معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
قیمت:
۴۱۰۰۰ ۳۶,۹۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

فرزاد نرگسی در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار شما را با صفر تا صد کار با فلزات در یک محیط کارگاهی آشنا می‌کند. از این کتاب می‌آموزید چطور با ابزارهایی چون اره، مته و دریل روی فلزات کار کنید و در عین حال محیطی ایمن برای کارتان فراهم نمایید.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار

فلزکاری از جمله مهارت‌های ضروری و کاربردی در رشته‌های فنی و مهندسی است و دریل‌کاری یا اره‌کاری از زیرشاخه‌های این مهارت مهم محسوب می‌شود. فرزاد نرگسی در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار شما را با اصول اساسی فلزکاری آشنا می‌کند و درباره‌ی ویژگی‌های محیط یک کارگاه و اصول ایمنی در آن اطلاعات مفیدی در اختیارتان می‌گذارد.

ایده‌ی شکل‌گیری این کتاب حاصل هم‌فکری گروه برنامه‌ریزی درسی مکانیک است و مباحث مختلف آن براساس استانداردهای سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور تدوین شده. از آن‌جایی که شناخت ابزارهای عمومی و تخصصی فلزکاری در روند کار از اهمیت بالایی برخوردار است، این کتاب به‌طور کامل به آموزش این‌گونه مهارت‌ها اختصاص دارد.

گفتنی‌ست کتاب دریل کار و اره کار یکی از منابع درسی کار و دانش است که با ارائه‌ی آزمون‌های فنی‌وحرفه‌ای و طرح سوالات مختلف به جزئیات حرفه‌ی فلزکاری می‌پردازد. درس‌نامه‌های این کتاب با توضیحات و عکس‌های واقعی همراه شده تا کمترین ابهامی در ذهن شما باقی نماند. به دلیل کثرت مطالب، در این اثر برخی از موضوعات تخصصی به‌صورت خلاصه بیان شده، بنابراین وقت و انرژی‌تان با خواندن مطالب غیر ضروری هدر نخواهد رفت.

در فصل‌های مختلف کتاب حاضر با مهارت‌های اره‌کاری، سوهان‌کاری، توانایی خط‌کشی و آشنایی با ابزارهای خط‌کشی، آشنایی با مته و اصول سوراخ‌کاری، آشنایی با انواع اتصالات فلزی از قبیل لحیم‌کاری، قلاویزکاری، حدیده‌کاری و... آشنا خواهید شد.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار را فرزاد نرگسی تألیف کرده و موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران آن را در دسترس عموم علاقمندان به کارورزی در زمینه‌ی فلزکاری قرار داده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار مناسب چه کسانی است؟

استادان، مربیان و مدرسان، دانشجویان و مهندسان مکانیک، کارآموزان فنی‌وحرفه‌ای و هنرستان و آموزشگاه‌های آزاد، تعمیرکاران تخصصی خودرو، داوطلبان المپیادهای ملی مهارت و... می‌توانند از آموزش‌های این اثر استفاده کنند.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌خوانیم

اگر اندازه‌ی قطر مته بزرگ باشد نمی‌توان سوراخ‌کاری را با یک مته و در یک مرحله انجام داد. بلکه باید به کمک مته‌های کوچک‌تر و به تدریج سوراخ را به اندازه‌ی نهایی رساند. علت این است که در مته‌هایی با قطر بزرگ طول لبه‌ی عرضی زیاد خواهد شد و چون این لبه‌ی زاویه‌ی مناسب برای براده برداری ندارد، احتمال انحراف و یا شکستن مته، افزایش می‌یابد. بهتر است در سوراخ کاری با مته‌های بزرگ ابتدا قطعه را با مته‌های کوچک‌تر سوراخ کرده و سپس از مته اصلی استفاده کنید. مته‌هایی را که پیش از مته‌ی نهایی استفاده می‌شوند، پیش‌مته می‌گویند. تعداد پیش‌مته‌ها به قطر مته‌ی نهایی بستگی دارد و انتخاب آن‌ها باید به شکلی انجام گیرد که قطر پیش‌مته حداقل به اندازه‌‌ی طول لبه‌ی عرضی مته‌ی بعدی باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
کارگاه
کارخانه
مشخصات کارگاه و کارخانه
«اول ایمنی بعد کار»
عوامل زیان‌آور فیزیکی محیط کار
آتش‌سوزی و شکل‌گیری آتش
انواع آتش‌سوزی
فصل دوم
تجهیزات کارگاهی
فصل سوم
اره‌کاری
فصل چهارم
سوهان و سوهان‌کاری
سنگ‌زنی
شابرزنی
فصل پنجم
خط‌کشی
نقشه‌کشی (رسم فنی)
وسایل و تجهیزات خط‌کشی
سنبه نشان
شابلن
فصل ششم
سوراخ‌کاری
برقوکاری
فصل هفتم
اتصالات
لحیم‌کاری
هویه‌ی برقی
پیچ و مهره‌ها
گام سنج
فصل اول
قلاویزکاری
حدیده‌کاری
فصل هشتم
اندازه‌گیری
خط‌کش
متر نواری
فیلر
وسایل انتقال اندازه
وسایل اندازه‌گیری زوایه
گونیاها
زاویه‌سنج‌ها
اندازه‌گیری‌های متغیر
کولیس
میکرومتر یا ریزسنج
ساعت اندازه‌گیری
ابزار انتقال اندازه
اندازه‌گیر تلسکوپی
فصل نهم
مجموعه‌ی کلی سوالات
آزمون I
پاسخ‌نامه آزمون I
پاسخ‌نامه آزمون II
سوالات آزمون نهایی (سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-218-008-9
موضوع کتابکتاب‌های جوشکاری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۱۰۰۰ ۳۶,۹۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: دریل کار و اره کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.