معرفی و دانلود کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R

عکس جلد کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R

کورش رضائی مقدم و احسان معصومی در کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R با روشی بسیار ساده و قابل فهم، مفاهیم پیچیده‌ی آماری را به شما آموزش می‌دهند. در این اثر با دو نرم‌افزار مهم و پرکاربرد آمار آشنا می‌شوید و مزایا و کارکردهای هریک را در تحلیل‌های گوناگون می‌آموزید.

کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R

یکی از مهم‌ترین مشکلات در آموزش آمار، پیچیدگی مباحث این درس است. متأسفانه بیشتر مولفان این‌گونه کتاب‌ها به اهمیت ساده‌سازی مفاهیم آماری توجه کافی ندارند و همین موضوع منجر به عدم استقبال از کتاب‌های آموزشی آمار شده است.

کورش رضائی مقدم و احسان معصومی با توجه به شکاف‌های موجود در منابع آموزشی آمار به گردآوری کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R اهتمام ورزیده‌اند. در این اثر که حاصل سال‌ها تجربه‌ی تدریس نویسندگان آن است، آمار به شکل جامع و با روش ایجاد پیوند مفهومی و منطقی بین اجزای آن آموزش داده شده. از دیگر اهداف این کتاب ایجاد ارتباط بین محاسبات آماری و پردازش آن در محیط‌های رایانه‌ای است.

فرآیند مفهومی و منطقی آمار دارای مراحلی چون آماده‌سازی و تنظیم داده‌ها، تشریح مفاهیم آمار، طرح فرضیه‌ها، توصیف داده‌ها و انتخاب آزمون آماری و آزمون فرضیه‌ها می‌شود. در فصل‌های پنج‌گانه‌ی کتاب حاضر به محیط‌های SPSS و R به عنوان دو نرم‌افزار مهم آماری توجه شده، تفاوت‌ فرآیندهای محاسباتی هریک بیان گردیده و اطلاعاتی درباره‌ی انواع روش‌های آماری در اختیار شما قرار گرفته است.

از آن‌جا که کتاب‌های آموزشی در زمینه‌ی نرم‌افزار R به زبان فارسی بسیار محدود هستند، کتاب حاضر در معرفی این نرم‌افزار پیشگام است و تحلیل‌گران آمار و همه‌ی کسانی که با این رشته سروکار دارند، می‌توانند از اطلاعات آن به‌عنوان مرجعی قابل‌اعتماد استفاده کنند.

کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R را انتشارات مرجع علم منتشر کرده و در دسترس عموم علاقه‌مندان به یادگیری تحلیل‌های آماری قرار داده است.

کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R مناسب چه کسانی است؟

بیشترین کاربرد این کتاب برای فراگیرانی‌ست که به‌تازگی یادگیری آمار را شروع کرده‌اند. به علاوه این کتاب می‌تواند به عنوان منبع تدریس استادان آمار در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده قرار گیرد.

در بخشی از کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R می‌خوانیم

توجه به این نکته ضروری است که عدد بتا صرفاً در رگرسیون خطی ساده با عدد ضریب همبستگی برابر است. این در حالی است که در رگرسیون خطی چندگانه، این عدد از استانداردسازی شیب خط‌ها به دست می‌آید.

یکی از مشکلات ضریب تعیین آن است که با اضافه شدن متغیر به مدل، ممکن است مقدار آن به صورت کاذب بالا رود. این مسئله با محاسبه ضریب تعیین تعدیل‌شده اصلاح می‌شود. این ضریب، مقدار ضریب تعیین را بر اساس متغیرهای جدیدی که به خط رگرسیون اضافه شده‌اند و همچنین عرض از مبدأ جدید آن‌ها تعدیل یا اصلاح می‌کند. ضریب تعیین تمام اثرات متغیرهای مستقل بر وابسته را محاسبه می‌کند این در حالی است که ضریب تعیین تبدیل شده صرفاً در اثرات واقعی این متغیرها لحاظ می‌شود. ازاین‌رو پژوهشگران در ارائه نتایج تحلیل رگرسیون، به ضریب تعیین تعدیل شده اعتماد بیشتری دارند. هرچه اختلاف بین ضریب تعیین و ضریب تعیین تعدیل شده کمتر باشد می‌توان گفت که متغیرهای مناسب‌تری به مدل اضافه شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: نرم‌افزارهای SPSS و R
فصل اول: آشنایی با نرم‌افزار SPSS
فصل دوم: آشنایی با نرم‌افزار R
بخش دوم: آمار پایه
فصل سوم: مفاهیم پایه در آمار
فصل چهارم: آمار توصیفی
بخش سوم: آزمون‌های مقایسه‌ای
فصل پنجم: t یک نمونه‌ای و t زوجی
فصل ششم: t با دو نمونه مستقل و یو من-ویتنی
فصل هفتم: تحلیل واریانس یک‌طرفه و کروسکال-والیس
بخش چهارم: آزمون‌های همبستگی
فصل هشتم: همبستگی برای داده‌های فاصله‌ای و نسبی
فصل نهم: همبستگی برای داده‌های ترتیبی
فصل دهم: همبستگی برای داده‌های اسمی
بخش پنجم: آزمون رگرسیون
فصل یازدهم: رگرسیون خطی ساده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات516
زبانفارسی
شابک978-622-7766-04-2
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R

برای دریافت کتاب آمار و پردازش آن در محیط‌های SPSS و R و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.