معرفی و دانلود کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟: بهترین راهکارهای تربیتی

عکس جلد کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟: بهترین راهکارهای تربیتی
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟: بهترین راهکارهای تربیتی

کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟، حاصل همکاری سامان محمدی، سمیه محمدزاده و حمید رحمانی است. این کتاب، برای والدینی نوشته شده که نمی‌دانند چه برخوردهایی می‌تواند در پرورش و تربیت دختران در دوران نوجوانی مفید واقع شود. نویسندگان با اشاره به نقش پررنگ خانواده، راهکارهایی را برای بهبود ارتباطات میان اعضای خانه مطرح کرده و درنهایت مواجهه با چالش‌های این سن را هم برای والدین و هم برای نوجوانان، آسان‌تر می‌کنند.

درباره‌ی کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم

بی‌تردید نوجوانی، یکی از حساس‌ترین و دشوارترین دوره‌های زندگی است که فرد را با تغییرات چشمگیری مواجه می‌کند و پایه‌های شخصیت او را بنیان می‌گذارد. در این میان برخورد اطرافیان، به‌خصوص خانواده، با نوجوانان نقش تعیین‌کننده‌ای را در شکل‌گیری شخصیت و زندگی آینده‌ی آن‌ها ایفا می‌کند. از این رو کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم، اینجاست تا با ارائه‌ی راهکارهای عملی، این ضعف‌ها را جبران کند. این کتاب، تالیف مشترک سامان محمدی، سمیه محمدزاده و حمید رحمانی است.

دوران نوجوانی، نه‌تنها خود نوجوان، بلکه اطرافیان او را هم درگیر می‌کند. نوجوانان در این سن تاثیرپذیری بسیاری از اطرافیان خود دارند. محیط مدرسه، دوستان، معلمان و بسیاری از عوامل دیگر در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها نقش دارند، اما همچنان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل، خانواده است.

نویسندگان کتاب پیش رو بر این باورند که دختران نوجوان برخلاف تفکر برخی از افراد، غیرقابل‌کنترل نیستند؛ بلکه برخورد با آن‌ها نیازمند ظرافت و آگاهی است. این کتاب درنهایت به مخاطب کمک می‌کند تا رابطه‌ای سازنده، سالم و مفید را با دختر نوجوان خود برقرار کند. همچنین پیاده‌سازی توصیه‌های پیش رو توسط والدین سبب می‌شود تا نوجوانان بتوانند احساسات، هیجانات و انگیزه‌های غریزی خود را کنترل کرده و در مسیر درست قرار دهد.

یکی از نکته‌هایی که در کتاب پیش رو بارها تکرار شده، اهمیت توجه و گفت‌وگو با دختران نوجوان است. یکی از واکنش‌های ناخوشایند از سمت والدین، سرزنش فرزند بابت اشتباهاتش است. این واکنش نسبت به اشتباهات یا کم‌کاری‌های نوجوانان باعث مشکلات اضطرابی، کاهش اعتمادبه‌نفس و ناکارآمدی آن‌ها می‌شود. والدین باید بتوانند احساس امنیت و همدلی را به فرزندان خود منتقل کنند و بستری فراهم آورند که فرزندان با خیال راحت درخصوص ناراحتی‌ها و نگرانی‌های خود با پدر و مادر صحبت کنند. به‌همین‌سبب ایجاد یک فضای امن در محیط خانه کمک می‌کند که روابط میان والدین و دختران نوجوان به شکل کارآمد و صحیحی شکل بگیرد.

کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم، با ارائه‌ی راهکارهایی مفید، پیوند والدین و نوجوانان را قوت می‌بخشد و به شکل‌گیری شخصیت آن‌ها در آینده کمک می‌کند. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام والدینی که دختر نوجوان دارند و نسبت به تربیت و سلامت روان آن‌ها حساس هستند، پیشنهاد می‌شود.

با سامان محمدی بیشتر آشنا شویم

سامان محمدی، مشاور تحصیلی، مدرس موفقیت، نویسنده و پژوهشگر ساکن کردستان است. او در سال 1370 متولد شده و فارغ‌التحصیل رشته‌ی روان‌شناسی است. پژوهش‌های تخصصی‌اش بر حوزه‌ی کودک و نوجوان متمرکز است و در عرصه‌ی داستان‌نویسی هم فعالیت می‌کند. کتاب‌های «روان‌شناسی نوجوانان»، «چگونه فرزندی خوشبخت تربیت کنیم؟» و «موفقیت در مدرسه»، شماری از بهترین آثار سامان محمدی‌اند.

در بخشی از کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟: بهترین راهکارهای تربیتی می‌خوانیم

هر کس دخترى داشته باشد که او را تباه نسازد و خوارش نکند و پسرش را بر وى برترى ندهد، خدا او را به بهشت می‌برد.

در مراحل مختلف زندگی انسان، دوره‌ی نوجوانی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین دوران زندگی محسوب می‌شود. در این دوره که بین سال‌های دهه‌ی دوم زندگی قرار دارد نه تنها نوجوان، بلکه والدین، مربیان، حتی خانواده و جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. زمانه خیلی تغییر کرده است و این تغییرات باعث پیچیده‌تر شدن دوران نوجوانی برای دختران‌مان شدن است. طبق تحقیقاتی که ما در استان کردستان انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که مهمترین عامل مؤثر در زندگی نوجوانان، پدر و مادرها هستند. البته در کنار این، عوامل دیگری؛ از جمله جامعه، مدرسه، معلمان، همسالان و... نیز تأثیرگذار بودند؛ اما همچنان والدین مهمترین عامل مؤثر در زندگی نوجوانان هستند. بسیاری از خانواده‌ها برای تربیت دختران خود نگران هستند. دوره‌ی نوجوانی به دلیل فراز و نشیب‌هایی که دارد، گاهی موجب بروز مشکلاتی میان خانواده‌ها و نوجوانان می‌گردد.

دختران شما در دوران نوجوانی نیازمند توجه همه‌جانبه، ویژه و اصولی اعضای خانواده و به‌ویژه پدر و مادر، مربیان و معلمان خود می‌باشند. آنها باید با ظرافت کامل و رفتاری مناسب و برنامه‌ریزی شده، دختران را دریابند و با استفاده از اصول و مبانی تعلیم و تربیت صحیح به او کمک کنند تا بتوانند احساسات خود را کنترل کرده و شور و نشاطش را در مسیر درست به کار اندازد و انگیزه‌های غریزی را به کنترل درآورد.همچنین به او کمک کنند؛ گرایش‌های عاطفی و روانی را سامان دهد،

حس برتری‌جویی، استقلال و آزادی را با جهت‌دهی درست آرام کند، ابهام‌های ذهن خود را بشناسد، پاسخ سؤال‌های متنوعش را بگیرد و قدرت و توان فکری خویش را برای موقعیت در زندگی به کار گیرد و آینده‌ی روشنی را پیش روی خویش ترسیم نماید.

فهرست مطالب کتاب

کلام نخست
اهمیت دوره‌ی نوجوانی و نقش والدین در تربیت دختران
اهمیت با هم بودن خانواده
تأملی برای درک بیشتر دختران
از دنیای دختران‌تان جا نمانید!
مهم‌ترین ویژگی‌های دختران در دوره‌ی نوجوانی
چرا نوجوانان نافرمانی می‌کنند
دختران نوجوان به چه دلیل دروغ می‌گویند
به صحبت‌های دخترتان کامل گوش دهید
به جای محروم کردن از گوشی، استفاده‌ی صحیح از آن را به دختران‌تان بیاموزید
سخن گفتن با دخترتان را زیبا کنید تا پاسخ زیبا از او بشنوید
راهکارهایی که هرگز نتیجه نمی‌دهند
راهکارهایی که مؤثر و نتیجه‌بخش هستند
عشق هسته‌ی همه چیز است و هر چیزی را ممکن می‌سازد
اشتباهات دختران‌تان را به رخ آن ها نکشید
مهم نیست دیگران چه فکر می‌کنند
وظیفه‌ی والدین در قبال دوستی‌های نوجوان
هم‌نشین جذابی برای دختران باشید
به دختران‌تان اعتماد کنید و همیشه راهی برای بازگشت او باقی بگذارید
تا هستیم قدر همدیگر را بدانیم، شاید فردا دیر باشد
کلام آخر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟: بهترین راهکارهای تربیتی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات هورین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-622-5950-63-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟

برای دریافت کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.