معرفی و دانلود کتاب بازرگانی بین الملل: تئوری‌ها و کاربردها با رویکرد مدیریت صادرات و واردات

برای دانلود قانونی کتاب بازرگانی بین الملل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازرگانی بین الملل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازرگانی بین الملل: تئوری‌ها و کاربردها با رویکرد مدیریت صادرات و واردات

رحیم محترم و رضا نصیری سوادکوهی در کتاب بازرگانی بین الملل، استراتژی‌های لازم برای ورود و حضور در بازارهای جهانی را بازگو می‌کند و اطلاعات سودمندی در زمینه گمرک، قراردادها و روش‌های پرداخت بین‌الملل ارائه می‌دهد.

درباره کتاب بازرگانی بین الملل:

این نوع بازرگانی به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کسب‌وکار، دارای تئوی‌های متعددی است. این تئوری‌ها را می‌توان به دو گروه عمده دسته‌بندی نمود. دسته اول مربوط به تئوری‌هایی می‌شوند که نگاه کلان به بازرگانی بین‌الملل دارند. این تئوری‌ها به تأثیرات بازرگانی بین‌الملل بر اقتصاد کشورها و دلایل موفقیت کشورها در این بازرگانی می‌پردازند. به عبارت دیگر سطح تحلیل این تئوری‌ها کشورها و ملت‌ها هستند.

دسته دیگر، مربوط به تئوری‌هایی است که سطح تحلیل خود را شرکت‌ها در نظر می‌گیرند. این تئوری‌ها به تأثیرات بازرگانی بین‌الملل بر شرکت‌ها و کسب‌وکارها می‌پردازند و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین در این دیدگاه می‌توان به صورت فرآیندی به اجرای عملی بازرگانی بین‌الملل در شرکت‌ها توجه نمود.

هر کدام از این تئوری‌ها دارای مزایایی هستند و می‌توانند دیدگاه‌های ارزشمندی را ارائه نمایند. در هر دسته از این تئوری‌ها دیدگاه‌های متفاوتی مطرح شده است که مجموع آن‌ها می‌تواند یک تبیین مناسب از موضوع بازرگانی بین‌الملل را بیان کند. در کتاب بازرگانی بین الملل (International commerce) خلاصه‌ای از تئوری‌های مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل نخست به تعریف مفاهیم کلیدی در حوزه اقتصاد بین‌الملل پرداخته می‌شود. فصل دوم به موضوع تئوری‌های بازرگانی بین‌الملل اختصاص یافته، در این فصل تئوری‌های مهم بازرگانی بین‌الملل ارائه شده است. از فصل سوم مطالب با رویکرد عملیاتی ارائه می‌گردند. در فصل سه موضوع صادرات مطرح شده و در فصل چهارم بر فرآیند واردات تمرکز شده است. فصل پنجم در خصوص بازاریابی بین‌الملل و فصل ششم به موضوع اسناد بازرگانی بین‌الملل اختصاص یافته، اینکوترمز موضوع فصل هفتم و بیمه محور فصل هشتم این کتاب خواهد بود. روش‌های پرداخت و حمل و نقل بین‌الملل موضوع فصول نهم و دهم کتاب هستند. فصول یازدهم و دوازدهم نیز به موضوعات قرارداد بین‌الملل و ترخیص و امور گمرکی پرداخته‌اند.

کتاب بازرگانی بین الملل برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و استادان دانشگاه و فعالان عرصه اقتصادی به ویژه در سطح جهانی مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب بازرگانی بین الملل می‌خوانیم:

در دهه 1970 تئوری نوین تجارت بین‌الملل به نام تئوری مزیت پیشتاز بودن، بر پایه تحلیل‌های گروهی از اقتصاددان‌ها شکل گرفت. این تئوری بیشتر در صنایعی که نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه سنگین دارند و سهم هزینه‌های ثابت در قیمت تمام شده محصول آن‌ها زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس این تئوری شرکتی که پیش از دیگران وارد صنعت شده و به سرمایه‌گذاری و تولید پرداخته، از یک مزیت رقابتی برخوردار می‌شود.

طبق این تئوری در بسیاری از صنایع که امکان صرفه‌جویی مقیاس وجود دارد، تخصص‌گرایی یا تولید تخصصی باعث افزایش بازدهی می‌شود، بعنی به موازات افزایش تولید ناشی از تخصص‌گرایی، توانایی کسب صرفه‌جویی مقیاس نیز افزایش می‌یابد و منجر به کاهش هزینه یک واحد محصول می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مفهوم بازرگانی بین‌الملل
فصل دوم: تئوری‌های بازرگانی بین‌الملل
فصل سوم: فرآیند صادرات و عملکرد صادراتی
فصل چهارم: فرآیند واردات
فصل پنجم: بازاریابی بین‌الملل
فصل ششم: اسناد بازرگانی بین‌الملل
فصل هفتم: اینکوترمز
فصل هشتم: بیمه
فصل نهم: روش‌های پرداخت بین‌الملل
فصل دهم: حمل و نقل بین‌الملل
فصل یازدهم: قرارداد بین‌الملل
فصل دوازدهم: گمرک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازرگانی بین الملل: تئوری‌ها و کاربردها با رویکرد مدیریت صادرات و واردات
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-964-468-536-1
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
91000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازرگانی بین الملل

تارا پورشریفی
۱۴۰۳/۱/۷
به عنوان کتاب درسی و حتی به عنوان یک راهنمای کامل در زمینه‌ی اشنایی با بازرگانی بین الملل توصیه میکنم حتما مطالعه کنید
اناهیتا اسکندری
۱۴۰۱/۶/۱۷
این کتاب شمارا با مفاهیم و اصطلاحات بازرگانی در سطح بین الملل آشنا میکند.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بازرگانی بین الملل

برای دریافت کتاب بازرگانی بین الملل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.