معرفی و دانلود کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان: درس‌های پولی که کودکان و نوجوانان نباید از دست بدهند

عکس جلد کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان: درس‌های پولی که کودکان و نوجوانان نباید از دست بدهند
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان: درس‌های پولی که کودکان و نوجوانان نباید از دست بدهند

کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان نوشته‌ی والتر اندل، نویسنده‌ی آمریکایی است. هدف از نگارش این کتاب شناساندن امور مالی به روشی جالب و سرگرم‌کننده بوده است. اگر چه مخاطب این کتاب دانش‌آموزان سنین 8 تا 12 سال هستند، اما هر فردی در هر سنی می‌تواند آن را با لذت بخواند و از مزایای آن بهره‌مند شود.

درباره‌ی کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان

والتر اندل (Walter Andal)، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی خود را با گرایش امور مالی بین‌الملل از دانشگاه لاورن در کالیفرنیا دریافت کرده. انگیزه‌ی قوی او برای کمک به چهار فرزندش در راه تبدیل شدن به مدیران مالی باهوش و مسئول، او را به نوشتن کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان (Finance 101 for Kids: Money Lessons Children Cannot Afford to Miss) واداشت.

کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان به شیوه‌ای ساده و با زبانی قابل فهم برای کودک و نوجوان نوشته شده است. این کتاب برای تبدیل بچه‌ها به سرمایه‌گذاران همه‌چیزدان و کاربلد نوشته نشده، بلکه هدف اصلی آن ارائه‌ی اطلاعات پایه به آنها و همچنین مسئولیت‌پذیر ساختن آنها در قبال منابع مالی‌شان است. و آموختن اینکه چگونه می‌توانیم نسل بعدی را با مهارت‌های مالی آشنا کنیم تا آنها بتوانند در بزرگسالی مدیریت درستی برای حفظ سرمایه و پول در زندگی خود داشته باشند. کمک به بچه‌ها برای اینکه در سال‌های ابتدایی زندگی خود تصمیمات مالی هوشمندانه بگیرند، به طور قطع بزرگسالانی ماهرتر در امور مالی از آنها خواهد ساخت.

یکی از مهم‌ترین آموزه‌هایی که می‌توانیم به فرزندان خود یاد دهیم این است که به چه طریق پول و سرمایه‌ی خویش را مدیریت کنند. در کمال تأسف، اغلب والدین توجه چندانی به آموزش مفاهیم مالی و اقتصادی به فرزندان خود، ندارند. والتر اندال با الهام از موقعیت‌هایی در زندگی واقعی و پیشامدهای روزمره، کتابی آموزنده و سرگرم‌کننده نوشته است تا به کودکان کمک کند در مسیر تصمیم‌گیری‌هایشان، هوشمندانه عمل کنند.

اندال در کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان به بررسی موارد زیر پرداخته است:

  • پول چگونه شروع شد؟
  • نحوه‌ی به دست آوردن پول و کسب درآمد
  • پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
  • اعتبار چیست و خطرات سوءاستفاده از اعتبار
  • بورس چیست؟
  • نیروهای اقتصادی که می‌توانند بر امور مالی شخصی تأثیر بگذارند
  • ارزها و مبادلات خارجی چیست؟
  • اهمیت دادن به جامعه

این کتاب را اصغر ادبی و آرمیتی ادبی به فارسی برگردانده‌اند و نشر دارکوب آن را در اختیار خوانندگان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان

  • یکی از بهترین کتاب‌های مالی که تا به حال خو‌انده‌ام. حاوی جزئیاتی شگفت‌انگیز برای روند بهتر یادگیری بچه‌ها. (Kelly G. - goodreads)
  • یک کتاب آموزشی عالی! حالا فرزند 6 ساله‌ام هر روز صبح از من می‌پرسد که سهام چیست؟ من این کتاب را برای آموزش آنچه که در مدرسه نمی‌آموزند، بسیار توصیه می‌کنم. (Joshua P. - goodreads)

کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مسائل مالی علاقه‌مند هستید و یا فرزندی دارید که در پی آموزش مهارت‌های مالی به او هستید، خواندن این کتاب را به خودتان و فرزندتان پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان: درس‌های پولی که کودکان و نوجوانان نباید از دست بدهند می‌خوانیم

آیا مادر خود را دیده‌اید که بدون استفاده از پول (اسکناس) مواد خوراکی خریداری کند؟ او یک کارت پلاستیکی را جلوی پیشخوان فروش می‌کشد، یک تکه کاغذ را امضا می‌کند و سپس با مواد خوراکی می‌رود. آیا او خوراکی‌ها را رایگان از فروشگاه برداشت؟ خیر، هرگز. او خوراکی‌ها را به‌وسیلۀ چیزی که اعتبار نامیده می‌شود خرید. اعتبار یک قرارداد بین وام‌گیرنده (در نمونه بالا، مادر) و یک وام‌دهنده (بانک) است که در آن وام‌گیرنده بر پایۀ آن قرارداد خریدی انجام می‌دهد به این شرط که در آینده پول آن را به بانک پرداخت می‌کند. اعتبار به وام‌گیرنده اجازه می‌دهد از دستگاه‌های خودپرداز پول بگیرد، کالا و خدمات بخرد و همان‌دم از آن‌ها لذت ببرد درحالی‌که پول آن‌ها را دیرتر پرداخت می‌کند. همۀ پول، کالاها و خدمات به‌دست‌آمده از شیوه قرارداد اعتباری باید زمانی در آینده به‌طور کامل پرداخت شود. به‌طور معمول کل مبلغ پرداختی شما بیش از قیمت اصلی است که پرداخت کرده‌اید، زیرا وقتی وام‌گیرنده از اعتبار استفاده می‌کند، وام‌دهنده از شما برای به‌کارگیری پول وام‌گرفته‌شده، سود می‌گیرد.

روش‌های زیادی وجود دارد که وام‌دهندگان، خدمات اعتباری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این اعتبار می‌تواند به شکل کارت‌های اعتباری، وام‌های دانشجویی، وام‌های خرید خودرو و وام‌های خرید خانه باشد؛ وام‌های خانه به وام‌های رهنی نیز شناخته می‌شوند. شاید تاکنون به این نکته آگاهی نداشتید، ولی شرکت‌های خدمات (گاز، برق، کابل، آب) نیز خدمات اعتباری فراهم می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار برای پدر ومادرها
سرآغاز
فصل اول. امور مالی چیست؟
فصل دوم. پول: چگونه همه‌چیز شروع شد
فصل سوم. چگونه پول به‌دست بیاوریم؟
فصل چهارم. قدرت پول
فصل پنجم. آشنایی با اعتبار
فصل ششم. خریدوفروش با اعتبار
فصل هفتم. پولت را پس‌انداز کن!
فصل هشتم. پول و اقتصاد ما
فصل نهم. بازار سهام
فصل دهم. پول در سراسر جهان
سخن پایانی. اشتراک‌گذاری منطقی است!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان: درس‌های پولی که کودکان و نوجوانان نباید از دست بدهند
نویسنده
مترجماصغر ادبی، آرمیتی ادبی
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-600-497-125-6
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان

جواد دادمرزی
۱۴۰۲/۱۱/۶
به زبان بسیار ساده و بدون هر گونه پیچیدگی دانستنی‌های مالی و سرمایه گذاری را بیان نموده است. به دلیل تورم‌های بسیار بالا بخش سپرده گذاری آن برای ایران به هیچ عنوان کارایی ندارد.
زهره طالبی اطهر
۱۴۰۲/۹/۲۹
به امید انکه اموزش درست مالی به فرزندان اینده را سالم‌تر کند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان

برای دریافت کتاب نخستین دانستنی‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.