معرفی و دانلود کتاب آموزش تراشکاری درجه 1

عکس جلد کتاب آموزش تراشکاری درجه 1
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تراشکاری درجه 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تراشکاری درجه 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تراشکاری درجه 1

تراشکاری یکی از روش‌های حذف مواد اضافی از قطعات فلزی است. ناصر رجبی فرد در کتاب آموزش تراشکاری درجه 1 اطلاعات سودمندی را دراین‌باره در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش تراشکاری درجه 1

تراشکاری روشی است که در آن با استفاده از ابزار و وسایل مخصوص، قطعه‌ای از جنس فلز تراش داده می‌شود. در این روش ابزار مخصوص این کار به‌سرعت روی قطعه‌ی فلزی حرکت می‌کنند و مواد اضافی را از سطح آن برش می‌دهد. این فرایند ممکن است برای تغییر شکل قطعات، اصلاح سطح‌ها یا حذف تراشه‌های بیشتر در قطعات فلزی استفاده شود. ناصر رجبی‌فرد در کتاب آموزش تراشکاری درجه 1 کوشیده است اطلاعات مفیدی را دراین‌باره برای آشنایی بیشتر مخاطبان با این فن گردآوری نماید.

برای انجام تراشکاری، از یک دستگاه تراش با ابزارآلات مخصوص و مناسب برای این کار استفاده می‌شود. این دستگاه معمولاً شامل یک میز کار با حرکت دو محوره، یک ابزار تراش، یک سرعت‌دهنده و یک کنترل‌کننده است که هر یک از این اجزاء به بخشی ضروری از کار مربوط می‌شوند. برای مثال تراشکار با استفاده از کنترل‌کننده، سرعت و عمق برش را تنظیم می‌کند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

یکی از مزایای تراشکاری این است که در این روش می‌توان با دقت بالا و سرعت زیاد، به نتیجه‌ی دلخواه دست پیدا کرد. همچنین تراشکاری می‌تواند برای قطعاتی با ابعاد مختلف و شکل‌های متنوع استفاده شود. بااین‌حال، این روش ممکن است برای قطعاتی با سطح‌های پیچیده یا برای برخی از قطعه فلزهایی که تراشیدن آن‌ها نیاز به ظرافت دارد، مناسب نباشد.

تراشکاری یک روش مهم برای حذف مواد اضافی از قطعات فلزی است. ابزار این کار روز‌به‌روز در حال پیشرفت هستند و تراشکاران و علاقه‌مندان این صنعت برای کسب موفقیت بیشتر می‌بایست اطلاعات خود را دم‌به‌دم به‌روز کنند. یکی از روش‌های این به‌روزرسانی مطالعه‌ی آثاری از این قبیل است. کتاب آموزش تراشکاری درجه 1 به همت انتشارات اهورا قلم تهیه و منتشر شده است.

کتاب آموزش تراشکاری درجه 1 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در حیطه‌ی تراشکاری مشغول به کار هستید و یا به این فن علاقه‌مندید، مطالعه‌ی کتاب آموزش تراشکاری درجه 1 می‌تواند اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهد.

در بخشی از کتاب آموزش تراشکاری درجه 1 می‌خوانیم

میکرومتر خارجی که برای کنترل ابعاد به کار می‌رود دارای یک فک ثابت و یک فک متحرک می‌باشد. فک ثابت روی کمان میکرومتر نصب شده است. غلاف و کمان میکرومتر یکپارچه بوده و روی غلاف داخلی تقسیمات میلیمتری انجام شده است. در انتهای این غلاف،‌ سوراخ قلاویز شده‌ای قرار دارد که مهره میله پیچ میکرومتر را تشکیل می‌دهد.

سمت چپ میله پیچ اندازه‌گیر،‌فک متحرک میکرومتر را تشکیل داده و سمت راست آن توسط بوش مخروطی با پوسته خارجی مربوط می‌باشد. محیط قسمت پوسته خارجی میله پیچ به همراه پوسته به اندازهگام پیچ حرکت خواهد کرد.

برای تثبیت فک متحرک معمولا از ترمز حلقه‌ای استفاده می‌شود که به کمک مکانیزم لنگ از حرکت ناخواسته میله پیچ اندازه‌گیری جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از اعمال فشار بیش از حد فک‌ها به سطح اندازه‌گیری، در انتهای میله پیچ ضامن جغجغه‌ای تعبیه شده است که در حالت عادی می‌تواند پوسته اندازه‌گیری را بچرخاند، ولی در اثر تماس فک متحرک با سطح کار و اعمال فشار زیاد، جغجغه هرز کارکرده و نشان می‌دهد که فشار فک متحرک به حد کافی رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
وسایل بستن ابزار به ماشین‌ تراش
وسایل بستن قطعه کار به ماشین تراش
وسایل نگهدارنده قطعات بلند
ابزارهای تراشکاری
زوایای اصلی رنده‌های تراشکاری
سرعت برش در تراشکاری
سرعت برش و عده دوران در تراشکاری
کارهای تراشکاری
نکات ایمنی و پیشگیری از سوانح در تراشکاری
وسایل اندازه‌گیری
انطباقات
سیستم انطباقات
انواع انطباقات
تمرینات
ماده شناسی
دیاگرام آهن و کربن
عملیات حرارتی
عملیات حرارتی شیمیایی فولادها
کوره‌های عملیات حرارتی
آزمایش سختی مواد
قطعات مخروطی
مشخصات و فرمول‌های مخروط
مخروط‌تراشی
پیچ و مهره
پیچ‌های حرکتی
پیچ‌های دنده مربعی
پیچ‌های دنده ذوزنقه‌ای
پیچ‌های چند راهه
پیچ حلزونی
برقوکاری
فرم‌تراشی
لنگ‌تراشی بین دو مرغک و چهار نظام تک رو
تراشیدن قطعات توسط چهار نظام تک رو
فرمان‌های کنترل
چرخ‌دنده‌ها
محاسبه مقدار پیشروی در تراشکاری
علائم صافی سطوح
نرم‌افزارهای مورد استفاده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تراشکاری درجه 1
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اهورا قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-426-361-0
موضوع کتابکتاب‌های جوشکاری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش تراشکاری درجه 1

مسلم
۱۴۰۲/۵/۱۴
پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید فوق‌العاده مفید است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تراشکاری درجه 1

برای دریافت کتاب آموزش تراشکاری درجه 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.