معرفی و دانلود کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو

عکس جلد کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو
قیمت:
۱۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو

بیش از صد آزمایش مهیج در زمینه‌ی هنر، فناوری، مهندسی، ریاضی و علوم در کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو گرد آمده‌اند تا مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از آموزش، بازی و سرگرمی را برای کودکان فراهم آورند. کریستال چترتن در این کتاب آموزشی و مهارتی، بینش علمی، روحیه‌ی کنجکاوانه و خلاقیت را در کودکان شما افزایش خواهد داد.

درباره‌ی کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، آمیزه‌ی شگفت‌انگیزی است از هنر، فناوری، ریاضی، علم و... که همگی در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند. برای رسیدن به درکی واقع‌بینانه و جامع نسبت به جهان و پدیده‌هایش راهی نداریم جز شناخت تمامی ابعاد متنوع هستی. هرچند آگاهی از سازوکار دنیای طبیعت و قوانینی که زندگی طبیعی ما بر مبنای آن‌ها قرار گرفته، برای همه‌ی انسان‌ها، در تمام سنین، می‌تواند سودمند باشد اما به نظر می‌رسد کودکان بیش از بزرگسالان به کشف رموز طبیعت و پی بردن به قواعد جهان طبیعی علاقه داشته و نسبت به آن کنجکاو باشند.

تا پیش از آن‌که کودکان نیز مورد توجه مؤلفان قرار بگیرند، کتاب‌های علمی غالباً برای مخاطبان بزرگسال نگاشته می‌شدند و عموماً از زبانی سنگین و پیچیده برخوردار بودند. از آن‌جایی که امروزه شاهد توجه روزافزون نویسندگان و اهالی چاپ و نشر به حوزه‌ی کتاب‌های کودک نیز هستیم، به آثاری برمی‌خوریم که با هدف رشد و ارتقای دیدگاه علمی در کودکان تدوین شده‌اند. این آثار سعی دارند به‌تدریج این گروه از مخاطبان را برای یادگیری نحوه‌ی استدلال علمی و ورود به دنیای علم آماده سازند. کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو (Awesome Science Experiments for Kids: 100+ Fun STEM / STEAM Projects and Why They Work) با چنین هدفی تألیف شده و نویسنده‌ی آن، کریستال چترتن (Crystal Chatterton)، در تلاش بوده دیدگاه علمی را میان مخاطبان خردسال این کتاب پرورش دهد. چه کسی می‌داند؟ شاید خوانندگان همین اثر نسلِ بعدیِ دانشمندانِ حوزه‌های مختلف را باشند.

در کتاب حاضر، با هدف آشنا ساختن کودکان با مفاهیم و فرایندهای علمی، مهندسی، هنری، همچنین قواعد ریاضی و چگونگی فناوری‌ها، صدوپنج آزمایش طراحی و ارائه شده‌اند. تمامی آزمایش‌ها با جزئیات و مرحله‌به‌مرحله بیان شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که خردسالان در درک و اجرای آن‌ها هرگز دچار اشکال نخواهند شد. تصاویری که در جای‌جای کتاب گنجانده شده نیز به کمک مخاطبان آمده‌اند تا در فهم بهتر و سریع‌تر مطالب یاری‌رسان ایشان باشند.

برای تهیه‌ی لوازم آزمایش‌ها اصلاً نگران نباشید. کریستال چترتن در ارائه‌ی آزمایش‌های این اثر در تلاش بوده تا ابزاری را به کار گیرد که در تمامی خانه‌ها موجود هستند. لوازمی مانند قاشق، صابون، تخم‌مرغ، پرتقال، لوبیا و... ابزار مورد نیاز این آزمایش‌ها هستند. البته به یاد داشته باشید که لازم است هنگام اجرای آزمایش‌ها، نکات ایمنی را رعایت کرده و لزوماً در کنار فرزندانتان حضور داشته باشید. اگرچه نویسنده مواد یا آزمایش‌های خطرناکی را در کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو معرفی نکرده اما بهتر است تا جای ممکن، از ایمن بودن آزمایش‌ها در زمان اجرا، اطمینان حاصل نمایید.

لحن هیجان‌انگیز نویسنده و جذابیت‌های بصری کتاب دو عامل اصلی محبوبیت این اثر میان مخاطبانش هستند. خوانندگان در عین آشنایی با صدها نکته‌ی آموزنده، سرگرمی و بازی را نیز تجربه خواهند کرد. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، مهارت‌هایی از قبیل پرسش‌گری، تفکر علمی، فرضیه‌سازی و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها به طرز چشمگیری در مخاطبان این اثر پیشرفت خواهد کرد. برای تهیه‌ی این کتاب آموزشی می‌توانید به برگردان فارسی آن که با ترجمه‌ی الهام صادقی به چاپ رسیده، مراجعه نمایید. نشر پرتقال چاپ و انتشار این اثر را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو

  • مجموعه‌ای از آزمایش‌های جالب برای کودکان و حتی بزرگسالان. دستورالعمل‌ها همگی روشن هستند و به‌خوبی شرح داده شده‌اند. این کتاب برای مخاطبان کنجکاو بسیار آموزنده خواهد بود. (استیو فلمینگ، استاد دانشگاه تمپل)

  • کودکان همیشه کنجکاو هستند اما آزمایش‌های کریستال چترتن به آ‌ن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با اشیاء ساده راهی برای سرگرم‌ کردن خود و درک بهتر دنیای اطرافشان پیدا کنند. (کاترین دی. برک، مدیر آزمایشگاه‌های شیمی عمومی)

  • این کتاب آموزنده هم برای تدریس در کلاس‌هایم و هم برای بازی با کودکانم کاملاً مناسب است. (هالی دیویس، متخصص یادگیری پیشرفته در آکادمی مجازی یوتا)

  • کتابی که به‌راحتی قابل‌درک است و دستورالعمل‌های آن نیز به‌سادگی قابل اجرا هستند. آموزه‌های آن نه‌تنها خود آزمایش‌ها، که مبنای علمی آن‌ها را نیز تشریح می‌کنند. شامل فعالیت‌هایی سرگرم‌کننده و جالب برای تمامی سنین! (نانسی وارد)

  • دربردارنده‌ی فعالیت‌های سرگرم‌کننده و آموزنده که به شیوه‌ای جذاب ارائه شده‌اند. (The Telegraph)

کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان هفت تا دوازده‌ساله‌ای که عاشق دنیای علم، آزمایش و علاقه‌مند به یادگیری نکته‌های آموزشی جورواجور هستند، از مطالعه‌ی کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو لذت خواهند برد.

با کریستال چترتن بیشتر آشنا شویم

کریستال چترتن، نویسنده، مربی و همچنین شیمی‌دانی است که به تألیف کتاب‌های آموزشی با محوریت مباحث علمی می‌پردازد. مخاطبان آثار وی کودکانی هستند که به دنیای علم و آزمایش‌های هیجان‌انگیز علاقه‌مندند. او که مدرک کاشناسی‌ارشد خود را در رشته‌ی شیمی آلی اخذ کرده، با دیدن اشتیاق فرزندانش به مباحث علمی تصمیم می‌گیرد کتاب‌هایی را در این زمینه برای کودکان تدوین کند؛ کتاب‌هایی که برای کودکان و والدینشان بسیار جذاب و آموزنده هستند.

در بخشی از کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو می‌خوانیم

دما و فشار باهم نسبت مستقیم دارند؛ یعنی وقتی دما بالا می‌رود، فشار هم بالا می‌رود. هنگامی که آب درون بطری داغ است، فشار زیادی وارد می‌کند، اما با سرد شدن آب و تبدیل بخار آب به قطره‌های آب، فشار کاهش می‌یابد.

هنگام سرد شدن آب، فشار بیرون بطری بیشتر از فشار درون آن است که خلائی ایجاد می کند و باعث می‌شود هوا از خارج وارد بطری شود و بادکنک را با خود به داخل بطری بیاورد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شیوه‌ی استفاده از این کتاب
فصل دوم: علوم
فصل سوم: فناوری
فصل چهارم: مهندسی
فصل پنجم: هنر
فصل ششم: ریاضیات
فصل هفتم: جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو
نویسنده
مترجمالهام صادقی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات251
زبانفارسی
شابک978-622-274-066-5
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو

برای دریافت کتاب آزمایشخانه: 100+ آزمایش خانگی برای بچه‌های کنجکاو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.