معرفی و دانلود کتاب آز

عکس جلد کتاب آز
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آز

محمد طلوعی در کتاب آز، با بیان یک داستان نمادین می‌کوشد به مخاطبان خردسال نشان بدهد که حرص و طمع، منشأ بسیاری از خصائل منفی انسان‌هاست و چنانچه برای همیشه زندگی انسان‌ها را ترک کند، دنیا رنگ‌و‌بوی دیگری به خود می‌گیرد. شخصیت اصلی این کتاب مصور دیوی حریص است که تصمیم می‌گیرد طمع خود را کنار بگذارد و دیگر هیچ تقاضایی نداشته باشد. تصمیم تازه‌ی دیو آز، ‌به‌زودی زندگی تمام انسان‌ها را متحول می‌کند تا این‌که... .

درباره‌ی کتاب آز

آشنایی کودکان با فضائل اخلاقی و درک خوب از بد، یکی از دغدغه‌های اصلی والدین، مربیان مهدکودک، معلمان دبستانی و تمامی دست‌اندرکاران حوزه‌ی آموزش کودکان است. معمولاً صحبت کردن با کودکان در مورد مسائل اخلاقی، همیشه مؤثر نیست و ممکن است حتی نتایج منفی هم داشته باشد. یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توان با‌ بهره‌گیری از آن، اهمیت گرایش به خوبی‌ها و دوری از بدی‌ها را به بچه‌ها آموخت، کمک گرفتن از قصه و داستان است. کودکان با خواندن یا شنیدن داستان‌های آموزنده، خودشان را به‌جای شخصیت‌های اصلی و قهرمانان قصه قرار می‌دهند و به این صورت، هم پند اخلاقی داستان‌ها را بهتر درک می‌کنند و هم در زندگی خود نیز درس‌های اخلاقی موجود در داستان‌ها را به کار می‌برند. به همین خاطر، والدین و افرادی که در حوزه‌ی تعلیم و تربیت کودکان فعالیت دارند، می‌توانند به‌جای گفت‌و‌گوی مستقیم با کودکان، داستان‌های آموزنده و سرگرم‌کننده را برای ایشان بخوانند. کتاب آز، نوشته‌ی محمد طلوعی، یکی از همین داستان‌هایی است که می‌تواند نکته‌های اخلاقی مهمی را به مخاطبان خردسال خود بیاموزد.

شخصیت اصلی این اثر، دیوی زیاده‌خواه به اسم آز است که چندین دست و پا و سر دارد و چند وقت یک بار هم به تن یک انسان می‌رود تا هرچه آن انسان دارد را از آن خود کند. دیو آز که همیشه چشمش به داشته‌های دیگران است، یک روز در تن یک پیرزن می‌رود اما بعد از این‌که پیرزن سه کاسه آش می‌خورد، دیو از آن‌همه نخود و لوبیا و رشته، دلش به هم می‌پیچد و تصمیم می‌گیرد دیگر هیچ‌چیزی در این دنیا نخواهد. او به کوه می‌رود و همان‌جا می‌نشیند چون دیگر چیزی در دنیا نمی‌خواهد و ترجیح می‌دهد باقی عمرش را در همان کوه بماند.

... اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. وقتی دیو آز به کوه می‌رود و دست از زیاده‌خواهی برمی‌دارد، زندگی همه‌ی مردم دگرگون می‌شود. پادشاه دیگر دوست ندارد به شکار برود و حیوانات را شکار کند، خزانه‌دار شاه دیگر دلش نمی‌خواهد از مردم مالیات بگیرد، کدخدا دیگر دوست ندارد مال مردم را به‌زور از آن‌ها بگیرد و ... . مثل این‌که با رفتن آز به کوه، زندگیِ همه رنگ دیگری به خود گرفته. به همین دلیل آن‌ها دنبال راه چاره‌ای می‌گردند تا ببینند برای این مشکل باید چه راهی را پیش بگیرند.

محمد طلوعی در این داستان مصور به کودکان نشان می‌دهد که بسیاری از رفتارهای بد و ویرانگر انسان‌ها ریشه در حرص و آز دارند و با نبود این احساس، زندگی آدم‌ها هم به‌کل زیرورو می‌شود. سحر حق‌گو تصویرگری کتاب حاضر را به عهده داشته و کوشیده تا با هنرنمایی‌های خود بچه‌ها را بیش‌از‌پیش مشتاق خواندن کتاب آز بکند. این داستان حوزه‌ی ادبیات کودک به کوشش نشر کتاب چ در اختیار تمامی کودکان فارسی‌زبان در سراسر جهان قرار می‌گیرد.

کتاب آز برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب آز برای کودکان رده‌ی سنی شش تا نه سال هم آموزنده خواهد بود و هم سرگرم‌کننده.

در بخشی از کتاب آز می‌خوانیم

شاعر، کدخدا، آهنگر، گاوبان و آتش‌بان را برد پیش خزانه‌دار و گفت: «آقای خزانه‌دار.» شاعر داشت مزمزه می‌کرد که بگوید: «جناب آقای خزانه‌دار عالی‌مقام...» ولی فقط توانست بگوید: «آقای خزانه‌دار.» خزانه‌دار با تعجب نگاهش کرد و گفت: «از اون‌همه لقب و آلاف و اولوف فقط همین آقا موند واسه ما؟»

شاعر گفت: «باور کنین هر کاری می‌کنم توی دهنم نمی‌گرده دوتا بیت دل‌خوش‌کنک بگم یا یه کلمه بگم که توش تعریف الکی باشه، این چه وضعیه آخه آقای خزانه‌دار، ما چه‌کار کنیم با این بدبختی؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات47
زبانفارسی
شابک978-622-7776-21-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آز

برای دریافت کتاب آز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.