معرفی و دانلود کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp

عکس جلد کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp
قیمت:
۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp، منبعی برای فراگیری نرم‌افزار آماریِ Jasp به‌حساب می‌آید. حسین پورسلطانی زرندی و کاظم دانش ثانی، روش‌های محاسبات آماری توصیفی و استنباطی را در این کتاب به خواننده آموزش می‌دهند. تفکیک فصل‌ها بر اساس آشنایی با نرم‌افزار Jasp، آموزش شاخص‌های مرکزی و پراکندگی، آزمون‌های روابط آماری و آموزش روش نصب‌ نرم‌افزار را می‌توان از ویژگی‌های این کتاب دانست.

درباره‌ی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم‌افزار Jasp

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم‌افزار Jasp با این مقدمه آغاز می‌شود که گسترش تحقیقات علوم ورزشی، توجه به روش‌های آماری را برای تحلیل درست داده‌ها و اخذ تصمیم درست را افزایش داده‌است. به گفته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و کاظم دانش ثانی، نویسنده‌های کتاب، نبود دقت در روش‌های دستی، شرایطی برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای رایانه‌ای فراهم کرده‌است. نرم‌افزار Jasp، یکی از مهم‌ترین ابزارهای برای تحلیل داده‌های پژوهش‌های علوم ورزشی به‌حساب می‌آید. با مطالعه‌ی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی، محاسبات در نرم‌افزار Jasp با مقیاس‌های اندازه‌‌گیری مختلف را فرا می‌گیرید. نویسنده‌های این اثر در انتهای هر فصل، روشِ نگارش خروجی‌های نرم‌افزار در پایان‌نامه را توضیح داده‌اند تا دانشجویان مشکلی برای استفاده از داده‌های خروجیِ نرم‌افزار Jasp نداشته باشند.

مطالب کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با فصل اول که به معرفی نرم‌افزار Jasp اختصاص دارد، آغاز می‌شود. نویسنده‌ها در این فصل برای خواننده توضیح می‌دهند که نرم‌افزار Jasp، یکی از مهم‌ترین ابزارهای کاربردی برای رشته‌های مدیریت و اقتصاد است. با مطالعه‌ی این فصل در جریان قرار می‌گیرد که نرم‌افزار Jasp، توانایی انجام آمار‌های توصیفی، انجام آمار استنباطی، رسم و ارائه نمایش‌های گرافیکی، انجام آزمون میانجی‌گری، انجام معادلات ساختاری و فراخوانی داده‌های نرم‌افزارهای دیگر از جمله SPSS را دارد. روش نصب نرم‌افزار Jasp، فراخوانی داده‌ها از محیط SPSS، و ویرایش این داده‌ها از اطلاعاتی است که در فصل نخست کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پروهش‌های علوم ورزشی به خواننده آموزش داده می‌شود. معرفی ساختار نرم‌افزار SSP، از دیگر اطلاعاتی است که در فصل نخست این کتاب به آن پرداخته شده‌است.

در فصل دوم این اثر به شاخص‌های مرکزی و پراکندگی می‌رسیم. این قسمت به توضیحِ توزیع فراوانی و درصدی و شاخص‌های توصیفی اختصاص دارد. آزمون‌های روابط آماری، نام سومین فصل کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی است. ضریب همبستگی پیرسون، ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن، ضریب همبستگی تفکیکی یا جزئی یا پاره‌ای و ضریب همبستگی برای متغیرهای رتبه‌ای، اطلاعات سومین فصل کتاب را تشکیل می‌دهد. در فصل چهارِ این کتاب به توضیح مفهوم رگسیون می‌رسیم. پنجمین فصل کتاب به آمار پارامتریک مقایسه میانگین‌ها اختصاص دارد. آزمون‌های غیر پارامتریک مقایسه میانگین رتبه‌ها و فراوانی‌ها، نام ششمین فصل کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی است. پس از مطالعه‌ی این بخش‌ها به فصل هفتم کتاب می‌رسیم که آزمون نرمال بودن نام دارد. در فصل هشتمِ کتاب به پایایی پرداخته شده‌است. در این فصل، مفهوم ضریب آلفای کرونباخ به خواننده آموزش داده می‌شود. نهمین فصل کتاب به نکته‌هایی درباره‌ی متغیرهای میانجی اختصاص یافته‌است. اطلاعاتِ این کتاب با بخش پیوست به پایان می‌رسد. این بخش، منبعی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آمار توصیفی و استنباطی به‌حساب می‌آید.

انتشارات حتمی، وظیفه‌ چاپ و نشر کتاب آمار توصیفی و استنباطی را برعهده گرفته‌است.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم‌افزار Jasp برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به آشنایی و کار با روش‌های آماری در حوزه‌های مختلف ورزشی، به‌عنوان مخاطب‌های اصلی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی شناخته می‌شوند.

در بخشی از کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp می‌خوانیم

تحلیل واریانس چند متغیره
مثال: محققی تعهد سازمانی و تعهد حرفه‌ای کارمندان مرد و زن یک سازمان ورزشی را اندازه‌گیری کرد.
سوال پیش روی او این است که نقش (تاثیر) جنسیت بر تعهد سازمانی و تعهد حرفه‌ای چگونه است؟ در تحلیل واریانس چند متغیره یک‌طرفه، طرح تحقیق بدین صورت است که یک متغیر کیفی (حداقل 2 وجهی) و حداقل دو متغیر وابسته کمی وجود دارد. به طور کلی مفروضه‌های استفاده از تحلیل واریانس چند متغیره یک‌طرفه به شرح زیر است:
1- مقیاس متغیر وابسته باید فاصله‌ای یا نسبی باشد (به عبارتی متغیر مربوطه کمی است).
2- متغیر وابسته به صورت چند متغیره باید دارای توزیع نرمال باشد. اگر توزیع نرمال نباشد، ولی تعداد نمونه در هر کدام از وجوه متغیر کیفی، به حد کفایت باشد، میتوان به نتایج تحلیل واریانس چند متغیره یکطرفه اعتماد کرد.
3- تعداد متغیر کیفی یا گروه بندی باید یکی باشد.
4- تجانس واریانس و کوواریانس بین گروه‌ها وجود داشته باشد. اگر حجم نمونه در گروه‌ها متفاوت باشد و واریانس‌ها و کوواریانس‌ها هم مساوی نباشند، نتایج به نتایج تحلیل واریانس چند متغیره اعتبار ندارد.
5- انتخاب آزمودنی‌ها به صورت تصادفی انجام می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با نرم‌افزار Jasp
معرفی نرم‌افزار
راه‌های تشخیص مقیاس‌های اندازه‌گیری
نحوه تعیین مقیاس متغیرها در نرم‌افزار
فصل 2: شاخص‌های مرکزی و پراکندگی
توزیع فراوانی و درصدی
شاخص‌های توصیفی
فصل 3: آزمون‌های روابط آماری
ضریب همبستگی پیرسون
ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن
ضریب همبستگی تفکیکی یا جزئی یا پاره‌ای
ضریب همبستگی برای متغیرهای رتبه‌ای
فصل 4: رگرسیون
رگرسیون ساده
رگرسیون چندگانه
رگرسیون با متغیرهای مجازی یا تصنعی
فصل 5: آمار پارامتریک "مقایسه میانگین‌ها"
آزمون t تک نمونه‌ای
آزمون t برای دو نمونه مستقل
آزمون t پیوسته یا همبسته یا زوجی
آزمون تحلیل واریانس یک‌راهه (یک طرفه)
آزمون تحلیل واریانس دو‌راهه (دو طرفه)
تحلیل واریانس چند متغیره
نگارش آزمون تحلیل واریانس چند متغیره در پایان‌نامه
آزمون تحلیل کوواریانس
گزارش آزمون تحلیل کوواریانس در پایان‌نامه
آزمون دو جمله‌ای یا نسبت
فصل 6: آزمون‌های غیر پارامتریک "مقایسه میانگین رتبه‌ها و فراوانی‌ها"
نحوه گزارش آزمون دو جمله‌ای در پایان نامه
آزمون خی دو
نحوه گزارش آزمون خی دو در پایان‌نامه
آزمون ویلکاکسون تک نمونه‌ای
آزمون رتبه‌های علامت دار ویلکاکسون
آزمون من ویتنی یو
آزمون کروسکال والیس
فصل 7: آزمون نرمال بودن
آزمون نرمال بودن شاپیرو - ویلک
فص 8: پایایی
ضریب آلفای کرونباخ
فصل 9: متغیرهای میانجی
متغیر میانجی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-600-355-447-4
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp

برای دریافت کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Jasp و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.