معرفی و دانلود کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان
قیمت:
100000 تومان - 10.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

دارلین سوییت‌لند و ران استولبرگ در کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان، با زبانی ساده و خواندنی به شما می‌گویند که چرا کودکان و نوجوانان امروزی توقع‌های غیر معقول دارند و می‌خواهند همه‌چیز در اختیار آن‌ها باشد. این کتاب پس از تحلیل رفتارهای کودکان و نوجوانان به شما راهکارهایی جهت بهبود شیوه‌های تربیتی ارائه می‌دهد.

درباره کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان:

برخی همچنان بر این باورند که آموزش تفکر به بچه‌ها غیرممکن است. یکی از تصورات متداول این است که انسان یا باهوش به دنیا می‌آید یا خیر. این نظر کاملاً اشتباه است! تفکر انتقادی و خلاقانه نوعی مهارت بوده و قابل یادگیری است.

متأسفانه کودکان و نوجوانان امروزی به دلیل رشد فزایندۀ تکنولوژی بسیاری از مهارت‌های کودکان و نوجوانان در گذشته را ندارند؛ برای مثال نمی‌دانند چگونه از نقشه استفاده کنند چون به استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی عادت کرده‌اند. آن‌ها برای یافتن پاسخ سوالات تلاش زیادی نمی‌کنند چراکه گوگل همه‌ی جواب‌ها را با سرعتی بالا برایشان پیدا می‌کند. اگر دانش‌آموزی تکلیف مدرسه‌اش را در خانه جا بگذارد، کافی است تماس کوتاه با والدینش بگیرد تا آن را ظرف مدت کوتاهی دریافت کند. توسعه سریع تکنولوژی باعث شده تا نسل حاضر نه تنها مدام انتظار راه حل‌های آنی را داشته باشد بلکه بیش از هر نسل دیگری به بزرگسالان وابسته شود. به علاوه بچه‌های امروزی از فرصت خطا کردن و مهم‌تر از آن، درس گرفتن از خطاها محروم هستند. والدین نیز در بسیاری از مواقع گویی ناخواسته به آن‌ها آموزش «فکر نکردن» می‌دهند و بر وابستگی فرزندان‌شان می‌افزایند.

کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان (Teaching Kids to Think: Raising Confident, Independent, and Thoughtful Children in an Age of Instant Gratification) که در حوزه روانشناسی و مشاوره‌ی کودک و نوجوان و مسائل تربیبتی آن‌ها نوشته شده، حاصل دو دهه تجارب و طبابت دارلین سوییت لند (Darlene Sweetland) و همسر ایشان ران استولبرگ (Ron Stolberg) است که نخست به اشتباهات تربیتی رایج والدین اشاره می‌کند، سپس راهکارهایی برای شناسایی و بهبود این شیوه‌های رفتاری ارائه می‌دهد.

در این کتاب فصلی مجزا و بسیار سودمند به نقش و تأثیر تکنولوژی و سبک زندگی مدرن بر رفتار نوجوانان اختصاص داده شده است. نویسندگان به‌روزترین دستاوردها و یافته‌های علمی را به زبانی ساده و مثال‌هایی ملموس برایمان توصیف می‌کنند. یکی از نقاط قوت این کتاب را می‌توان در پرداختن به مسئله گرایش به مواد مخدر و الکل در نوجوانان دانست که از اساسی‌ترین دغدغه‌های والدین و یکی از تابوهای اجتماعی است. این کتاب با بررسی دقیق و ریشه‌ای این گرایش، به شما بینشی عمیق از درک این موضوع و کنترل آن خواهد داد.

شایان ذکر است که تمامی مثال‌های کتاب حاضر، مصادیق واقعی از مراجعین این دو روانشناس را در طول دو دهه فعالیت نشان می‌دهد که البته به منظور حفظ حریم خصوصی افراد از اسامی ساختگی استفاده شده است.

افتخارات کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان:

- دریافت جایزه ملی کتاب در بخش غیرداستانی سال 2015
- کسب رتبه نخست کتب پرورش فرزند در سایت گودریدز سال 2015

کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن این اثر ارزشمند و کاربردی را به تمامی والدین، مربیان و مشاوران دلسوز توصیه می‌کنیم.

با نویسندگان کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان بیشتر آشنا شویم:

دکتر دارلین سوییت‌لند، روانشناس بالینی دارای بورد تخصصی با بیست سال تجربه در مشاوره‌ی کودکان، نوجوانان و جوانان بوده و تا کنون کتاب‌های متعددی را در این حوزه به انتشار رسانده است. از فعالیت‌های قبلی ایشان می‌توان به سرپرستی گروه روانشناسی در مدارس مخصوص کودکان دارای اختلال در یادگیری و کلینیک‌های درمان اختلالات رشدی اشاره کرد. او هم‌اکنون در مطب خصوصی خود مشغول معالجه و ارائه‌ی مشاوره به خانواده‌ها می‌باشد. حوزه‌ی تخصصی او کار با کودکان و نوجوانانی است که مشکلات اجتماعی، تحصیلی و احساسی دارند. شهرت وی بیشتر از بابت موفقیت‌های متعددش در حلّ کامل مشکلات مراجعان است. دکتر سوییت‌لند از مؤلفین کتاب‌ پرفروش معلولیت فکری و سلامت ذهنی: راهنمای آموزش در تشخیص دوگانه (2011) است که سال‌ها به‌عنوان مرجعی علمی و عملی در مراکز روانپزشکی و مؤسسات توانبخشی مورد استفاده قرار گرفته است.

دکتر ران استولبرگ، روانشناس بالینی دارای بورد تخصصی و نیز دانشیار دانشگاه بین‌المللی اِلایِنت در کالیفرنیا است. تخصص او کار با کودکان مبتلا به کنش‌نمایی و خانواده‌هایشان است. از او آثار تألیفی متعددی موجود است که در بین آن‌ها می‌توان به کتابارزیابی درمانی چاپ سال 2011 اشاره کرد. او که پیش از این به‌عنوان روانشناس میهمان در مجموعه‌ی تلویزیونی بازمانده حضور یافته بود در حال حاضر به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی دبیرستان غیرانتفاعی وینستون که مدرسه‌ای نامدار در حوزه‌ی آموزش نوجوانان مبتلا به اختلالات یادگیری است مشغول فعالیت می‌باشد.

دکتر سوییت‌لند و دکتر استولبرگ شانزده سال است که ازدواج کرده‌اند و دو پسر دارند. آن‌ها ساکن شهر سن‌دیِگو بوده و مانند هر پدر و مادر دیگری با چالش‌های تربیتی نسل حاضر مواجه هستند.

در بخشی از کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان می‌خوانیم:

معرفی مفهوم کسب درآمد به فرزندان از جهات بسیار، ایده‌ای فوق‌العاده است. نه‌تنها باعث آموزش کامروایی تأخیری به فرزندان می‌شود و در عمل نشان می‌دهد که امکانات، «کسب‌کردنی» است نه «دادنی»، بلکه به آن‌ها یاد می‌دهد چگونه در راستای تحقّق هدف برنامه‌ریزی کرده و تلاش کنند. اگر فرزندانی دارید که در برابر شنیدن «نَه»، عصبانی می‌شوند باید بدانید که این رویکرد به منزله‌ی گوش ندادن به خواسته‌ی آن‌ها نیست بلکه گزینه‌هایی را در راستای آنچه می‌خواهند، روبه‌رویشان قرار می‌دهد. باعث می‌شود دریابند شما به چیزهایی که برایشان اهمیت دارد، توجه می‌کنید، به‌علاوه این پیغام را به آن‌ها می‌رساند که همه‌ی اهداف قابل تحقّق هستند ولی باید برای رسیدن به مقصود، خودشان نیز شروع به کار کنند.

وقتی فرزند چیزی را می‌خواهد که تهیه‌اش منوط به پرداخت پول است، می‌توانیم حامیِ او باشیم اما این لزوماً به معنای خریدن آن چیز برایش نیست. والدین می‌توانند نسبت به علاقه‌ی فرزند، از خود توجه نشان دهند و سپس به او کمک کنند برای جمع کردن پول مورد نیاز به راه‌های مختلف فکر کند.

- «اگر امروز به من در تمیز کردن حیاط کمک کنی، عروسکی را که دوست داشتی، می‌خری.»

- «بله، بازی رایانه‌ای که در خانه‌ی سونیا دیدیم خیلی جالب بود. می‌دانم که از بازی کردنش با هم لذت می‌برید. بیا ببینیم قیمتش چقدر است و چطور می‌توانی پولش را بپردازی.»

- «آره، من هم آن مدل شلوار جین را دوست دارم. البته از شلوارهایی که معمولاً برایت می‌خرم، گران‌تر است. باید ببینیم چطور می‌توانی مابه‌تفاوت آن را تهیه کنی.»

محاسبه‌ی میزان کاری که نوجوان برای جمع‌کردن پول باید انجام دهد، ارزش پول را به او خواهد آموخت. این فرآیندها باعث آموزش کامروایی تأخیری، توانایی حلّ مشکل و برنامه‌ریزی می‌شود؛ یعنی دقیقاً همان مهارت‌هایی که والدین باید به فرزندان‌شان بیاموزند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه‌ی مترجم
درباره‌ی نویسندگان
معرفی
فصل اول: تله‌ی والدین
فصل دوم: فرصت‌هایی که هنگام نجات فرزندان توسط والدین از دست می‌روند
فصل سوم: یقین داشته باشید
فصل چهارم: درک مراحل رشد
فصل پنجم: از دوره‌های مهم رشد مغز بهره بگیرید
فصل ششم: ورود به دانشگاه‌های طراز اول
فصل هفتم: شاید تلفن‌های همراه، هوشمند باشند ولی ما چطور؟
فصل هشتم: مشکلات ناشی از تکنولوژی
فصل نهم: شرکت در فعالیت‌های ورزشی مزایایی بیش از سرگرم شدن دارد
فصل دهم: چرا نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر جذاب هستند؟
فصل یازدهم: آیا فرزندتان آماده است؟
فصل دوازدهم: والدین هم به کامروایی فوری عادت کرده‌اند
فصل سیزدهم: آنچه آموختیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان
نویسنده،
مترجمسید سینا میرعربشاهی
ناشر چاپیانتشارات فیروزه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-964-6542-67-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
100000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

ژیلا امیری
۱۴۰۱/۱/۲۸
خیلی عالیه. به پدر ومادر‌ها ومعلم ها خیلی توصیه میشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.