش است در حالی که نمی‌داند شرایط وسرنوشت ما از زندگی همین بوده که گذرانده ایم آیا می‌توانستیم درکمان، پدر ومادرمان محیط زندگی مان وشرایطمان عوض کنیم؛ مطمئنا نه /پس تمام این خودخوری‌ها بی‌معنی است وآن جا می‌رسد که انسان به این موضوع می‌رسد که راضی به رضای الهی باشد واین کلمه را در خود تقویت کند تا آرامش یابد
کاربر mm
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
ای کاش این کتاب رو همه مادر و پدر‌ها میخوندن.
منم قربانی آدم بزرگهای اطرافم بودم. حتی هم‌سن و سال‌های خودم برام بزرگی میکردن.
تا اینکه در سن ۱۶ سالگی آدم بزرگها به اجبار شوهرم دادن و بعد آدم بزرگ زندگی من مادرشوهرم و شوهرم شدند. من توی زندگیم تقریبا میشه گفت اختیاری نداشتم همیشه نگران نگاه‌های
مادرشوهر و شوهرم بودم با خوندن صفحات اولیه برای خودم گریه کردم برای دخترم گریه کردم که خودمم از ترس آدم بزرگها چقدر جلوی بچگی کردن دختر ۴ سالم رو گرفتم و نذاشتم داد بزنه یوقت بقیه میگن دختره من بده. سرصدا نکنه باباش بیدار میشه.
دخترم نسخه دوم خودم شده و همش افسوس میخورم.
ولی دارم روی خودم و دخترم کار میکنم. بلطف کتابراه تو این یکسال کتاب‌هایی خوندم که خیلی روی روابط و شخصیتم تاثیر گذاشته.
مبینا یوسفی
۱۴۰۰/۱/۲۶
دقیقا میتونستم درک کنم نویسنده چی نوشته. به حدی به زندگی من شبیهه که گاهی حس میکنم خودم اونو نوشتم! ان قدر بعضی صفحه هاش رو درک میکردم که حتی ازشون اسکرین شاتم گرفتم! تموم این سال‌ها من کسی بودم که بچه مثبت خطاب میشدم. توی دوران دبیرستان و راهنمایی هم اکثرا با فامیل صدام میزدن. هنوز هم متاسفانه ادم درگیر راضی کردن بزرگ هام اما سعی دارم هر روز آدم بزرگایی که توی مغزم وز وز میکننو کم تر کنم. تا بتونم روزی همون کسی بشم که خودم میخوام😊
یگانه رئیسی
۱۴۰۰/۱/۳۰
من اولش فکر میکردم نویسنده فردی خارجی هست اما وقتی فهمیدم ایرانیه‌ی کم ناراحت شدم درسی که از این کتاب گرفتم این بود که نذارم کسی بهم ظلم کنه خود واقعیم باشم ناله و شکایت نکنم و بخاطر داشته هام خدارو شکر کنم و زیبایی هارو ببینم. ما هیچ ادمیونمیتونیم تغییر بدیم جز خودمون رو و فقط خودمون مسئول هستیم. کارهامون این کتاب بیشتر جملاتش منو اذیت میکرد خیلی سعی کردم باهاش احساس همدردی کنم و از صفحه چهل به هفتادو پنج رفتم ببینم تهش چی میشه که خداروشکر تهش خوب تمموم شد. سختی هاشو خیلی طولانی نشون داد و حال خوبشو خیلی کم توضیح داد ممنون از کتابراه
سیده نفیسه کشفی
۱۴۰۰/۸/۳
این کتاب صمیمانه، دلسوزانه به ناخودآگاه هر انسانی که کودکی تلخی داشته، آگاهی التیام بخش میده. اینکه قضاوتهای بزرگترهایی که کودکی‌اش را کنارشان گذرانده، لزوما و بسیاری مواقع اصلا حقیقت ماجرا نیستند.
شروع زندگی رهایی از هر آن چیزی است که از قضاوت آن‌ها در وجودمان نقش بسته.
شاید مطالعه این کتاب در
کنار و البته قبل از کتاب مفید "ذهن شما دوست شما نیست" درک کامل تری از خطرات آسیب خودپنداره و درک از خویشتن خویش (که کودک در اثر کلام و رفتار سرپرستان خود تجربه میکند) و پیامدهای آن تا آخر عمر بدهد.
N
۱۴۰۰/۱/۳۰
کاملا خودمو جای نویسنده میزارم. انگار داره حرفای منو میزنه.
من حتی قبل از این کتاب خودمو سرزنش میکردم که چرا تو دورانی ک هم سنو سالام داشتن شیطنت‌های بچگی میکردند من خودمو بزرگتر از اونا میدیدم و اون کارا برام کسر شان بود
دلیلشو همه تو این کتاب فهمیدم و تا حدی نویسنده رو درک میکردم که بعضی کپی ک
صفحاتشو میکردم یادم بمونه
واقعا چرا باید این ادم بزرگا طرز فکرشون اینجوری باشه. اینجوری ما رو تو سیاهچالی بندازن ک حتی کمتر کسی قدرت بیرون اومدن ازشو داره.
لطیف حنضلی
۱۴۰۱/۹/۱۰
اعتماد به نفس در همه سنین و برای همه انسانها لازم و ضروری می‌باشد، کتاب مورد نظر برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان راهکارهای خوبی ارایه نموده، من بارها در زمینه اعتماد به نفس کار کردم و همچنان جای کار دارم، واقعا خود واقعی انسان و قرار گرفتن در اجتماع اگر یکی باشه و با تسلط روی خودم و شناخت از و خود کار کنم تکنیک‌های بالا بردن اعتماد به نفس را انجام دهم، نتایج بزرگی بدست می‌اورم و به موفقیت می‌رسم، چرا که اعتماد به نفس پایه رسیدن به رشد و پیشرفت و موفقیت محسوب می‌شود
Mohammed Lotfi
۱۴۰۰/۲/۱۹
کتاب خوبی بود تحلیل نه خیلی بلند و نه خیلی مختصر از اتفاقاتی که در زندگی یک انسان دوران طفولیتش میتونه اتفاق بیفته وکل زندگیشودربزرگسالی تحت شعاع خودش قرار بده که به سختی اثرات اون اتفاقات ازبین میره و وقت میبره تا آدم به خود واقعیش برسه و بعد دوباره شروع به زندگی کنه یه جور خود را پیداکردن خوشا که بحال اونها شرایط زندگیشون طوری رقم میخوره که با اعتماد به نفس و عزت نفس بزرگ میشن وتبدیل میشن به قهرمان خوب توضیح توضیح داده ما زمینی هستیم ودردهامون مریخیه از درمان کم حرف زده
ریحانه
۱۴۰۰/۱/۲۵
از این جور موضوعات زیاد داریم بعضی هاشون خوب دیده میشه بعضی‌ها هم نه، این کتاب خوبه امیدوارم در کتاب راه دیده بشود من خیلی وقت پیش خوندمش در اوغات فراقت
با اینکه خودم بچه‌ام اما رفتار درست با خودم هم توش آموزش داده شده کاش راهکار هم زیاد می‌داد و اینکه چطور اعتماد بنفسمان را خودمان بالا ببریم اگه دوست داشتید بخونید
Hosein Mahmoudi
۱۴۰۲/۹/۳۰
موقع خوندن این کتاب بچگی خودم توی ذهنم مرور میشد... چیزی که ممکنه خیلی‌ها مثل من تجربه کرده باشن، اقای حق گو توی این کتاب به آسیب‌هایی اشاره میکنه که بزرگ تر‌ها از جمله والدین چه خوداگاه یا چه ناخوداگاه میتونن به روان بچه وارد کنن، زخم‌هایی که درمان کردنشون ممکنه از سخت‌ترین کار‌های دنیا باشه، فقط امیدوارم ما درس بگیریم و بتونیم والدین خوبی واسه فرزندمون باشیم، بچها واقعا گناهی ندارن که قربانی رفتار اشتباه بزرگترا بشن
Lemon 🍋
۱۴۰۰/۹/۲۶
در راه شناخت کودک درون و مصائبی که باهاش روبرو هست بسیار جامع توضیح داده شده فکر میکنم به خصوص برای افرادی که دارای والدین کنترلگر و خودشیفته هستن این توضیحات تا ۸۰ ۹۰درصد انطباق داره و صدق میکنه حداقل برای من که اینطور بود و متوجه دلایل بسیاری از مشکلاتم شدم البته کتاب راه حلی به اون صورت ارائه هم نداده والبته خودش در مقدمه ذکر کرده که موضوع بیشتر توضیح و شناخت هست متن بسیار روان و جذاب بود و در کل لذت بردم. متشکرم
ارمیا گل محمدی
۱۴۰۰/۱/۲۷
راه حل پرسیدن چرا است!
ما چرا از پرسیدن "چرا" در مقابل رفتار خودمان و دیگران میترسیم؟؟
"چون" می‌ترسیم که بفهمیم رفتار خودمان اشتباه است.
"چون" وقتی رفتار دیکته شده دیگران را پذیرفتیم و رویا هایمان را بر اساس آن می‌چینیم و وقتی آن اساس از بین برود و یا زیر سوال برود رویاهایمان بکل نا بود میشود!
"چون" علم کمی داریم و خیلی کم می‌دانیم. و "چرا" ممکن است ما را به نا کجا آباد ببرد.
بیژن غفاری
۱۴۰۰/۱/۲۹
کتاب عجیبی بود! ۷۰ درصد کتاب را با دقت خواندم اما از شرح اتفاقات و احساسات نویسنده احساس بدبختی کردم و رج زدن، چون در ایران این تجربه‌ها واقعیت دارد یا در گذشته نزدیک داشته است.
تغییر احساس نویسنده و راه حل نهایی کمی ناگهانی و غیر قابل قبول بنظر می‌رسد. هرچند راه حل شاید درستی است. (گفتم «شاید»، چون من اهل جنگیدن با مشکلاتم هستم نه کنار کشیدن، به قول نویسنده😉)
دلارام 0074
۱۴۰۲/۶/۱۲
یکی‌از بهترین کتابایی هست که حتی وقتی نظرات رو‌هم بخونی تحت تاثیر قرار میگیری چه برسه به خود کتاب واقعا نویسنده خیلی عالی توضیح داده و‌ معلومه که از دل نوشته که به دل میشینه. با این که دویست کتاب توی‌ کتاب خونم دارم و خیلی کتاب‌ها منو به خودم اورد اما هیچ‌کدوم مثل این منو مجاب نکرد که نویسنده واقعا دلسوزانه نوشته. به امید زیاد شدن این جور نویسنده ها
مشاهده همه نظرات 144

راهنمای مطالعه کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون

برای دریافت کتاب آدم بزرگ‌های ترسناک: تلاشی در بازیابی اعتماد به نفس و احیای کودک درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.