معرفی و دانلود کتاب الگوریتم و فلوچارت

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم و فلوچارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم و فلوچارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوریتم و فلوچارت

در کتاب الگوریتم و فلوچارت نوشتۀ عبدالحمید جهانگیری و افشین امینی، چگونگی حل یک مسئله و بیان مرحله به مرحله آن آموزش داده شده است. (فایل کتاب در تاریخ 1398/07/01 به‌روزرسانی شده است.)

در عصر حاضر بیشتر مسائلی که با آن روبرو هستیم بوسیله کامپیوتر حل می‌شود. سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه کامپیوتر می‌تواند این مسائل را حل کند؟

در پاسخ باید گفت که کامپیوتر بر اساس روش گام‌به‌گام حل مسئله که به آن الگوریتم گفته می‌شود، مسائل را حل می‌کند. در نگاه اول شاید ممکن است به نظر برسد که کامپیوترها از انسان‌ها باهو‌ش‌ترند که می‌توانند همه‌ی مسائل را حل کنند. اما باید این نکته را در نظر داشت که برنامه‌های کامپیوتری توسط انسان‌ها نوشته می‌شوند. انسان‌ها با هوش و با درایت خویش مراحل گام‌به‌گام حل مسئله را تدوین می‌کنند و کامپیوترها با ویژگی سرعت و دقت بالا دستورات را اجرا می‌کنند. بنابراین برای داشتن یک برنامه قدرتمند به یک الگوریتم دقیق نیاز دارید. توصیه می‌شود که مطالب کتاب الگوریتم و فلوچارت را با دقت مطالعه کنید و همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که پایه‌ی حل هر مسئله‌ای در کامپیوتر، نوشتن الگوریتم آن است.

در کتاب پیش‌ رو سعی بر آن شده است که تمامی مفاهیم موردنیاز برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی بیان شود و در این راه از مثال‌ها و تمرین‌های زیادی کمک گرفته شده است.

در ترتیب مثال‌ها این هدف دنبال شده است که خواننده از ساده‌ترین مثال شروع به خواندن کند و هرچه جلوتر می‌رود با مفاهیم کاربردی‌تر در قالب مثال‌های سخت‌تر آشنا شود. پس در صورتی که مثالی از این کتاب را متوجه نشدید برای خواندن مثال‌های بعدی عجله نکنید. الگوریتم‌ها و فلوچارت‌های این کتاب به قدری از لحاظ آموزشی استاندارد نوشته شده است که با چند بار خواندن آن‌ها و داشتن دقت و تمرکز کافی بر روی مثال‌ها متوجه آن‌ها خواهید شد.

در برنامه‌نویسی تواناییِ دنبال کردن الگوریتم می‌تواند به اندازه‌ی نوشتن الگوریتم اهمیت داشته باشد. به این معنی که اگر شما به الگوریتم برنامه‌ای دسترسی داشته باشید ولی هیچ توضیح نوشتاری در مورد الگوریتم در اختیارتان نباشد باید توانایی خواندن و یادگیری الگوریتم را داشته باشید. پس چنانچه در کتاب الگوریتم و فلوچارت، مثالی را دیدید که توضیحات آن برای شما ناکافی به نظر می‌رسد می‌توانید به عنوان یک چالش به آن نگاه کنید! چالشِ دنبال کردن الگوریتم و یادگیری الگوریتم از روی فلوچارت آن.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول - الگوریتم چیست؟
فصل دوم - فلوچارت
فصل سوم - ساختار تکرار
فصل چهارم - زیرالگوریتم‌
فصل پنجم - آرایه‌
فصل ششم - حل تمرین‌های منتخب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوریتم و فلوچارت
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات سپهر حکمت
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-600-99667-1-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الگوریتم و فلوچارت

عبدالحمید جهانگیری
۱۳۹۸/۷/۹
با سلام،
ویرایش جدید کتاب در کتابراه قرار گرفته است. در این ویرایش، چند مطلب کاربردی در مورد رمزنگاری، کاربرد دنباله فیبوناچی و مرتبه زمانی الگوریتم اضافه شده است. همچین برخی از مثالهای ویرایش قبل نیز به تفضیل بیشتر توضیح داده شده است. دوستانی این کتاب را قبلا از کتابراه تهیه کرده‌اند می‌توانند با بروزسانی در قسمت کتابخانه، ویرایش جدید را تهیه کنند
محمد طاد
۱۴۰۰/۱۱/۳
مطالب کتاب از توضیحات ساده شروع شده و به مرور مطالب و الگوریتمهای پیچیده تری را آموزش میدهد. برای یادگیری تفکر الگوریتمی این کتاب مناسب است. همچنین بهتر بود بعضی از الگوریتمها بیشتر توضیح داده میشدند.
مطالعه این کتاب را به دانشجویان رشته کامپیوتر توصیه میکنم
رضا عباسیان
۱۳۹۷/۷/۴
به نظرم نقطه قوت کتاب مثالهای زیادشه. از ساده‌ترین مثال شروع شده تا به سوالهای سخت برسه. اگر بعضی از مثالها رو بیشتر توضیح داده میشد بهتر بود. در کل کتاب خوبیه.
حسین خلیلی
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
این کتاب خیلی خوبی هست به دیگران که میخوان تازه شروع کنن توصیه میکنم. من به همراه یادگیری و مطالعه کتاب، تمامی مثال‌ها رو در محیط متلب هم پیاده میکردم.
mohsen t
۱۳۹۷/۷/۱۵
دوستانی که تازه میخوان برنم نویسی کار کنند، علاوه بر زبان برنامه نویسی سعی کنند که کتاب الگوریتم و فلوچارت رو همزمان بگیرن و بخونند
مینو حسن زداه
۱۳۹۸/۱۱/۶
همیشه الگوریتم و فلوچارت کسل کننده برام بود ولی این کتاب ادم جذب میکرد. برای شروع برنامه نویسی یادگیری الگوریتم این کتاب گزینه خوبی بود.
سیده مریم محمدی
۱۳۹۷/۷/۱۲
سلام، من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم. کتاب خیلی خوبیه.
آیا این نسخه کامل تر از نسخه چاپیشه؟ کتاب برنامه نویسی ++c از این نویسنده چاپ شده؟
مجتبی حسینی
۱۴۰۱/۹/۱۶
سلام. واقعا کتابی خوبی در زمینه یادگیری الگوریتم و فلوچارت هستش.
ولی اگر پاسخ تمام تمرین هارو داشت خیلی خوب بود
Sogand Kakooeinejad
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
من این کتابو به علاقمندان برنامه نویسی پیشنهاد میکنم، مخصوصا کسایی که اول این راه هستن!
علیرضا جعفری
۱۴۰۲/۱۰/۵
من با این کتاب به راحتی در برنامه نویسی پایتون قوی‌تر شدم و بی‌نهایت ممنونم از نویسندگان کتاب.
بهزاد فراهانی
۱۴۰۰/۳/۱۱
باسلام کتاب خوب هستش بدون هیچ حرفی اصل مطلب رو بهت میگه تمریناتشم خوبه
حسین نامداری
۱۴۰۰/۱/۱۴
متاسفانه من توی الگوریتم خوب نیستم و هیچی متوجه نمیشم این کتاب هم نتونست کمکم کنه متاسفانه
حسین سعیدى
۱۳۹۸/۴/۳۱
برای درک برنامه نویسی عالیه هرکی میخواد برنامه نویسیو شروع کنه حتما این کتابو بخونه👌
سید داود پورمرشد
۱۴۰۱/۸/۸
کتاب مفیدی هست برای شروع برنامه نویسی که کاربردی زیادی هم دارد
SEYYED_ATYABI
۱۴۰۱/۷/۲۰
عالی بود
این کتاب کاملاً برحسب ویدئو‌های آموزشی در یوتیوب است.
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب الگوریتم و فلوچارت

برای دریافت کتاب الگوریتم و فلوچارت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.