معرفی و دانلود کتاب آشنایی با آمار زیستی

عکس جلد کتاب آشنایی با آمار زیستی
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با آمار زیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با آمار زیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با آمار زیستی

جمعی از پزشکان کشورمان با هدف ارتقای توانایی تحلیل و تفسیر اطلاعات آماری در مخاطبین، اقدام به تألیف کتاب آشنایی با آمار زیستی نموده‌اند. با مطالعه‌ی این اثر، هرآنچه را که باید، در باب کاربرد علم آمار در پژوهش‌های پزشکی یاد خواهید گرفت.

درباره کتاب آشنایی با آمار زیستی

پیشرفت و رسیدن به دستاوردهای نوین درتمامی حوزه‌های علمی نیازمند اطلاعات آماری و داده‌ها است؛ علم پزشکی نیز به‌عنوان یکی از بزرگترین حیطه‌های علمی از این جریان مستثنی نیست و می‌توان به جرئت گفت توانایی درک نتایج مطالعات آماری و تفسیر آن‌ها مهم‌ترین، یا دست‌کم یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در دنیای پزشکی محسوب می‌شود؛ بنابراین، پزشکی به‌صورت تنگاتنگی با آمار عجین شده است.

اما آمار زیستی چیست؟ این همانا سؤالی‌ست که در کتاب آشنایی با آمار زیستی بدان پاسخ داده می‌شود.

با مطالعه‌ی کتاب حاضر با روش‌های گردآوری اطلاعات، خلاصه و تفسیر آن‌ها، کسب نتیجه از داده‌ها و ارائه‌ی پیشنهادات و فرضیه‌های جدید آشنا خواهید شد.

کتاب پیش رو، چنان‌که پیشتر نیز گفتیم، هرآنچه را که باید، در باب کاربرد علم آمار در پژوهش‌های پزشکی به شما آموزش خواهد داد.

کتاب آشنایی با آمار زیستی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی و اساتید و همچنین پزشکان مشغول به طبابت که در پی انجام پژوهش‌های آماری و به‌روز کردن اطلاعات خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آشنایی با آمار زیستی می‌خوانیم

میانه‌ی داده‌ها با مرتب کردن داده‌ها از کمترین تا بیشترین داده و پیدا کردن داده‌ی وسط این ترتیب به دست می‌آید. در واقع میانه داده‌ای است که 50% اعداد از آن کمتر و 50 % داده‌ها از آن بیشتر هستند. در صورتی که تعداد داده‌ها زوج باشد، میانگین دو داده وسط داده به‌عنوان میانه در نظر گرفته می‌شود. این شاخص نیز مانند میانگین به توصیف مرکزیت کلی و اولیه از داده‌ها می‌پردازد. برتری میانه نسبت به میانگین این است که کمتر تحت تأثیر داده‌های پرت قرار می‌گیرد. برای مثال در صورتی که داده‌ی وسط قد گروهی از دانشجویان یک کلاس 11 نفره، 178 سانتی‌متر باشد، دیگری تفاوتی ندارد که بلندترین قد 180سانتی‌متر است یا 219 سانتی‌متر. اما همان‌طور که گفته شد این موضوع می‌تواند میانگین را تحت تأثیر قرار دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: اهمیت علم آمار در پژوهش‌های علوم پزشکی
فصل 2: متغیر
فصل 3: ارائه داده‌ها
فصل 4: شاخص‌های آماری
فصل 5: توزیع نرمال
فصل 6: تحلیل آماری
فصل 7: آزمون‌های آماری
فصل 8: نمونه‌گیری و حجم نمونه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با آمار زیستی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-600-238-350-1
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشنایی با آمار زیستی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با آمار زیستی

برای دریافت کتاب آشنایی با آمار زیستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.