معرفی و دانلود کتاب آموزش تضمینی الکترونیک

عکس جلد کتاب آموزش تضمینی الکترونیک
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تضمینی الکترونیک

اگر به دنبال یک منبع آموزشی کامل راجع به مفاهیم اولیه‌ی الکترونیک باشید که نکات و جزئیات کاربردی را به صورت دقیق و با بیانی ساده توضیح داده باشد، کتاب آموزش تضمینی الکترونیک گزینه‌ی مناسبی برای شماست. علیرضا کشاورز باحقیقت و محمد اهوازی در این اثر مهم‌ترین نکاتی که برای شروع کار احتیاج دارید را گردآوری کرده‌اند که می‌تواند کمک کند درک خوبی نسبت به مفاهیم مطرح‌شده به دست آورید.

درباره‌ی کتاب آموزش تضمینی الکترونیک

اهمیت یادگیری مفاهیم به صورت تئوریک، در کنار تلاش برای عملی‌کردن آموزه‌ها و به کار گرفتن آن‌ها از مواردی است که نباید هنگام مهارت‌آموزی در حوزه‌های مختلف، به ویژه حوزه‌های فنی، از آن غافل شد. مطالعه‌ی منابع آموزشی مختلفی که در نگارش آن‌ها از مثال‌های کاربردی استفاده شده است، به مهارت‌آموز کمک می‌کند تا با موقعیت‌های مختلفی که ممکن است حین کار به آن‌ها بر بخورد آشنا شود و با دانش و اشراف بیشتری به محیط کار ورود کند. حوزه‌ی الکترونیک هم از حوزه‌هایی‌ست که نیاز است علاوه بر تلاش برای کسب مهارت به صورت عملی و تجربی، در پی ارتقای دانش تئوریک خود در مفاهیم مرتبط با آن نیز باشیم. کتاب آموزش تضمینی الکترونیک، منبعی از مهم‌ترین جزئیات و نکاتی است که دانستن آن‌ها در بدو ورود به حوزه‌ی الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

نویسندگان در این اثر پس از ارائه‌ی توضیحاتی در رابطه با استفاده از ابزارهای مورد نیاز، مفاهیمی مقدماتی و اولیه را مطرح کرده‌اند. شما با مطالعه‌ی اولین فصل، قادر خواهید بود 3 نوع مدار بسازید و آن‌ها را تحلیل کنید. در بخش‌های بعدی، مفاهیمی چون ولتاژ و جریان، خازن، اسپیلاتور، IC، دیود، ترانزیستور و نکاتی در رابطه با آن‌ها مطرح شده که درک خوبی را از این مفاهیم در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. در ادامه، انواع مدارهای مجتمع آنالوگ و خطی، انواع گیت‌ها، لحیم‌کاری و اصول آن، قطعات THT و SMD، انواع سنسورهای الکترونیکی و ویژگی‌های آن‌ها و راه‌اندازی سنسورها نیز به طور مفصل توضیح داده می‌شوند. بخش‌های پایانی کتاب آموزش تضمینی الکترونیک نیز به مولتی‌متر و اسیلوسکوپ اختصاص داده شده‌اند. ضمناً پروژه‌های کاربردی الکترونیکی نیز در آخرین بخش این راهنمای آموزشی طرح شده‌اند تا مهارت‌آموز مطالب را با کیفیت بالاتری دریافت کند.

این اثر توسط علیرضا کشاورز باحقیقت و محمد اهوازی تألیف شده و انتشارات نبض دانش آن را به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش تضمینی الکترونیک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مهارت‌آموزان حوزه‌ی الکترونیک پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آموزش تضمینی الکترونیک می‌خوانیم

برای اطمینان از صحت مقدار اندازه‌گیری‌شده می‌بایست همیشه قبل از اندازه‌گیری مقاومت، صفر مولتی‌متر را تنظیم کرد. توجه داشته باشید که در صورت تغییر نوع مقاومت باز هم می‌بایست صفر مولتی‌متر را تنظیم کنید. اندازه‌گیری مقاومت با استفاده از مولتی‌متر به باطری‌های داخل آن نیز وابسته است. اگر باطری نو باشد، ولتاژی برابر با 1.6 ولت دارد. اما در صورتی که مدتی از استفاده از مولتی‌متر گذشته باشد، باطری کمی ضعیف شده و ولتاژ آن چیزی حدود 1.4 ولت یا حتی کمتر خواهد بود. با تنظیم صفر مولتی‌متر می‌توان این تغییر را اصلاح کرد و دقت اندازه‌گیری را بالاتر برد؛ اما از آن‌جا که اندازه‌گیری ولتاژ و جریان نیازی به استفاده از باطری داخلی ندارد، در چنین مواردی نیازی به تنظیم صفر دستگاه نیست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه و شروع کار
فصل دوم: انداره‌گیری ولتاژ و جریان
فصل سوم: خازن
فصل چهارم: اسپیلاتور، IC و فیلتر
فصل پنجم: دیود
فصل ششم: ترانزیستور
فصل هفتم: مدارهای مجتمع آنالوگ
فصل هشتم: مدارهای مجتمع خطی
فصل نهم: لحیم‌کاری
فصل دهم: قطعات THT و SMD
فصل یازدهم: سنسورهای الکترونیکی
فصل دوازدهم: آشنایی بیشتر با مولتی‌متر و تست و عیب‌یابی قطعات
فصل سیزدهم: نحوه‌ی استفاده از اسیلوسکوپ
فصل چهاردهم: انجام چند پروژه‌ی ساده و کاربردی الکترونیکی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تضمینی الکترونیک
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-600-7703-65-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش تضمینی الکترونیک

امین سهمانی
۱۴۰۳/۱/۱۶
نسبتا خوب بود. توضیحاتش کمه
مسعود حمید پور
۱۴۰۳/۱/۵
کتابی عالی در زمینه الکترونیک.
مهدی مومنی
۱۴۰۲/۱۰/۹
عالی و حرفه‌ای و پر کاربرد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تضمینی الکترونیک

برای دریافت کتاب آموزش تضمینی الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.