معرفی و دانلود کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی: محاسبات دستی و نرم‌ افزار SPSS

عکس جلد کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی: محاسبات دستی و نرم‌ افزار SPSS
قیمت:
۶۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی: محاسبات دستی و نرم‌ افزار SPSS

کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی، حاصل قلم و پژوهش حسین پورسلطانی زرندی و سیده طاهره موسوی‌راد است که آن را با هدف آشناسازی محققین و دانشجویان با محاسبات دستی و نرم‌افزار spss تألیف نموده‌اند؛ چراکه در روش‌شناسی تحقیق، توجه به روش‌های آماری و محاسبات دقیق نمونه‌ها، لازمه‌ی رسیدن به تحلیل‌ها و استنباط‌های دقیق است و در نتیجه، پرداختن به این موضوع و آشنایی با نرم‌افزارهای کاربردی در این زمینه به‌شدت ضروری است.

درباره‌ی کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژ‌وهش‌های علوم ورزشی

کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی، نوشته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و سیده طاهره موسوی‌راد است. نویسندگان با نظر به این که در پژ‌‌وهش‌ها، به ویژه تحقیقات ورزشی، توجه به روش‌های آماری، توصیفی و استنباطی، مهم‌ترین وسیله‌ی یک محقق برای رسیدن به تحلیل درست و اخذ بهترین تصمیم است، این اثر را به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

در حقیقت هدف از این تحقیق، یافتن بهترین مسیر برای تعمیم یافته‌ها از نمونه به جامعه است. از آنجا که محاسبات دستی، دچار ضریب خطای بالایی هستند و مشکلاتی همچون زمان‌بر بودن، خطای انسانی، سرعت پایین، عدم ظرفیت برای عملیات‌های چندگانه و کاهش صبر محققین را به همراه دارند، ساخت و ارائه‌ی نرم‌افزارهایی همچون SPSS بیش از پیش احساس می‌شود.

کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های ورزشی، به هر دو نوع از محاسبه‌ی دستی و نرم‌افزار SPSS پرداخته و روابط متغیرها با انواع مقیاس‌های اندازه‌گیری را توضیح می‌دهد. نویسندگان، فصل‌های کتاب را بر اساس آزمون‌های آماری و مقیاس‌های اندازه‌گیری تقسیم‌بندی کرده و در هر فصل عناوین متعدد و توضیحات جامعی را ارائه نموده‌اند؛ عناوین و موضوعاتی همچون ضرایب رگرسیون ساده، رگرسیون چندگانه، نقش متغیرهای تصنعی در رگرسیون و انواع رگرسیون.

از نکات مهم و کاربردی این کتاب این است که در انتهای هرفصل، نحوه‌ی نوشتن خروجی‌های نرم‌افزار یا محاسبات دستی، نوشتن فرضیه و تحلیل آن‌ها و فرآیند تبدیل خروجی‌ها به جدول‌های توضیح داده شده است تا دانشجویان دغدغه‌ی استفاده از خروجی‌های نرم‌افزار و محاسبات دستی را نداشته باشند.

کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های ورزشی، کتابی مفید و عملی برای پژوهشگران است که به اهتمام حسین پورسلطانی زرندی و سیده طاهره موسوی‌راد تألیف و با همکاری انتشارات حتمی به انتشار رسیده است‌.

کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژ‌وهش‌های علوم ورزشی، برای چه کسانی مناسب است؟

علم آمار علمی حساس و دقیق است و تنها در صورتی می‌تواند ما را از روی نمونه‌ها به نتیجه و قیاسی درست برساند که با روش درست به کار گرفته شود. این کتاب برای آن دسته از محققین و پژوهشگرانی که با آمار به ویژه در علوم ورزشی سر و کار دارند بسیار مفید است، چراکه ابزار درست را معرفی و روش استفاده از آن‌ها را با دقت موشکافی می‌کند.

در بخشی از کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی: محاسبات دستی و نرم‌ افزار SPSS می‌خوانیم

در رگرسیون خطی، فرض بر این است وقتی که بین دو متغیر رابطه وجود دارد، با افزایش مقدار متغیر پیش بین، مقدار متغیر ملاک افزایش و یا کاهش می‌یابد. بعضی مواقع ماهیت داده‌ها در علوم ورزشی از قانون U وارونه یا معکوس تبعیت می‌کنند. به عبارتی با افزایش در مقدار متغیر پیش بین، مقدار متغیر ملاک هم تا حدی افزایش می‌یابد. سپس مقدار متغیر ملاک در حد یکنواخت می‌ماند و بالاخره از مقدار آن کاسته می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از رگرسیون خطی به دلیل رابطه غیرخطی در ماهیت داده‌ها، خطا بوده و محقق باید از رگرسیون انحنایی برای آزمون فرضیه استفاده کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. رگرسیون ساده
فصل 2. رگرسیون چندگانه
فصل 3. نقش متغیرهای تصنعی در رگرسیون
فصل 4. نقش کنترلی متغیرها در رگرسیون
فصل 5. رگرسیون انحنایی
فصل 6. لجستیک دو جمله‌ای
فصل 7. لجستیک چند جمله‌ای
فصل 8. رگرسیون ترتیبی
فصل 9. رگرسیون کمترین مربعات دو مرحله‌ای
فصل 10. رگرسیون مقوله‌ای
فصل 11. رگرسیون پروبیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی: محاسبات دستی و نرم‌ افزار SPSS
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-600-355386-6
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی

برای دریافت کتاب کاربرد انواع رگرسیون در پژوهش‌های علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.