معرفی و دانلود کتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی)

عکس جلد کتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی)
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی)

در کتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی) نوشتۀ سعید جوی زاده، ساره حدادی و محمدصادق درانی نژاد، به مباحثی چون آشنایی با آمار کلاسیک و آمار فضایی، نمونه‌برداری فضایی، تحلیل اکتشافی داده‌های فضایی، تحلیل رگرسیون و... پرداخته می‌شود.

کتاب حاضر در 16 جلد، در رابطه با آمار فضایی تدوین شده است. این جلدها به عنوان منبع جامع و کاملی برای فراگیری آمار فضایی و تفسیر و تحلیل داده‌های مکانی و همچنین به عنوان یک مرجع برای حرفه‌های متعدد مرتبط با اطلاعات مکانی – فضایی و تحلیل آن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این کتاب‌ها به عنوان یک منبع ارزشمند برای افرادی خواهد بود که با جمع آوری و تحلیل داده‌های مکانی سر و کار دارند.

اولین جلد از این مجموعه آمار فضایی به کلیاتی در رابطه با این علم اختصاص داده شده است. جلد اول تحت عنوان مقدمه‌ای بر آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی) بیشتر جهت معرفی و آشنایی با آمار فضایی جهت استفاده محققین، اندیشمندان و دانشجویان است.

فصل اول کتاب به کلیاتی در رابطه با آمار کلاسیک و آمار فضایی و تفاوت آن اشاره دارد. در این فصل اهداف، موضوعات و کاربردهای این علم توضیح داده می‌شود. در فصل دوم به مدل‌های داده‌های مکانی و توصیفی اشاره و سپس در فصل سوم به نمونه‌برداری فضایی و انواع آن مفصل اشاره شده است. در فصل چهارم به تحلیل اکتشافی داده‌ها همانند تشخیص داده پرت، مانایی و... پرداخته شده است. از آن‌جا که زمین آمار به عنوان پیش‌نیاز و مدخل ورودی علم آمار فضایی است سعی شده در فصل پنجم به مقوله درون‌یابی (زمین آمار، چندجمله‌ای عمومی، محلی و...) پرداخته شود. یکی از ارکان اساسی در تحلیل‌های آمار فضایی فاصله و جهت است که از قانون اول توبلر جغرافیا (اصل توبلر) نشأت گرفته که در این فصل توضیح داده می‌شود. فصل ششم، هفتم، هشتم به ترتیب به آمار توصیفی و استنباطی، آماره‌های عمومی و محلی فضایی اختصاص داده شده است. از آن‌جا که تشخیص همبستگی‌های فضایی اهمیت زیادی پیدا می‌کند در فصل دهم به معرفی خوشه‌بندی فضایی پرداخته می‌شود. همان طور که می‌دانید هدف غایی علم کشف حقیقت می‌باشد و برای نیل به آن نیازمند تفکر، تحلیل داده‌ها، تفسیر، پیش بینی دقیق و تشخیص متغیرهای موثر می‌باشد که در فصل یازدهم به این موضوع پرداخته شده است. از آن جایی که نتایج تحلیل داده‌های فضایی در قالب نقشه ارائه می‌گردد لذا تکنیک‌ها، روش‌ها، ابزارهای بصری سازی خیلی حائز اهمیت است که در فصل دوازدهم به این مقوله پرداخته شده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. آشنایی با آمار کلاسیک و آمار فضایی
2. فرم مکانی و توصیفی در آمار فضایی
3. نمونه‌برداری فضایی
4. تحلیل اکتشافی داده‌های فضایی
5. زمین آمار
6. فاصله و مجاورت در روابط فضایی
7. آمار فضایی توصیفی و استنباطی
8. آشنایی با آماره‌های فضایی عمومی
9. آشنایی با آماره‌های محلی فضایی
10. شناسایی خوشه در آمار فضایی
11. تحلیل رگرسیون
12. آشنایی با کارتوگرام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی)
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات آکادمیک
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-600-8423-85-0
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی)

رویا طالبی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
جز منابع کنکور دکتری هست. کتاب خوبیه
Kourosh D
۱۳۹۷/۹/۲۳
از دوستانم تعریفشو شنیدم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی)

برای دریافت کتاب آمار فضایی (تحلیل داده‌های مکانی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.