معرفی و دانلود کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده

عکس جلد کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده

علی هندی ورکانه در کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده، یک زبان برنامه‌نویسی پرکاربرد و پراستفاده را با آسان‌ترین روش‌ها به شما می‌آموزد و کمک‌تان می‌کند تا با یادگیری این دانش، موفق به حل مسائل پیچیده و سخت در این زمینه شوید.

درباره‌ی کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده:

گرچه در دنیای امروز کامپیوترها در تمامی لحظات زندگی انسان حضور دارند، با این حال درک و فهم درستی از کارکرد آن‌ها وجود ندارد. اما یک عرصه در علوم کامپیوتر هست که هر شخصی قادر است مبانی آن را درک کند و بفهمد. این عرصه از علم کامپیوتر برنامه‌نویسی نام دارد.

برنامه‌نویسی صرفاً یک عنوان شغلی وسوسه‌کننده نیست؛ بلکه مبنای تمام نرم‌افزارهای کامپیوتری از آفیس مایکروسافت تا نرم‌افزارهای سخنگوی تلفنی محسوب می‌شود. حتی اگر علم شما از برنامه‌نویسی فقط به فیلم‌های بسیار قدیمی و گزارش‌های خبری زرد محدود باشد، احتمالاً می‌دانید که یک برنامه‌نویس چه کار می‌کند. برنامه‌نویس کدی را برای کامپیوتر می‌نویسد و کامپیوتر با بهره‌گیری از دستورالعمل‌های داده شده‌‌ی آن کد، اقداماتی را برای حل مسائل انجام می‌دهد.

در جهان امروز اغلب مسائلی که با آن مواجه می‌شوید، توسط کامپیوتر قابل حل هستند. پرسش این است که یک کامپیوتر چطور می‌تواند این مسائل را حل کند؟ در جواب باید گفت که کامپیوتر به شیوه‌ی مرحله به مرحله‌ی حل مسئله که به آن الگوریتم می‌گویند، به حل این مسائل می‌پردازد.

الگوریتم، یکی از شیوه‌های دستیابی به پاسخ پرسش‌های شما و حل چالش‌های روزمره‌ی زندگی‌تان است. عملیاتی که هم ظاهری ساده مثل ضرب دو عدد و هم چالش‌های تخصصی‌تر همچون پیش‌بینی وضع هوا در روزهای آینده دارد که همگی براساس الگوریتم‌ها هستند و انسان همیشه در می‌کوشد تا الگوریتم‌هایی با دقت یا کارایی افزون‌تر برای آنان بیابد.

مطالب این کتاب با ارزیابی شیوه‌های حل یک مسئله و مفهوم الگوریتم از زوایای گوناگون شروع می‌شود. این ارزیابی و در پی آن توانایی‌ای که در الگوریتم‌سازی به دست می‌آورید، کمک زیادی در برنامه‌نویسی به شما می‌کند. مفهوم الگوریتم‌نویسی برای حل یک مسئله، موضوع تازه‌ای برای شماست و اغلب در آغاز دشوار به نظر می‌آید اما مطمئن باشید که با مطالعه ریز به ریز این کتاب و حل تمرین‌های مربوط به آن، تا اندازه‌ای با نوشتن الگوریتم‌های ساده آشنا خواهید شد.

کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای کسانی که می‌خواهند الگوریتم‌نویسی را بیاموزند، بسیار سودمند و کاربردی است.

در بخشی از کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده می‌خوانیم:

یک الگوریتم باید دارای شروع و پایان مشخصی باشد، به نحوی که اگر دستورهای آن را دنبال کنیم، برای تمامی حالات، الگوریتم پس از طی مراحل، خاتمه یابد. به علاوه، زمان لازم برای خاتمه الگوریتم هم باید به گونه‌ای معقول و کوتاه باشد.

الگوریتم‌ها قرن‌ها برای حل مسائلی که بشر با آن‌ها روبه‌رو بوده استفاده می‌شده‌اند. تقریباً کلیه برنامه‌های کامپیوتر، به جز برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی، دربرگیرنده الگوریتم هستند. مشهورترین الگوریتم در تاریخ، الگوریتم اقلیدسی، مربوط به زمان یونان باستان است که برای محاسبه بزرگ‌ترین مقسوم‌علیه مشترک دو عدد صحیح به کار می‌رفته است و هنوز در دنیای ریاضی کاربرد دارد. خلق الگوریتم‌های زیبا، ساده و با کمترین مراحل، یکی از چالش‌های برنامه‌نویسی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چگونگی حل مسائل و الگوریتم
مقدمه
آشنایی با مفاهیم پایه
چگونگی حل مسائل
توضیح تاریخی الگوریتم
تعریف الگوریتم
خصوصیات الگوریتم
ویژگی‌های الگوریتم
تعریف الگوریتم از دیدگاه ماشین
تعریف تابع
تعریف تقسیم
تعریف بخش‌پذیری
انواع جملات
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده
نویسنده
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده

Ramin
۱۴۰۱/۸/۲۴
دانستن الگوریتم برای هر برنامه نویسی یک مزیت محسوب میشه و همچنین دانستن الگوریتم به شیوه‌ی تفکر منطقی آدم نیز کمک می‌کند. این کتاب با توجه به قیمتی که داره واقعا کتاب مفید و ارزشمندیه و صد‌ها برابر قیمتش به آدم ارزش اضافه میکنه.
علیرضا
۱۴۰۲/۳/۶
مثال هفت صفحه سی و یک کاملا غلطه شما هیچ ارتباطی بین I و S ندادین توی جواب درست s باید از عدد یک بشمره تا دو هزار ولی جواب اخر s شده 750000 چجوری همچین جوابی بدست اوردین سلام مثال 15 _ روش حل حالت اول اشتباه است»
Farzad Daneshvar
۱۴۰۱/۷/۱۷
واقعا مطالبش عالی، سلیس و روان و کاملا قابل فهم هست. ۵۰۰۰ تومن واسه این کتاب مفت مفت هست بخدا یلنی ذره‌ای از زحمات مولف، ناشر و دست اندر کاران را جبران نمیکند. خدا قوت و سپاس‌.
Uu
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب به شدت خوبیه برای قبل ورود به دنیای برنامه نویسی حتما لازمه و با یادگیری مفاهیم این کتاب برنامه نویسی راحت تر و ساده تر میشه
Mohammed
۱۴۰۲/۲/۲۳
کتابی بسیار عالی و با نوشتار و آموزش ساده و آسون مناسب برای کسایی که تازه وارد این حرفه میخوان بشن دست شما درد نکنه استاد هندی
shamim zr
۱۴۰۱/۱۱/۹
کتاب بسیار خوبی است و همونطور که از اسمش پیداست الگوریتم رو به زبان ساده و روان از ابتدا توضیح داده، ممنون از مؤلف 🙏🏻🌹
یونس کریمی
۱۴۰۰/۹/۲۱
در کتاب ٬ الگوریتم را از صفر تا صد توضیح داده شده و توصیه میشود برای کسانی که میخواهند برنامه نویسی را از پایه یاد بگیرند
عرفان حیدرپور
۱۴۰۱/۱/۲۲
کتابی کامل و مختصر برای کسایی که میخوان تاره برنامه نویسی رو شروع کنن خیلی به کارم اومد این کتاب 3> به نویسنده
Zahra Rastpour
۱۴۰۲/۴/۱۱
واقعا عالی بود🤌🏻الگوریتم‌های خوب و آموزنده و پر محتوایی درون این کتاب وجود داست
نازنین رشتیانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
بسیار کتاب جامع و مفیدی هست در عین حال همه مطالب به صورت ساده و قابل درک بیان شده، ممنون از مولف
زهرا گمار
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
کتاب بسیار کامل
و همه نکات را مرحله به مرحله برسی کرده و خیلی خوب و کامل توضیح داده است.
حسین چرچیان
۱۴۰۲/۳/۳۰
کتاب خوبی بود و از حالت ساده به صورت پله پله به سمت حالت پیشرفته می‌رفت.
Taha razavi
۱۴۰۲/۲/۳۰
خیلی خوبه، اگه کسی واقعا دنبال برنامه نویسی باشه خیلی می‌تونه بهش کمک کنه
رهام شادروح
۱۴۰۱/۴/۱۳
این کتاب فوق‌العاده است
الگوریتم هارو به زبان ساده توضیح دادن
Niosha Es
۱۴۰۱/۱/۲۳
کتابی مفید و کامل برای کسانی که میخوان برنامه نویسی رو شروع کنن!
مشاهده همه نظرات 44

راهنمای مطالعه کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده

برای دریافت کتاب آموزش الگوریتم به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.