معرفی و دانلود کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician

عکس جلد کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician
قیمت:
۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician نوشته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و سیما نجف‌نژاد، آموزش کاربرد نرم‌افزار اکسل و به طور ویژه افزونه‌ی Statistician در انجام محاسبات آماری مربوط به پژوهش‌های علوم ورزشی است. این کتاب از مجموعه کتاب‌های «آمار، سنجش و اندازه‌گیری» نشر حتمی است.

درباره‌ی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician

نرم‌افزار اکسل از مجموعه نرم‌افزارهای آفیس است که انجام محاسبات مختلف را به طرز چشمگیری برای انسان ساده کرده. این نرم‌افزار به‌نوعی یک ماشین‌حساب قدرتمند است که توان انجام محاسبات آماری، حسابداری، مهندسی و... را دارد. اکسل همچنین این قابلیت را دارد که در برابر وارد کردن اطلاعات جدید هوشمندانه عمل کند و بدون نیاز به تغییر دستی، خود محاسبات مربوط به اطلاعات تازه را انجام دهد. قدرت نرم‌افزار اکسل با اضافه کردن افزونه‌های مختلف بالاتر هم می‌رود. از جمله‌ی این افزونه‌ها نرم‌افزار statistician است که افزونه‌ای برای انجام تحلیل‌های آماری‌ست.

نرم‌افزار statistician قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که آن را در برابر دیگر نرم‌افزارهای این حوزه، منحصربه‌فرد می‌کند. انجام انواع تحلیل‌های آماری مختلف، امکان ذخیره کردن یک مجموعه از اطلاعات برای انجام محاسبات، داشتن تست‌های استاندارد و... از ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند. کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician نوشته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و سیما نجف‌نژاد، به آموزش گام‌به‌گام این نرم‌افزار برای انجام تحقیقات مرتبط با علوم ورزشی می‌پردازد.

انجام تحقیق و پژوهش به ویژه در حوزه‌ی علوم ورزشی، کاری تخصصی است که نیاز به ابزارهای آماری و تحلیلی مختلفی دارد. یکی از این ابزارها در این حوزه، نرم‌افزار اکسل است که با نصب افزونه‌ی statistician تبدیل به دستیاری قدرتمند برای انجام محاسبات آماری، توصیفی و استنباطی می‌شود. کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician، در هشت فصل، آموزش کامل و مصوری از این نرم‌افزار ارائه می‌دهد. کتاب در ابتدا با آموزش و معرفی بخش‌های مختلف اکسل شروع می‌کند تا مخاطب با هر میزان از آشنایی که با اکسل دارد، بتواند کار با افزونه‌ی statistician را یاد بگیرد. مواردی مثل شاخص‌های توصیفی، تجانس واریانس بین داده‌ها، روابط آماری و... در ادامه‌ی آموزش‌های کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

درباره‌ی مجموعه‌ی آمار، سنجش و اندازه‌گیری

مجموعه کتاب‌های آمار، سنجش و اندازه‌گیری نشر حتمی به‌طور تخصصی به آموزش مفاهیم و ابزارهای آماری مورد نیاز برای انجام پژوهش‌های ورزشی پرداخته است. این مجموعه شامل عناوینی مثل «آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار GenStat»، «آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش های علوم ورزشی با کمک نرم افزار R»، «آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Openstat» و... است.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician نوشته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و سیما نجف‌نژاد، برای کسانی که در حوزه‌ی تحقیقات علوم ورزشی مشغول به فعالیت هستند و یا کسانی که به‌طور عمومی علاقه‌مند به یادگیری نرم‌افزار statistician می‌باشند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician می‌خوانیم

کتابی که پیش رو است به بررسی فرایندهای آماری در اکسل می‌پردازد. بنابراین ضروری است که به تفاوت‌های اکسل با دیگر نرم‌افزارهای آماری اشاره شود. از ظاهر ساده‌ی اکسل و دسترسی راحت به این نرم‌افزار که بگذریم، متوجه نکاتی می‌شوید که وجه تمایز اکسل با نرم‌افزارهای هم‌رده‌ی خود است. یکی از قابلیت‌های اکسل تشکیل جدول و فرمول‌نویسی فقط برای یک بار است و برای دفعات بعدی شما با وارد کردن داده‌های جدید می‌توانید بدون محاسبه و فرمول‌نویسی مجدد، به خروجی مطلوب خود دست یابید. دیگر مزیت آن ارتباط تنگاتنگ و پیوسته‌ی سلول‌ها به یکدیگر است؛ به‌طوری که با تغییر مقدار یک سلول در میان انبوهی از سلول‌های به هم مرتبط و پیوسته، خروجی مورد نظر متناسب با مقدار جدید به سرعت محاسبه و نمایش داده می‌شود و نیازی به محاسبه و فرمول‌نویسی مجدد و از ابتدا نیست. در ادامه سعی بر این است که به صورت ساده و اجمالی اکسل را مرور کرده و با قسمت‌ها و قابلیت‌های آن بیشتر آشنا شد. هر فایل اکسل دارای 7 عدد تب از قبیل Home ,Insert ,Page Layout ,Formulas ,DataReview ,View می‌باشد که به اختصار هر تب توضیح داده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با نرم‌افزار اکسل
آشنایی با نرم‌افزار اکسل
فصل 2: شاخص‌های توصیفی
محاسبه‌ی رتبه و نقاط درصدی
فصل 3: تجانس واریانس بین داده‌ها
آزمون‌های همگنی یا تجانس واریانس بین داده‌ها
محاسبه‌ی آزمون بارتلت
محاسبه‌ی آزمون F (به روش دیگر)
فصل 4: نرمال بودن داده‌ها
آزمون‌های نرمال بودن داده‌های تک‌متغیره
آزمون جارک-برا
آزمون اندرسون دارلینگ
آزمون شاپیرو-ویلک
آزمون کلموگروف اسمیرنف
آزمون لیلیفورس
آزمون کرامر-ون میسز
فصل 5: روابط آماری
ضریب همبستگی پیرسون
نکات مهم در خصوص ضریب همبستگی
علیت و رابطه در ضرایب همبستگی
ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن
ضریب همبستگی برای متغیرهای رتبه‌ای
ضریب همبستگی تاو کندال b
فصل 6: رگرسیون آماری
رگرسیون ساده
رگرسیون چندگانه
محاسبه‌ی ضریب همبستگی
نخست فرضیه‌های ساده
فصل 7: مقایسه میانگین‌ها
آزمون t تک نمونه‌ای
آزمون t پیوسته یا همبسته یا زوجی
کاربردهای آزمون t پیوسته
آزمون t برای دو نمونه مستقل
آزمون تحلیل واریانس یک راهه (یک طرفه)
فصل 8: آمار غیرپارامتریک
آزمون خی دو
جدول توافقی 2*2
آزمون رتبه‌های علامت‌دار ویلکاکسون دو‌ نمونه‌ای
آزمون من ویتنی یو
آزمون کلموگروف اسمیرنف دو بعدی
آزمون علامت یا نشانه
آزمون گردش یا دورها یا ردیف
آزمون کروسکال والیس
نحوه‌ی گزارش آزمون کروسکال والیس در پایان‌نامه
آزمون فریدمن
آزمون دو جمله‌ای یا نسبت
مقایسه‌ی دو نسبت مستقل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-600-355417-7
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician

برای دریافت کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistician و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.