معرفی و دانلود کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور

عکس جلد کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور
قیمت:
۹۸,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور

عوامل مؤثر بر موفقیت در تجارت جهانی چیست؟ برای بهبود عملکرد کشور در صادرات و واردات چه باید کرد؟ کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور به قلم الناز میاندوآبچی به اهمیت مسائلی چون حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی در ایران به‌عنوان رکن اساسی و محوری در تجارت می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور

حمل‌ونقل زمینی و دریایی رکن اساسی و محوری در صادرات هستند و دسترسی بازارهای ایران را به کشورهای هم‌مرز و نقاط دوردست جهان فراهم می‌کنند. اما مشکلاتی که در کارایی لجستیکی کشور ما وجود دارد، بیش از آن که به کمبود زیرساخت‌ها و امکانات ارتباطی مربوط باشد، نتیجه‌ی ناکارامدی مدیریتی است. بنابراین بهتر است اهمیت فعالیت‌های زیرساختی به‌طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرند و به کمک پرورش مدیران کارآمد، این چرخه‌ی معیوب به پایان برسد. الناز میاندوآبچی با قلم شیوا و روان خود در کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور و با بررسی تجربیات موفق کشورهایی مثل هندوستان، ترکیه و آلمان به بیان اهمیت زیرساخت‌های جاده‌ای در زمینه‌ی صادرات می‌پردازد.

کتاب حاضر در چهار فصل به بررسی وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی، مشکلات موجود در این حوزه، تجربیات کشورهای مختلف در زمینه‌ی حمل‌و‌نقل و در نهایت ارائه‌ی راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود می‌پردازد.

کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشوربرای چه کسانی متاسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام مدیران و متخصصان در حوزه‌ی صادرات و واردات و ترانزیت کالا توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور می‌خوانیم

سازمان جهانی دریانوردی یکی از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل است که متولی قانون‌گذاری و تعیین استانداردهای جهانی دریانوردی است. این سازمان دارای کمیته‌های کاری مختلفی است که از جمله مهم‌ترین آن کمیته‌ها می‌توان به کمیته ایمنی (MSC) و کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC) اشاره کرد. هر کمیته بسته به موضوعات کاری، دارای کمیته‌های فرعی است. مصوبات کمیته‌های فرعی جهت تصویب به کمیته‌های اصلی ارجاع شده و در صورت تصویب نهایی جهت اجرا به کشور‌های عضو ابلاغ می‌گردد. معمولاً پس از الحاق تعداد مشخصی از کشورها با ظرفیت مشخص از ناوگان دریایی به این مصوبات، قوانین آن برای کلیه اعضا لازم‌الاتباع می‌گردد. قوانین مصوب در این سازمان به صورت کنوانسیون‌های لازم‌الاتباع به کشور‌ها ابلاغ می‌شود و کشور‌ها باید در ظرف زمانی مشخصی سازوکار قانونی مربوط به کشور خود را انجام داده و شرایط اجرای آن مصوبه را ایجاد نموده و از تاریخ لازم‌الاجرا شدن در خصوص کشتی‌ها تحت پرچم خود اجرا نمایند. این قوانین عبارتند از حداقل استاندارد آموزش دریانوردان، حداقل تعداد مورد نیاز پرسنل هر کشتی برای دریانوردی، حداقل تجهیزات ایمنی و امنیتی دریانوردی، حداقل تجهیزات لازم برای جلوگیری از ایجاد آلودگی در دریا، حداقل استانداردهای لازم برای ساخت کشتی، قوانین مربوط به بازرسی کشتی‌ها در بنادر مختلف دنیا.

این کنوانسیون‌ها و مقررات در کشتی‌ها با سایز‌های مختلف و در مسیرهای نزدیک به ساحل و یا اقیانوسی متفاوت است. به عنوان مثال استانداردهای آموزشی دریانوردانی که در کشتی‌های اقیانوس‌پیما کار می‌کنند بسیار فراتر از شناورهای نزدیک به ساحل است. به همین دلیل هزینه‌های پرسنلی در کشتی‌های اقیانوس‌پیما به مراتب بیشتر از شناورهای کوچک با تردد نزدیک به ساحل است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مطالعه وضع موجود حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی کشور
فصل دوم: مطالعات تطبیقی، حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی
فصل سوم: آسیب‌شناسی حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی کشور با رویکرد صادراتی
سخن پایانی
منابع و مراجع
پیوست: پیشنهاداتی برای ارتقای بخش لجستیک با رویکرد صادراتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-964-468-882-9
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور

برای دریافت کتاب آسیب شناسی حمل و نقل جاده‌ای و دریایی در ایران با رویکرد توسعه صادرات کشور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.