معرفی و دانلود کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات

عکس جلد کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات

کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات نوشته‌ی ساموئل گرینبرگ، بیش از صد تمرین برای رهایی از درد و بهبود عملکرد ستون فقرات را در بر می‌گیرد. این کتاب راهنمایی جامع و کامل برای کسانی است که از صدمات و آسیب‌های ستون فقرات رنج می‌برند. انجام این تمرینات با مشاوره‌ی پزشک مربوطه، تأثیری فوق‌العاده بر سرعت روند بهبودی دارد.

درباره‌ی کتاب برنامه‌ی توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات

اگر تابه‌حال دچار صدمه‌ای جدی در ستون فقرات‌تان شده‌اید، بهترین پیشنهاد به شما استفاده از برنامه‌های ساموئل گرینبرگ، رزیدنت جراحی عمومی دانشگاه پنسیلوانیا در کتاب برنامه‌ی توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات می‌باشد. وضعیت ضعف ساختار استخوانی، کندرسیت، سیاتیک، سردرد، بی‌حسی بازوها و پاها، درد مفاصل و مجموعه بیماری‌های مرتبط با ستون فقرات در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ستون فقرات پایه و اساس سلامت جسمانی انسان است. در این کتاب به مؤثرترین روش‌های درمانی که به طور کامل شما را از درد رها می‌کند و وضعیت عمومی بدن و عملکرد تمامی ارگان‌ها را بهبود می‌بخشد، اشاره شده است. همچنین مجموعه‌ای از تمرینات به منظور اصلاح وضعیت ساختاری، تسکین درد، اصلاح پاتولوژی تمام قسمت‌های ستون فقرات (گردن رحم، قفسه‌ی سینه، کمر و ران) و پیشگیری از بیماری‌ها در ناحیه ستون فقرات و پشت ارائه شده است.

معرفی و دانلود کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات

ستون فقرات به دلیل جایگاه و نقش ویژه‌ای که در ساختار بدن آدمی به عهده دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از سوی دیگر به دلیل وجود نخاع شوکی در کانال مهره‌ای و اعصاب محیطی هدایت‌کننده‌ی ساختارهای عضلانی و استخوانی، این ناحیه از بدن در معرض آسیب‌های جدی قرار دارد. مشکلاتی که می‌تواند قابلیت‌های حرکتی و کیفیت زندگی افراد را به شدت تحت‌تأثیر قرار دهد و نوعی مرگ تدریجی را در فرد رقم بزند. کتاب برنامه‌ی توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات شامل تمریناتی است که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان ساختار ستون فقرات را با روش‌های تمرینی بسیار ساده ترمیم نمود و از این طریق نقش ویژه‌ای را در حفاظت و سلامت عروق و اعصاب و عضلات اعمال کرد.

ساموئل گرینبرگ کوشیده است تا ویژگی‌هایی چون سهولت اجرا، عدم نیاز به مکان، امکانات و وسایل خاص، سادگی تمرینات و تنوع را در برنامه‌های ارائه‌شده در کتاب لحاظ کرده و علاوه بر اصلاح و ترمیم ساختار ستون فقرات، بیمار را از لحاظ روحی و روانی که رکن اصلی را در کنار ابعاد جسمانی به عهده دارد، بازسازی نماید.

انتشارات نرسی این کتاب را با ترجمه‌ی مسعود گلپایگانی، عضو هیئت علمی دانشگاه اراک، منتشر و به چاپ رسانیده است. نسخه‌ی الکترونیکی کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات، هم‌اکنون از طریق کتابراه در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است.

کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که از ناهنجاری و صدمات ستون فقرات رنج می‌برند، مفید و ضروری است. انجام تمرینات کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات می‌تواند در جهت پیشگیری و درمان ناهنجاری‌ها و بیماری‌های مجموعه‌ی ستون فقرات بسیار سودمند و کارآمد باشد.

در بخشی از کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات می‌خوانیم

تمرینات درمانی از زمان بسیار قدیم و در دوران باستان برای درمان بیمارانی که تعادل نداشته‌اند، استفاده می‌شده است. این بدان معناست که هدف هر سیستم تأمین سلامتی، ایجاد و حفظ تعادل می‌باشد. داشتن تعادل مورد نیاز اصلی است که در انواع مختلف تمرینات فیزیکی دنبال می‌شود.

در زمان‌های قدیم، تقویت عضلات پشت – ستون فقرات و شکم مورد توجه جدی اندیشمندان و پزشکان به عنوان یک اصل مهم بوده است.

نمونه‌ای از تمرینات که می‌تواند به ایجاد، حفظ و افزایش تعادل شما کمک کند در ذیل آورده می‌شود:

1. حرکت گربه: چهار دست و پا بنشینید و کف دست‌های خود را بر روی زمین قرار دهید.

از قسمت پایین تنه و باسن به سمت عقب خم شوید و سر خود را به سمت جلو و بالا بکشید.

این وضعیت را 5 تا 10 ثانیه حفظ کنید.

سپس سر خود را پایین بیاورید و سر را بین بازوهایتان قرار دهید. در این حالت سعی کنید پشتتان را گرد کنید. سپس به حالت قبل بازگردید وضعیت را 5 تا 10 ثانیه حفظ کنید. تعداد حرکات را به تدریج و در حد توان افزایش دهید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: آماده‌سازی تمرینات قوانین ورزش
فصل سوم: تمرینات گرم کردن
فصل چهارم: مجموعه تمرینات برای اصلاح وضعیت بدن
فصل پنجم: تمرینات درمانی برای ستون فقرات فوقانی
فصل ششم: تمرینات درمانی برای ستون فقرات میانی
فصل هفتم: تمرینات درمانی قسمت پایین ستون فقرات
فصل هشتم: تمرینات برای تمام قسمت‌های ستون فقرات
فصل نهم: تمرینات درمانی برای نوار عضله
فصل دهم: تمرینات درمانی و تقویتی برای ستون فقرات
فصل یازدهم: تمرینات درمانی برای بازتوانی حرکات ستون مهرهای و تسکین کمردرد
فصل دوازدهم
فصل سیزدهم: تمرینات درمانی برای پیشگیری از بیماری‌های ستون فقرات
فصل چهاردهم: تمرین درمانی برای افراد در حرفه‌های بی‌تحرک
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات
نویسنده
مترجممسعود گلپایگانی
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-622-93099-3-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات

برای دریافت کتاب برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.