معرفی و دانلود کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک)

عکس جلد کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک)
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک)

کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک) نوشته‌ی فریدا بریگز و میشل ام سی ویتی شما را راهنمایی می‌کند تا فرزندان خود را نسبت به انواع و اقسام آسیب‌ها و تعرض‌ها آگاه کنید و به آن‌ها بیاموزید که در مواجه با این مسائل، سنجیده عمل کنند.

بدون شک دنیایی که در آن به‌سرمی‌بریم از نظر امکانات به اوج خود رسیده و بسیاری از جنبه‌های زندگی را برای انسان امروزی آسان‌تر کرده است، اما در کنار خوبی‌های دنیای مدرن، خطرات و نا‌بهنجاری‌هایی هم به وجود آمده که زندگی بسیاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از میان این مشکلات می‌توان به مواردی مانند خشونت‌های اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد که قربانیان اصلی این اتفاق کودکان هستند؛ چراکه این گروه برای زندگی نیاز به مراقبت و حفاظت دیگران دارند و به تنهایی قادر نیستند با بسیاری از خشونت‌ها مواجه شوند. از طرف دیگر، رسانه‌ها و نهاد‌های بین‌‌المللی مدنی با ارائه‌ی آمار و ارقام کودک‌آزاری، گسترش هر روزه‌ی این پدیده‌ی شوم را خبر می‌دهند.

با این اوصاف، فریدا بریگز (Freda Briggs) و میشل ام سی ویتی (Michael McVeity) به عنوان اشخاصی که تجربه‌ی آموزش و کار با کودکان را دارند تلاش می‌کنند تا در کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (Teaching Children to protect themselves) نکته‌های لازم برای مراقبت از کودکان را ارائه دهند. کتاب حاضر با تکیه بر تجربیات عملی و برای حفظ سلامت جسم و روح کودکان در مواجه با حوادث ناخوشایند اجتماعی نوشته شده است.

فریدا بریگز را بیشتر بشناسیم:

فریدا بریگز، استاد رشد و تکامل کودکان در دانشگاه استرالیای جنوبی است. او در زمینه‌ی حمایت از کودکان تجربه‌ی طولانی دارد. او ابتدا با عنوان پلیس کلان‌شهر، مددکار شبانه‌روزی و معلم دوره‌ی ابتدایی در مدارس مناطق محروم فعالیت داشته است. وی پیشگام در تحقیقات حمایتی کودکان و اعلام نتیجه‌ی آن در استرالیا بود و اولین دوره‌ی تحصیلی طولانی‌مدت به نام «تحصیلات عالی چندپیشه» را در سال 1980 بنا نهاد. همچنین در سال‌های 1990، 1991 و 1995 رفتارهای حمایتی در استرالیا و نیوزیلند در برنامه‌ی درسی سلامت ملی آموزش‌محور با عنوان آموزش ایمنی فردی برای کودکان پنج تا هشت ساله و ده تا دوازده سال را ارزیابی نمود.

میشل ام سی ویتی را بیشتر بشناسیم:

میشل ام سی ویتی، معلمی بسیار توانا و ماهر در آموزش مهارت‌های ایمنی فردی به کودکان بود. او در چهاردهمین سال تجربۀ کاری خود به‌عنوان معلم مدرسه‌ی ابتدایی در آدلاید شدت مشکلات دانش‌آموزان را در ارتباط با سوءاستفاده‌ی جنسی درک کرد. وی قبل از مدیریت برنامه‌ی ایمنی فردی کودکان در بخش خدمات تعلیم و تربیت کودک، دو سال در سِمت مشاور محافظت از کودکان فعالیت کرد و این مسئولیت را هفت سال به عهده داشت تا اینکه در سال 1999 به‌تدریج دوره‌ی خدمتش به پایان رسید و با عنوان مشاور روانشناس به مدرسه‌ی ابتدایی بازگشت. میشل طی اشتغال به‌عنوان کارشناس برنامه‌ریزی، مسئولیت تهیه‌ی مطالب آموزشی بسیار متنوع را درباره‌ی محافظت از کودکان به عهده گرفت. نقش او حمایت از معلمان و مدارس در اجرای برنامه‌ی رفتارهای محافظتی بود.

در بخشی از کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک) می‌خوانیم:

متأسفانه بلوغ زودرس کودکان زیان‌های فراوانی در پیشرفت تحصیلی آن‌ها دارد. اکثر کودکان بالغی که در مدرسه مورد سوءاستفادۀ جنسی قرار می‌گیرند دچار اختلالات یادگیری می‌شوند. تمایلات جنسی آشکار آن‌ها توسط افراد هرزه و حرفه‌ای شناسایی می‌شود. بچه‌بازها و افراد فرصت‌طلب وقتی متوجه می‌شوند کودکان تجربۀ جنسی داشته‌اند بدون هیچ ملاحظه‌ای آن‌ها را مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند. چنین کودکانی قربانی شده و این شیوه برای آن‌ها عادت می‌شود. وقتی احساسات جنسی در کودکان بروز می‌کند درواقع جایگزین دلبستگی می‌شود. قربانیانی که آموختند ارتباط جنسی عامل رضایت بزرگ‌ترهاست ممکن است نسبت به معلم و کودکان بزرگ‌ترِ همجنس خود اغواگری جنسی داشته باشند. متأسفانه مربیان کم یا بی‌اطلاعِ مدرسه ممکن است بدون در نظر گرفتن علت ارتکاب رفتار جنسی به آن‌ها برچسب بی‌بند و بار بزنند. شاید معلمان و والدین متوجه شوند کودکان قربانی این عمل را به‌منظور تقلید از رفتار و شیوه‌های اغواگرایانه‌ای که تجربه کرده‌اند نسبت به دیگر کودکان انجام می‌دهند. چنانچه دخالتی صورت نگیرد احتمال تداوم سیکل سوءاستفادۀ جنسی و ایجاد قربانیان و متعرضان جدید وجود خواهد داشت.

قربانیانی که به‌تدریج به فرد متجاوز علاقه‌مند می‌شوند یا از داشتن چنین رابطۀ نامناسبی لذت می‌برند وقتی متوجه رفتار اشتباهشان می‌شوند احساس گناه می‌کنند و در معرض اختلالات روانی شدید قرار می‌گیرند. آن‌ها در درازمدت در برقراری ارتباط با افراد و حفظ آن دچار مشکل شده و حس اعتماد به دیگران را از دست می‌دهند و به‌دلیل احساس گناه همواره شرمگین و عصبانی هستند و خود را سرزنش می‌کنند. گاهی نیز به‌دلیل نداشتن اعتمادبه‌نفس، بیکاری، بیماری جسمی، تمایل به خودتخریبی، مصرف نادرست دارو یا الکلی شدن در رنج و عذاب هستند. همچنین بار مالی و اجتماعی سوءاستفادۀ جنسی از کودکان برای جامعه بسیار سنگین است. کودکانی که در مدرسه و منزل تحت حمایت برنامه‌های محافظتی هستند کمترین احتمال قربانی شدن را دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمهٔ مترجم
دربارهٔ نویسنده
فصل اول: توصیه‌هایی برای معلمان و مراقبان کودک
بخش 1: علت نیاز کودکان به برنامه ایمنی فردی
بخش 2: نقش مراقبان کودک و والدین
بخش 3: پاسخ به آزار جنسی واقعی و مشکوک
بخش 4: تبدیل آموزش ایمنی فردی به برنامه‌ای گسترده‌تر
بخش 5: استراتژی‌های آموزش مهارت‌های ایمنی
بخش 6: ایمنی قابل دسترس
بخش 7: محافظت از خود
فصل دوم: موضوعات و فعالیت‌ها
بخش 1: بدن من
بخش 2: بخش‌های خصوصی بدن ما
بخش 3: صحبت دربارۀ لمس
بخش 4: ایمنی در حضور غریبه‌ها
بخش 5: اسرار محرمانه
مرور: تمرینات حل مسئله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک)
نویسنده،
مترجمرویا حاج زاده دباغی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-622-243017-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک)

برای دریافت کتاب آموزش ایمنی فردی به کودکان (کتابی مرجع برای مراقبان کودک) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.