معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks

عکس جلد کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks

کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks تألیف شهریار مطلبی لطف آبادی، نرم‌افزار شبیه‌سازی نویس ورکس را معرفی می‌کند و شیوه‌ی مدیریت پروژه با آن را آموزش می‌دهد. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور یک پروژه را در محیط این نرم‌افزار تعریف نمایید، مدیریت زمان، هزینه و تداخل‌گیری را با کمک آن انجام دهید و درنهایت مطابق استانداردهای BIM مدلی شبیه‌سازی شده از پروژه ارائه کنید.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks

در چند سال اخیر با رشد صنعت ساختمان‌سازی، استانداردهای مرتبط با این حوزه نیز تغییر کرده است. تا چند دهه‌ی پیش صرف داشتن نقشه‌ی ساختمانی و مستند کردن بخشی از اطلاعات برای مدیریت کردن پروژه کافی بود. در آن برهه به خاطر پیشرفت نکردن فناوری‌ها، بیشتر نقشه‌ها به صورت دوبعدی ترسیم می‌شدند و اطلاعات محدودی از پروژه ارائه می‌شد. ظهور فناوری‌های کامپیوتری اما زمینه‌ساز علم جدیدی شده که به نام مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) معروف شده است. این علم مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارهاست که امکان کنترل کل پروژه، از لحظه‌ی صفر تا انتها را فراهم می‌آورد. بیم اصرار دارد تمام فرآیند پروژه، نه‌فقط مرحله‌ی ساخت و اجرای آن، مستند شده و مدل‌سازی شود. حالا که نرم‌افزارهای گرافیکی و مهندسی پیشرفته‌ای ابداع شده و در دسترس است، بیم می‌خواهد که مدل‌های سه بعدی، 4 بعدی و حتی 5 بعدی از پروژه‌ی ساختمانی ترسیم شود تا درک بهتری از آن ایجاد گردد. به این شکل به مجریان کمک می‌کند زمان و هزینه‌های پروژه را به بهترین شکل مدیریت کنند. یکی از نرم‌افزارهای کاربردی و محبوبی که عموماً در فرآیند BIM مورد استفاده قرار می‌گیرد، نویس ورکس است که هم امکان کنترل پروژه و هم شبیه‌سازی آن را فراهم می‌آورد. کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks تألیف شهریار مطلبی لطف آبادی، از جمله منابعی است که به‌خوبی این نرم‌افزار را معرفی می‌کند. این راهنما مخاطب را با محیط و ماژول‌های این نرم‌افزار آشنا می‌سازد و به او نشان می‌دهد که چطور می‌توان با کمک آن یک پروژه‌ی ساختمانی را مدیریت کرد.

در مدل‌های کلاسیک ساختمان‌سازی، مدیریت پروژه معمولاً با نرم‌افزارهایی مثل پریماورا یا MSP انجام می‌گرفت. این نرم‌افزارها امکانات قابل‌توجهی داشتند و به کاربر این امکان را می‌دادند تا هزینه و زمان را به شکل خوبی مدیریت نماید. اما برای سیستم جدید ساخت‌وساز، چندان کاربردی به نظر نمی‌رسیدند. BIM به‌عنوان رکن صنعت ساختمان‌سازی مدرن، بر مدل‌سازی تأکید دارد و آن را مبنا قرار داده است. به‌این‌ترتیب، باید به سراغ نرم‌افزارهای پیشرفته‌تری رفت که امکان شبیه‌سازی و تکمیل ابعاد چهارم و پنجم پروژه را فراهم آورد. و نویس ورکس یکی از بهترین نرم‌افزارها در این زمینه است. شهریار مطلبی لطف آبادی در کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks، پس از معرفی این نرم‌افزار و فرمت‌های آن، شیوه‌ی تعریف کردن پروژه در آن را آموزش می‌دهد. در این قسمت شما با محیط نویس آشنا شده، سربرگ‌های آن را یاد می‌گیرید و شیوه‌ی انیمیشن‌سازی با آن را می‌آموزید. نویسنده در ادامه شیوه‌ی ساخت جداول زمان‌بندی را آموزش می‌دهد و پس‌ازآن نشان می‌دهد که چطور می‌توان تداخلات یا کلش‌ها را بررسی کرد و آن‌ها را برطرف نماید. در بخش پایانی نیز در مورد تنظیم نور و متریال برای رندر گرفتن بحث خواهد شد.

کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks برای چه کسانی مناسب است؟

این راهنما به مدیران پروژه، معماران و مهندسان عمران پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks می‌خوانیم

وقتی Navisworks یک فایل مدل را باز می‌کند، اطلاعات غیرضروری حذف می‌شود. برای تجسم آسان، هندسه به مدل سطحی تبدیل می‌شود، هر گونه داده یا ویژگی‌های شیء؛ از جمله خواص پارامترها در فایل‌های منبع نیز تبدیل می‌شود. این فرآیند تبدیل به Navisworks اجازه می‌دهد تا با مدل‌های غنی از داده کار کند. تبدیل به چیزی بیشتر از تصاویر زیبا، این اطلاعات و ویژگی‌های شیء مبنایی برای مدل اطلاعات ساختمان (BIM) می‌شود، که در آن I یا همان Information قرار دارد. از آن جا که Navisworks می‌تواند انواع فایل‌ها را بخواند، ویژگی‌های عناصر که توسط طراحان مختلف با نرم‌افزارهای مختلف مدل‌سازی شده‌اند و نرم‌افزارهایی که گاهاً اطلاعات بیشتری نسبت به دیگر نرم‌افزارها در خود جای داده‌اند، با این حال هر شیء دارای نوعی ویژگی تعبیه‌شده است. این اطلاعات می‌تواند؛ شامل داده‌های اساسی؛ مانند نام فایل منبع، CAD باشد. لایه گروه/ اطلاعات گروه BIM؛ یا شناسه شیء به داده‌ها؛ مانند مقادیر، محاسبات و متریال‌ها در وقتی که مدل‌ها به Navisworks اضافه می‌شوند، همه ویژگی‌های شیء بر اساس گزینه پنجره Properties نمایش داده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
فصل اول: آشنایی مقدماتی
فصل دوم: محیط پروژه
فصل سوم: جدول زمان‌بندی
فصل چهارم: بررسی تداخلات
فصل پنجم: نورپردازی، متریال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-622-218-487-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks

برای دریافت کتاب آموزش جامع Autodesk Navisworks و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.