معرفی و دانلود کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر

عکس جلد کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر

کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر، نوشته‌ی یحیی کیان مرز بناب به معرفی آزمون‌هایی که به سنجش شرایط فیزیکی و توانمندی‌های ورزشکاران فوتبال اختصاص دارد می‌پردازد. این کتاب از مبانی پایه در فوتبال برتر تا شیوه‌های اندازه‌گیری شاخص‌های آنتروپرومتری، ریوی، جسمانی و فیزیولوژیکی را آموزش می‌دهد و برای مربیان فوتبال و گروه پزشکی تیم‌های برتر بسیار کاربردی است.

درباره‌ی کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر

فوتبال حرفه‌ای، این روزها فقط یک ورزش مورد پسند مردم نیست بلکه در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ و حتی سیاست تأثیرگذار است. باشگاه‌های ورزشی، به عنوان بنگاه‌های اقتصادی کلان، روز به روز برای داشتن عملکرد بهتر، تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند و همین باعث می‌شود که بازیکنان و مربیان مجبور باشند از هر لحاظ خود را ارتقا دهند. تیم‌ها برای بازیکنان خود، هزینه‌های گزاف پرداخت می‌کنند و به همین دلیل، از آن‌ها انتظار دارند که بهترین بازی را از خود نشان دهند. اما داشتن بهترین عملکرد، فقط به تکنیک و تاکتیک احتیاج ندارند بلکه بازیکنان باید در زمینه‌های پزشکی ورزشی نیز مورد مراقبت و سنجش قرار بگیرند تا بهترین عملکرد را بروز دهند. کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر نوشته‌ی یحیی کیان‌مرزبناب، به همین خاطر ارزش زیادی، برای بازیکنان، مربیان و گروه پزشکی تیم‌های فوتبال دارد.

یحیی کیان‌مرزبناب دکتری خود در زمینه‌ی علم تمرین و بدنسازی، از دانشگاه هامبورگ، کسب کرده است و در دانشگاه پزشکی ورزشی هامبورگ به فعالیت می‌پردازد. او در تیم‌های مختلف آلمانی مربی بوده است و آزمونگر عملکردهای جسمانی و فیزیولوژیکی ورزشکاران المپیکی آلمان نیز بوده. همین سابقه‌ی درخشان در حوزه‌ی علوم ورزشی، باعث شده است که کتاب‌های متعددی در زمینه‌ی ورزش و تربیت بدنی بنویسد. او در ابتدای کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر عنوان می‌کند، با وجود اینکه، سنجش و آزمون‌های جسمانی برای جلوگیری از آسیب ورزشکاران و برنامه‌ریزی برای ارتقای توانمندی‌های نهفته‌ی آن‌ها، بسیار مهم است اما در جهان و ایران، مقالات علمی بسیار کمی در این باره وجود دارد. او این کتاب را از روی مقالات علمی و تجربیات و دانش خود نوشته است و می‌نویسد که تمرکز کتاب روی شکاف موجود در تحقیقات علمی اخیر در فوتبال حرفه‌ای است. نویسنده همین‌طور در ادامه به بررسی دقیق موضوع سنجش و اندازه‌گیری توانایی‌های فیزیولوژیکی و جسمانی فوتبالیست‌های ایرانی، جهت برنامه‌ریزی تمرینی سالانه و پیشگیری از آسیب می‌پردازد.

کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر دارای چهار فصل است. در فصل اول مبانی پایه در فوتبال برتر بررسی می‌شود و موضوعاتی مثل پیش‌نیازهای آنتروپرومتریک، قد، وزن، شاخص توده‌ی بدنی، شاخص حجم ریوی و... توضیح داده می‌شود. فصل دوم پیش‌نیازهای قبل از آزمون را مطرح می‌کند و به مسائلی مانند اعتبار و پایایی آزمون، اصل ترتیب آزمون‌ها و به طور کلی چیزهایی که باید پیش از اجرای آزمون‌ها دانست می‌پردازد. فصل سوم شیوه‌های اندازه‌گیری شاخص‌های آنتروپرومتری و ریوی مطرح می‌شود و در فصل چهارم، شیوه‌های اندازه‌گیری شاخص‌های جسمانی و فیزیولوژیکی ارائه می‌گردد.

انتهای هر فصل کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر، خلاصه آن فصل قرار دارد که برای یادگیری و دوره کردن مطالب بسیار کاربردی است. وجود عکس‌های رنگی، نمودارها، شکل‌ها و جداول، نقاط قوت دیگر کتاب است که یادگیری محتوای کتاب را ساده‌تر می‌کند. کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر را انتشارات مبانی به چاپ رسانده است.

کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر برای مربیان فوتبال، گروه پزشکی تیم‌های فوتبال و دانشجویان و محققین حوزه‌ی علوم ورزشی و تربیت بدنی مناسب است.

در بخشی از کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر می‌خوانیم

توزین هیدرواستاتیکی که به عنوان یا وزن کردن در زیر آب نیز شناخته می‌شود، معتبرترین و دقیقترین روش اندازهگیری چگالی بدن و محاسبه درصد چربی بدن است که از اعتبار و روایی بالایی نیز برخوردار است و می‌بایست توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود. روش اجرای آزمون توزین هیدرواستاتیکی به این صورت است که در ابتدا وزن خشک و حجم هوای باقی مانده ریوی ورزشکار بعد از یک بازدم قوی در بیرون از آب اندازه‌گیری می‌شود. سپس، ورزشکار در یک مخزن آب فرو می‌رود و بعد از بازدم کامل ریوی و بی‌حرکت ماندن در زیر آب، وزن ورزشکار ثبت می‌شود.

اعتبار و دقت بالای این روش از اندازه‌گیری به دلیل شیوه و نحوه اجرای این آزمون می‌باشد. همان‌طورکه می‌دانید بافت چربی بدنی در زیر آب شناور و بی‌وزن است و وزنی که ترازوی بالای سر ورزشکار، از ورزشکار زیر آب نشان می‌دهد، مقدار وزن بدون چربی ورزشکار است. بنابراین، هرچه ورزشکار در زیر آب سنگین‌تر باشد، وزن بدون چربی بیشتری یا چگالی بالایی دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلف
مقدمه
فصل 1: مبانی پایه در فوتبال برتر
پیش نیازهای آنتروپومتریک
سن
قد
وزن
شاخص توده بدنی (BMI)
درصد چربی بدن
شاخص حجم ریوی
پیش نیازهای آمادگی جسمانی در فوتبال برتر
شاخص استقامت
شاخص قدرت
شاخص‌های قدرت در فوتبال
قدرت بیشینه
قدرت سرعتی
قدرت استقامتی
عدم تعادل قدرت عضلانی در فوتبال
سرعت
توان
انعطاف پذیری
خلاصه فصل
فصل 2: پیش نیازهای قبل از آزمون
اعتبار و پایایی آزمون‌ها
اصل ترتیب آزمون‌ها
فرآیند اجرای آزمون‌ها
اهمیت ارزیابی و جمع‌آوری نتایج
نکات مهم روز آزمون
خلاصه فصل
فصل 3: شیوه‌های اندازه‌گیری شاخص‌های آنتروپرومتری و ریوی
اهمیت شاخص‌های آنتروپومتری در فوتبال برتر
شاخص وزن بدن
شاخص توده بدنی (BMI)
شاخص درصد چربی بدن
کالیپر چربی سنج
تحلیل مقاومت بیوالکتریک (BIA)
توزین هیدرواستاتیک (وزن سنجی در زیر آب)
میزان جذب اشعه ایکس با انرژی دوگانه (DEXA)
باد پاد
اندازه گیری عملکرد ریوی
تفسیر نتایج اسپیرومتری
خلاصه فصل
فصل 4: شیوه‌های اندازه‌گیری شاخص‌های جسمانی و فیزیولوژیکی
اندازه‌گیری شاخص‌های جسمانی و فیزیولوژیکی
آزمون‌های سرعت
آزمون سرعت 30 متر خطی
آزمون سرعت 40 یاردی
آزمون‌های چابکی در فوتبال
آزمون چابکی ایلی‌نویز
آزمون چابکی تی
آزمون چابکی مرکز استعدادیابی فدراسیون فوتبال آلمان (DFB)
آزمون‌های توان
آزمون‌های توان هوازی بیشینه
آزمون‌های یویو (Yo-Yo Intermittent Recovery Test Level 1-2)
آزمون کوپر
آزمون‌های توان بی‌هوازی
آزمون بی‌هوازی وینگیت 30 ثانیه
آزمون بی‌هوازی دوی سرعت (RAST)
آزمون‌های قدرت پرش
پرش اسکوات (SJ)
پرش افتادن و پریدن (DJ)
پرش درجا با خیز (CMJ)
آزمون‌های انعطاف‌پذیری و تعادل
آزمون غربالگری (پایش) حرکت عملکردی (FMS TM)
آزمون نشستن و رساندن (نوع اصلاح شده)
آزمون انعطاف‌پذیری پشت ران
آزمون انعطاف‌پذیری ساق پا
آزمون اصلاح شده توماس
آزمون‌های تعادل و پایداری
آزمون تعادل Y
آزمون YBT پایین تنه
آزمون‌های ثبات تنه و محور ران
آزمون اسکوات تک پا
آزمون‌های قدرت در فوتبال
آزمون‌های قدرت سنتی
آزمون یک تکرار بیشینه پرس سینه
آزمون یک تکرار بیشینه اسکوات از پشت
برنامه ریزی تمرینی با 1RM
آزمون قدرت بیشینه ایزومتریک
آزمون قدرت بیشینه ایزومتریک پرس پا افقی
آزمون قدرت بیشینه ایزومتریک جلوران - پشت ران
آزمون قدرت بیشینه ایزوکنتیک
آزمون‌های قدرت ژنتیکی
خلاصه فصل
پیوست‌ها
منابع
درباره مؤلف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-622-688226-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر

برای دریافت کتاب آزمون‌های کاربردی در فوتبال برتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.