معرفی و دانلود کتاب هریسون چسبنده

عکس جلد کتاب هریسون چسبنده
قیمت:
۱۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هریسون چسبنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هریسون چسبنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هریسون چسبنده

تابه‌حال شده به خاطر صمیمیتِ بیش از حدِ دیگران معذب شوید؟ کریستین جونز در کتاب هریسون چسبنده داستان یک اسب آبی را برایتان می‌گوید که خیلی زیاد به دیگران نزدیک می‌شود و این کارش باعث شده همه از دستش خسته شوند و فاصله بگیرند. اگر می‌خواهید بدانید سرنوشت هریسون و دوستی‌هایش چه خواهد شد، این کتاب تصویری آموزنده را ورق بزنید.

درباره‌ی کتاب هریسون چسبنده

هریسون عادت دارد که خیلی با دیگران صمیمی شود و حتی موقع دست دادن و بغل کردن دوستانش زیاده‌روی می‌کند. این کار او اطرافیانش را آزرده کرده و باعث شده حسابی از دستش شاکی شوند. کریستین جونز (Christianne C. Jones) در کتاب هریسون چسبنده (Little Boost: Harrison Spader, Personal Space Invader) از شخصیتی به نام هریسون حرف می‌زند که بعد از بعضی رفتارهایش در مدرسه با یک موضوع مهم به نام حریم خصوصی آشنا می‌شود.

حریم خصوصی یعنی اینکه وقتی در کنار خانواده، دوستان و اطرافیانمان هستیم فاصله‌ی لازم را با آن‌ها رعایت کنیم. یعنی خیلی زیاد به آن‌ها نچسبیم، همه‌جا و همه‌وقت سراغشان نرویم و خلاصه به خواست دیگران در نشستن کنارشان، حرف زدن با آن‌ها و حتی لمس کردنشان احترام بگذاریم.

هریسون اولش چیزی درباره‌ی حریم خصوصی نمی‌داند و فکر می‌کند صمیمیتی را که در محیط خانواده تجربه کرده، باید عیناً در مدرسه هم با تمام دوستانش داشته باشد. برای همین بدون این‌که به خواست دوستانش توجه کند، بهشان نزدیک می‌شود، با آن‌ها دست می‌دهد و خلاصه باعث می‌شود آن‌ها احساس ناراحتی کنند؛ تا این که یک روز موضوع به گوش پدرش می‌رسد.

هریسون حالا در یک کلاس آموزشی خانگی با پدرش، هرآنچه را که لازم است درباره‌ی موضوعاتی مثل حریم خصوصی و فاصله‌ی اجتماعی بداند، یاد می‌گیرد. اگر دوست دارید شما هم در این کلاس جذاب شرکت کنید، می‌توانید این کتابِ کریستین جونز را بخوانید.

کتاب هریسون چسبنده یک داستان فانتزی با شخصیت‌ها و تصاویر جذاب حیوانات است که هم می‌تواند شما را سرگرم کند و هم به فکر فرو ببرد.

شما می‌توانید کتاب تصویری هریسون چسبنده را در خانه به همراه والدین بخوانید یا از خواندن آن با حضور مربی یا معلم‌تان در کلاس درس لذت ببرید. خواندن این داستان، خصوصاً پس از شرایط بحرانی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، به شما کمک می‌کند با رعایت فاصله‌ی اجتماعی، به سلامت خود و دیگران اهمیت بیشتری بدهید.

کتاب پیش رو به تصویرگری کیل اتکینسون از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده و ترجمه‌ی آن برعهده‌ی سمیه حیدری بوده است.

نکوداشت‌های کتاب هریسون چسبنده

  • به لطف زبان داستانی هریسون چسبنده می‌توانیم به بچه‌ها یادآوری کنیم که «مهاجم فضایی» نباشند. من این کتاب را به شدت توصیه می‌کنم. (Books That Heal Kids)

  • هریسون چسبنده کتابی سرگرم‌کننده است که تصاویر کارتونی اتکینسون به ارتقای سطح آن کمک کرده. (CM: Canadian Review of Materials)

  • تصاویر اتکینسون خنده‌دار است، و متن کریستین جونز مشکل هریسون را بدون تمسخر کردن او به تصویر می‌کشد. در مجموع این یک داستان مفید و جذاب و به حد کافی آموزنده است. (Kirkus Reviews)

کتاب هریسون چسبنده مناسب چه کسانی است؟

کودکان 4 تا 8 ساله‌ای که به کتاب‌های تصویری آموزنده علاقه دارند، می‌توانند از خواندن این داستان لذت ببرند.

با کریستین جونز بیشتر آشنا شویم

کریستین جونز (Christianne Jones) تاکنون داستان‌های کودک زیادی نوشته و جوایز معتبری را هم از آن خود کرده است. گفتنی‌ست که کتاب «سلام، خداحافظ» و «یک دروغ خیلی خیلی کوچولو»ی او در شمار 100 کتاب برتر حوزه‌ی کودک قرار گرفته‌اند. از دیگر آثار این نویسنده باید به کتاب‌های «چغلی بی چغلی» و «جغد پرحرف» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب هریسون چسبنده می‌خوانیم

بعد از چند تماس تلفنی دیگر، پدر هریسون باز هم مجبور شد چند نکته‌ی مهم دیگر را به پسرش گوشزد کند. پدر گفت: «می‌دانم از شگرد حفظ حریم شخصی خوشت آمده، اما یک‌وقت‌هایی دور و برت خیلی شلوغ‌پلوغ است. پس در آن‌جاها دست‌هایت را پایین بینداز و بی‌حرکت بایست. سعی کن در حریم شخصی خودت بمانی.» هریسون جواب داد: «متوجه شدم پدر».

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هریسون چسبنده
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-743724-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هریسون چسبنده

مهسا یاسینی
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب خوبی بود، تصویرسازی خنده دار باعث جذب کودک میشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هریسون چسبنده

برای دریافت کتاب هریسون چسبنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.