معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد

عکس جلد کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد

کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد تألیف رضا قنبری، اصول و مبانی علم رباتیک را مرور می‌کند و می‌کوشد خواننده را با مفاهیم ابتدایی و بنیادین آن آشنا سازد. این کتاب آموزشی که بخش اول از یک مجموعه‌ی چند جلدی است، به ماهیت رباتیک می‌پردازد، ارتباط آن را با علوم مکانیک و الکترونیک موردبحث و بررسی قرار می‌دهد و چندین آزمایش علمی ساده طراحی و پیشنهاد می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد

یکی از بحث‌های مجادله‌برانگیز روز، ساخت و توسعه‌ی ربات‌ها است. بشر همواره شیفته‌ی ابداع ماشین‌هایی بوده که بتوانند رفتار او را تقلید کرده یا حتی مثل او فکر کنند. امروز خیلی از ایده‌های مرتبط با ربات‌ها محقق شده و پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه به‌دست‌آمده است. این اتفاق بی‌شک مرهون علمی نوظهور است که با نام رباتیک شناخته می‌شود. رباتیک حوزه‌ای میان‌رشته‌ای است که از برنامه‌نویسی، الکترونیک و مکانیک بهره می‌برد و این سه را در هم ترکیب و ادغام می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، رباتیک تلاقی مهندسی، علم و فناوری است. این دانش به ما کمک کرده ایده‌هایی را که زمانی دور از ذهن بودند، محقق سازیم. ربات‌های جراحی و کاوشگرهای فضایی دو نمونه از مهم‌ترین محصولات این علم به شمار می‌روند. به خاطر همین جذابیت است که بسیاری از افراد علاقه دارند به این حوزه وارد شوند و آن را یاد بگیرند. کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد تألیف رضا قنبری، راهنمایی است که به توضیح مفاهیم ابتدایی رباتیک می‌پردازد و آن‌ها را مرور می‌کند. این کتاب درواقع بخش اول از یک مجموعه‌ی چند جلدی است. نویسنده در این جلد به مبانی رباتیک اشاره می‌کند و سعی دارد خواننده را با ماهیت این علم آشنا سازد.

ربات‌ها از وسایلی ساده تا تجهیزاتی پیشرفته را شامل می‌شوند. برخی از ربات‌ها صرفاً رفتارهایی ثابت و مکانیکی را تکرار می‌کنند، مثل بازوهایی که در خودروسازی به کار گرفته می‌شوند، درحالی‌که تعدادی از آن‌ها، مثل کاوشگرها، قادر به تجزیه‌وتحلیل موقعیت هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند. بااین‌وجود، همه‌ی آن‌ها از سه بخش اصلی تشکیل‌شده‌اند: بخش مکانیکی، الکتریکی و برنامه‌نویسی. درواقع ربات جسمی مکانیکی است که با نیروی الکتریکی حرکت می‌کند و دستورات و وظایفش را از برنامه‌هایی پیش‌تر برای آن نوشته‌شده دریافت می‌کند. این ساختار ساده‌شده‌ی ربات‌هاست. چون امروز از هوش مصنوعی هم در این وسایل استفاده می‌شود که باعث شده به‌مراتب پیچیده‌تر شوند. رضا قنبری در کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد، پس از توضیحات مقدماتی به ارتباط علوم مکانیک و الکترونیک با رباتیک اشاره می‌کند و آن‌ها را توضیح می‌دهد. او می‌کوشد بحث‌هایش را خیلی ساده مطرح کند و در این راستا از بیان مطالب پیچیده می‌پرهیزد. نویسنده در این بخش‌ها آزمایش‌هایی ساده و کاربردی را پیشنهاد می‌دهد تا خواننده رابطه‌ی این علوم با رباتیک را بهتر درک کند.

کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به افراد مبتدی پیشنهاد می‌شود. اگر به علم رباتیک علاقه دارید و می‌خواهید مبانی آن را یاد بگیرید، کتاب پیش رو برای شماست.

در بخشی از کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد می‌خوانیم

دسته دیگری از محققین، به ویژه مهندسان قدیمی‌تر کامپیوتر و ریاضی دان‌ها هستند که معتقدند اگر ساختار دقیق مغز انسان و یا رفتار او در ماشین‌ها شبیه سازی شود، آنگاه ماشین‌ها نیز دچار خطاهایی خواهند بود که از انسان‌ها سر می‌زند. آن‌ها معتقد هستند که با استفاده از کامپیوترها باید نقایص موجود در انسان‌ها را رفع کرد و سیستم‌هایی ساخت که عقلانی و منطقی (به عبارت دیگر، صحیح) فکر می‌کنند. محققین این حوزه در تلاش‌اند تا اشیا و روابط موجود بین آن‌ها در دنیای واقعی را تماماً و بدون ابهام به صورت ریاضی و منطقی مدل کرده و آن‌ها را به کمک کامپیوترها پیاده‌سازی کنند.

اما بسیاری از محققین هوش مصنوعی، نگرش سوم را غیر‌واقع‌بینانه می‌دانند و معتقد هستند بسیاری از پدیده‌ها و روابط دنیای واقعی با روش‌های موجود در ریاضیات و منطق قابل مدل‌سازی نیستند و یا بدتر از آن، حتی خود انسان‌ها نسبت به خیلی از این پدیده‌ها بینش کافی ندارند و قطعا نمی‌توانند مدل‌سازی کامل و قابل استنادی از آن‌ها داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ماهیت رباتیک
فصل 2: مکانیک رباتیک
فصل 3: الکترونیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-622-218-323-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد

برای دریافت کتاب آموزش جامع رباتیک از صفر تا صد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.