معرفی و دانلود کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک

عکس جلد کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۳۸,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک

کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک به قلم محمد اهوازی و میثم کلهر راهنمایی جامع برای دانشجویان رشته‌ی مهندسی برق است تا به سادگی با قطعات الکترونیک آشنا شوند و کاربرد آن‌ها را به خاطر بسپارند. از نکات مثبت و قابل‌توجه این کتاب ضمیمه‌ کردن عکس‌های واضح و رنگی از هر قطعه همراه با توضیحات است که به مخاطبان در درک بهتر مطالب کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک

فرض کنید که قرار است به وسیله‌ی چند باتری، یک بدنه‌ و یک موتور کوچک یک ماشین اسباب‌بازی طراحی کنید. اولین مرحله برای ساخت این دستگاه آشنایی با اجزا و کاربرد آن‌ها است. ابتدا باید بدانید که موتور ماشین چطور به کار می‌افتد، نیاز است که باتری‌ها چه مشخصاتی داشته باشند و در نهایت، تمامی این اجزا به چه ترتیبی باید در بدنه قرار بگیرند تا ماشین به کار بیفتد. یادگیری این اجزا کار دشواری نیست، اما در طراحی دستگاه‌های پیچیده‌تر، تعداد قطعات بالا می‌رود و یادگیری کاربرد آن‌ها به این سادگی نیست.

حال چه‌طور می‌توان دست‌کم کاربرد قطعات مهم و پراستفاده در الکترونیک را یاد گرفت و آن‌ها را به خاطر سپرد؟

کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک منبعی جامع و کامل برای یادگیری همین مطالب پایه‌ای است. این کتاب شامل شش فصل است و محمد اهوازی و میثم کلهر کوشیده‌اند تا در هر فصل به تفصیل به شرح موارد مصرف یک قطعه‌ی پرکاربرد بپردازند. از عناوین فصول این کتاب می‌توان به «تقسیم‌بندی قطعات الکترونیکی»، «آشنایی با انواع سیم و اتصالات»، «قطعات پرکاربرد الکترونیکی»، «آی‌سی‌های پرکاربرد»، «سنسورهای الکترونیکی» و «آردواینوها» اشاره کرد.

از نکات قابل‌توجه کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک که آن را از سایر همتایان خود متمایز می‌کند، ضمیمه شدن تصاویر دقیق و رنگی از هر قطعه در خلال توضیحات است که به مخاطبان در آشنایی بهتر با قطعات و درک کاربرد آن‌ها کمک می‌نماید.

این کتاب از انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی مهندسی برق مناسب و کاربردی خواهد بود. به سبب مطالب پایه‌ای، این کتاب بیشتر مناسب آن دسته از دانشجویانی است که به تازگی شروع به تحصیل در این رشته و کار با قطعات و مدارها کرده‌اند.

در بخشی از کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک می‌خوانیم

مقاومت‌های سیمی در دو نوع قدرتی و دقیق ساخته می‌شوند‌. نوع قدرتی در محدوده توان‌های 2 وات تا 250 وات ساخته می‌شود و می‌تواند جریان‌های زیاد را از خود عبور دهد‌. نوع دقیق نیز در محدوده توان‌های 0/25 وات تا 2 وات ساخته می‌شود و دارای تلورانس پایینی می‌باشد اما نمی‌تواند جریان‌های زیاد را از خود عبور دهد‌. معمولاً اندازه فیزیکی مقاومت‌های سیمی که در جریان‌های زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرند بزرگ‌تر از اندازه فیزیکی مقاومت‌های سیمی است که برای کارهای دقیق و جریان پایین به کار می‌روند‌. مقاومت‌های سیمی قدرتی معمولاً به شکل یک محفظه سیمان مانند که دارای سطح مقطع مربع یا مستطیل شکل است ساخته می‌شوند و به مقاومت‌های آجری معروف‌اند‌. شکل خاص محفظه مقاومت‌های آجری این امکان را فراهم می‌آورد که برای خنک کردن آن‌ها بتوان آن‌ها را بر روی ورقه فلزی خنک‌کننده (Heat sink) قرارداد‌. یکی از ویژگی‌های خوب مقاومت سیمی این است که به هنگام سوختن شعله‌ور نشده و همچنین پس از سوختن، کاملاً قطع می‌شود‌. به همین دلیل، در بسیاری از مدارها به‌عنوان مقاومت فیوزی (Fusible Resistor) استفاده می‌شود و به آن مقاومت حفاظتی (Safety Resistor) نیز می‌گویند؛ زیرا این مقاومت‌ها در حالت عادی به‌صورت یک مقاومت معمولی عمل می‌کنند و چنان چه جریان عبوری از آن از حد معینی بیشتر شود مانند یک فیوز قطع می‌شوند‌.

فهرست مطالب کتاب

1: تقسیم‌بندی قطعات الکترونیکی
2: آشنایی با انواع سیم‌ و اتصالات
3: قطعات پرکاربرد الکترونیکی
4: ‌ای سی‌های پرکاربرد
5: سنسورهای الکترونیکی
6: آردواینو
7: ضمیمه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات283
زبانفارسی
شابک978-600-8599-57
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۳۸,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک

برای دریافت کتاب دایره المعارف قطعات پرکاربرد الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.