معرفی و دانلود کتاب آمار پایه: راهنمای گام به گام

برای دانلود قانونی کتاب آمار پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار پایه: راهنمای گام به گام

کتاب آمار پایه، راهنمایی برای مبتدیانی است که می‌خواهند اصول آمار و تجزیه و تحلیل اطلاعات را فرا بگیرند. این کتاب اطلاعات دانش آمار را در سطح پایه به مخاطب آموزش می‌دهد. نورساداه بچوک، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر به روش‌هایِ انجام پروژه‌های تحقیقی کوچک پرداخته‌است.

درباره‌ی کتاب آمار پایه

کتاب آمار پایه (Basic Statistics: Step By Step Guide Using PASW)، منبعی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های آماری به‌حساب می‌آید. نورساده بچوک (Norsaadh Bachok)، نویسنده‌ی کتاب، در کنار آموزش‌های متنی، مثال‌هایی تصویری در این اثر گنجانده تا مخاطب، به‌راحتی در جریان مفاهیم پیچیده‌ی آماری قرار بگیرد. نگارش این کتاب به‌گونه‌ای است تا مخاطب، تجزیه و تحلیل داده‌ها را مرحله‌به‌مرحله فرا بگیرد. توضیح نتیجه‌های خروجی و نحوه‌ی انتقال نتایج به پروژه‌های تحقیقات نیز از دیگر رویکردهای این کتاب به‌حساب می‌آید. آموزش‌های این کتاب با روشی گام‌به‌گام مطرح شده و در این اثر با مثال‌هایی روبه‌رو هستیم که همانند آن‌ها در آزمون‌های درسیِ دانشگاهی مطرح می‌شود.

نویسنده‌‌ی کتاب آمار پایه در فصل نخست به آموزش ایجاد فایل داده‌های جدید می‌پردازد. در این آموزش از نرم‌افزار SPSS کمک گرفته شده‌است. مطالعه‌ی فصل نخست کتاب به خواننده آموزش می‌دهد تا داده‌های جدول را در صفحه خالی SPDD در قسمت مشاهده متغیر و نمایش داده، ایجاد کند. روش برچسب‌گذاری، مشخص کردن مقدار، اضافه‌کردن داده‌های جاافتاده و مقایسه‌ی‌ داده‌ها، از دیگر آموزش‌هایی است که با مطالعه‌ی فصل نخست کتاب آمار پایه فرا می‌گیریم.

در فصل دوم به آزمون t تک‌نمونه‌ای می‌رسیم. نویسنده‌ در این فصل برای خواننده توضیح می‌دهد که منظور از آزمون تی، ایجاد روشی برای مقایسه میانگین داده‌های عددی با میانگین جامعه‌ی آماری مورد استفاده‌ است. مراحل تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها در این فصل با تصاویری واضح و گویا به خواننده آموزش داده‌ می‌شود. در سومین فصل کتاب آمار پایه به آزمون t مستقل می‌رسیم. آزمون t زوج‌های جورشده یا همتا، نام چهارمین فصل کتاب آمار پایه است. فصل پنجم کتاب به تحلیل واریانس یک طرفه اختصاص دارد. همبستگی را در فصل ششم کتاب آمار پایه مطالعه‌ می‌کنیم. در فصل هفتمِ کتاب به معادله خط رگرسیون می‌رسیم. آزمون مان‌ویتنی در فصل هشتم کتاب به خواننده آموزش داده می‌شود. آزمون ویل کاکسون نشانه‌دار رتبه‌ای، آزمون کروسکال والیس، آزمون خی دو، آزمون دقت فیشر و آزمون مک نمار، به‌ترتیب فصل‌های نهم تا سیزدهم کتاب آمار پایه را تشکیل می‌دهند.

کتاب آمار پایه را طاهره باقرپور، فاطمه زیرراهیان، مهناز نجفی، لیلا مختاری به فارسی بگردانده‌اند. انتشارات حتمی، ناشر این کتاب است.

کتاب آمار پایه برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های آماری، مخاطب اصلی کتاب آمار پایه به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به تجزیه‌و‌تحلیل‌های آماری نیز خالی از لطف نخواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ایجاد فایل داده‌های جدید
فصل 2: آزمون t تک نمونه‌ای ‌
فصل 3: آزمون t مستقل
فصل 4: آزمون t زوج‌های جور شده یا همتا
فصل 5: تحلیل واریانس یک‌طرفه
فصل 6: همبستگی
فصل 7: معادله خط رگرسیون
فصل 8: آزمون مان-ویتنی
فصل 9: آزمون ویل کاکسون نشانه‌دار رتبه‌‌ای
فصل 10: آزمون کروسکال والیس
فصل 11: آزمون خی‌دو
فصل 12: آزمون دقت فیشر
فصل 13: آزمون مک‌نمار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار پایه: راهنمای گام به گام
نویسنده
مترجمطاهره باقرپور، فاطمه زیرراهیان، مهناز نجفی، لیلا مختاری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-600-355-171-8
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آمار پایه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آمار پایه

برای دریافت کتاب آمار پایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.