معرفی و دانلود کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم: جامدها، مایع‌ها و حدس بزنید چه کسی گاز دارد؟

عکس جلد کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم: جامدها، مایع‌ها و حدس بزنید چه کسی گاز دارد؟
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم: جامدها، مایع‌ها و حدس بزنید چه کسی گاز دارد؟

میشل هاوتس در کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم به روایت داستانی آموزنده پرداخته که قهرمان آن، دخترکی به نام لوسی است. لوسی که شیفته‌ی علوم طبیعی است، در این کتاب به دنبال یافتن پاسخ‌های سوالات خویش در باب تفاوت‌های مایعات، جامدات و گازها با یکدیگر برمی‌آید.

درباره کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم

پاییز آغاز شده و فصل درس و مدرسه از راه رسیده است. در مدرسه‌ی ابتدایی شهر گرانیت، همه با شور و شوق مشغول مهیا شدن برای حضور در جشن برداشت محصولات تابستانی‌اند. دغدغه‌ی اصلی بچه‌هایی که می‌خواهند در این جشن بزرگ شرکت کنند، انتخاب لباس مناسب است. البته همه‌ی بچه‌ها به جز لوسی کوچولو. لوسی اساساً با همه‌ی هم‌سن‌وسال‌هایش فرق دارد. هر آنچه برای آن‌ها جالب است، برای لوسی بی‌مزه، و هر آنچه برای لوسی هیجان‌انگیز است، برای آن‌ها بی‌اهمیت به نظر می‌رسد. مثلاً لوسی علاقه‌ای به حضور در جشن برداشت محصولات تابستانی ندارد؛ همینطور که هیچ تمایلی به پوشیدن لباس‌های رنگارنگ و مد روز ندارد. اما به جایش عاشق حضور در کلاس علوم خانم فیلپو و گوش دادن به توضیحات مفصل او درباره‌ی خواص مواد شیمیایی گوناگون است. خبر خوب برای لوسی این است که همزمان با بازگشایی مدارس، آزمایشگاه دبستان نیز دوباره راه افتاده است. لوسی در این آزمایشگاه بناست چیزهای بسیاری یاد بگیرد؛ از جمله واقعیاتی درباره‌ی تفاوت رفتار مایعات، جامدات و گازها با یکدیگر. شما حاضرید لوسی را در جست‌وجوی علمی‌اش همراهی کنید؟...

کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم، با عنوان کاملِ جامدها، مایع‌ها و حدس بزنید چه کسی گاز دارد؟ (Solids, Liquids, Guess Who's Got Gas)، نخستین بار در سال 2017 به انتشار رسیده است. این اثر که داستانی آموزنده و پرکشش است، به قلم بهزاد باپیروند به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره مجموعه آزمایشگاه لوسی

عناوینی که به مجموعه‌ی آزمایشگاه لوسی (Lucy's Lab) تعلق دارند، به قلم میشل هاوتس، نویسنده‌ی اهل آمریکا، به نگارش درآمده‌اند. این عناوین داستان‌هایی کودکانه، با مرکزیت شخصیتی به نام لوسی‌اند، که دخترکی شیرین و باهوش و علاقه‌مند به علوم طبیعی‌ست. در هر یک از کتاب‌های متعلق به مجموعه‌ی آزمایشگاه لوسی، شماری از مطالب علمی آموزنده در قالب داستانی پرکشش به مخاطبین کودک و نوجوان آموزش داده می‌شود.

کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ متعلق به رده‌ی سنی 10 تا 12 سال، مخاطبین اصلی کتاب آموزنده‌ی آزمایشگاه لوسی - جلد دوم از میشل هاوتس به شمار می‌روند.

با میشل هاوتس بیشتر آشنا شویم

میشل هاوتس (Michelle Houts) نویسنده و تصویرگر اهل آمریکاست که به واسطه‌ی آثارش در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. از میان این آثار، می‌توان به عناوینی چون «آزمایشگاه لوسی: جامدها، مایع‌ها و حدس بزنید چه کسی گاز دارد؟»، «آزمایشگاه لوسی: لوسی عاشق علم است»، «انبار در شب» و «سرمازدگی زمستان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم می‌خوانیم

بِرادی بادکنکش را به سمت حلقه‌ی بسکتبال می‌اندازد و سعی می‌کند آن را وارد سبد کند، اما بادکنک به تخته‌ی پشت حلقه می‌خورد و او سر‌تا‌پا خیس می‌شود. جورجیا بادکنکش را هفت‌بار روی چمن‌ها می‌اندازد و آخرش بادکنک می‌ترکد. ناتالی با ناخن‌های دستش سوراخ کوچکی توی بادکنک درست می‌کند و آب با جریانی یکنواخت از آن بیرون می‌ریزد. من و کورا بادکنک‌بازی می‌کنیم. آن‌ها‌ را برای هم پرت می‌کنیم و از همدیگر دور می‌شویم و دور می‌شویم، تا این‌که شَلَپ! بادکنک‌ها هم‌زمان می‌خورند به کفش‌هایمان. وقتی خانم فلیپو دوباره دست‌هایش را به هم می‌زند تا برگردیم به دایره‌مان، چند نفرمان کمی خیس شده‌ایم، اما همه قبول داریم که فرضیه را امتحان کردیم و حدس‌مان درست بود. شواهد نشان داد که بادکنک‌ها پُر از آب بودند.

خانم فلیپو می‌گوید: «پس تا حالا دو حالت از ماده رو دیدیم. اون ‌یکی حالت چیه؟» تِسا جواب می‌دهد: «جامد؟» می‌دانم حرف تِسا درست است، ولی نمی‌توانم تصور کنم که چه‌طور می‌شود بادکنک با چیز جامدی پُر شود. خانم فلیپو برای آخرین‌بار جعبه را باز می‌کند و می‌گوید: «صف ببندید و نفری یه بادکنک بردارید. بعد با یکی از هم‌کلاسی‌ها درباره‌ی جامدها صحبت کنید.» وقتی نوبت به من می‌رسد که دستم را توی جعبه بکنم، بادکنک زردی برمی‌دارم و درجا می‌فهمم که بله، این بادکنک‌های پُر آب، یخ زده‌اند! آجای بادکنکش را هی این‌دست‌و‌آن‌دست می‌کند و می‌گوید: «سرده، سرده، سرده!»

فهرست مطالب کتاب

1. اسم‌ها
2. بدترین قسمتِ بهترین روزِ سال
3. ماده؟... جریان چیه؟
4. بازگشت به آزمایشگاه
5. آزمایش
6. سفری به کتاب‌خانه
7. کشفی شوکه‌کننده
8. درسِ آموخته
9. جشنِ دِرو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم: جامدها، مایع‌ها و حدس بزنید چه کسی گاز دارد؟
نویسنده
مترجمبهزاد باپیروند
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-622-6839-05-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم

برای دریافت کتاب آزمایشگاه لوسی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.