معرفی و دانلود کتاب داده کاوی پیشرفته 2

عکس جلد کتاب داده کاوی پیشرفته 2
قیمت:
17800 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داده کاوی پیشرفته 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داده کاوی پیشرفته 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داده کاوی پیشرفته 2

کتاب داده کاوی پیشرفته 2 نوشته‌ی مرضیه بهرامی و میثم طغرایی سمیرمی ابتدا شما را با مفهوم داده­ کاوی آشنا کرده و سپس نقش دانش و اطلاعات را در داده کاوی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

با وجود پیشرفت شگرف علم و تکنولوژی، بازبینی و نگهداری اطلاعات مهم و با حجمی وسیع در جهان امروز امری کاملا طبیعی به شمار می‌آید. اما باید دانست که این موضوع قطعا نیازمند علمی دقیق برای جست و جو در این داده‌ها و دریافت نتایج مفید خواهد بود.

داده­کاوی، جست و جوی خودکار منابع اطلاعاتی گسترده در راستای کشف مدل‌ها و روابطی است که تحلیل‌های ساده آماری توانایی انجام آن را ندارند. از فعالیت‌هایی که نیازمند بهره‌گیری از این ابزارها برای تحلیل اطلاعات وسیع و مدل­سازی پیشگویانه با شیوه‌های محاسباتی جدید هستند، می‌توان به علم پزشکی اشاره کرد.

هدف مرضیه بهرامی در این کتاب بررسی نقش و دامنه­ی کاربرد پیش­گویانه داده­‌کاوی در علم پزشکی و پیشنهاد یک چهارچوب برای ساخت، برآورد و بهره‌برداری از الگوهای داده­کاوی در این زمینه است. کتاب داده‌کاوی پیشرفته 2 سعی دارد تا همه‌ی فعالیت‌های مرتبط در زمینه پیشگویی داده­کاوی در پزشکی که به تازگی منتشر شده­اند را مورد بررسی قرار دهد.

در واقع مرضیه بهرامی در کتاب حاضر نشان می­‌دهد که پیشگویی‌های داده­‌کاوی ابزارهای ضروری را برای محققان و پزشکان جهت بهبود در پیشگیری از بیماری­‌ها، روش­‌های تشخیص و برنامه‌های درمانی فراهم می‌­نماید. طبق بررسی‌های به عمل آمده در این کتاب، در اکثر موارد کاوش دانش در داده‌­های پزشکی از روش خوشه‌­بندی و دسته‌­بندی استفاده شده است.

در بخشی از کتاب داده کاوی پیشرفته 2 می‌خوانیم:

الگوریتم ژنتیک به وسیله مجموعه‌ای از کروموزم‌ها شروع به کار می‌نماید. به این مجموعه جمعیت می‌گویند. برای اجرای الگوریتم ژنتیک لازم است جمعیت اولیه‌ای (تصادفی) معرفی نماییم (Randy L. Haupt و همکاران، 2004). تعیین تعداد کروموزم‌های جمعیت بسیار مهم و تاثیر گذار است. افزایش تعداد کروموزم‌های در جمعیت از یک سو کیفیت جواب‌ها و تنوع آن‌ها را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر به دلیل نیاز به انجام عملیات‌های بیشتر سرعت ایجاد جمعیت‌های جدید را کاهش می‌دهد.

به همین دلیل انتخاب عدد مناسب برای تعداد کروموزم‌های جمعیت، تاثیر زیادی در کیفیت جواب‌ها و سرعت رسیدن به آن‌ها دارد. گر چه نمی‌توان عدد خاصی را برای تمامی الگوریتم‌های ژنتیک عنوان نمود اما به دلیل این که افزایش تعداد کرموزم‌های جمعیت، از یک محدوده به بعد تاثیر چندانی در بهبود کیفیت پاسخ‌ها ندارد می‌توان با انجام آزمایش این محدوده عددی را یافته به عنوان تعداد کروموزم‌های جمعیت در نظر گرفت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: داده کاوی
فصل دوم: انتخاب ویژگی و مجموعه داده‌ها
فصل سوم: الگوریتم متاهیورستیک و ژنتیک
فصل چهارم: انواع روش‌های الگوریتم متاهیورستیک (ابر جستجو)
فصل پنجم: الگوریتم خوشه بندی و تکنیک‌های آن
فصل ششم: اعتبارسنجی الگوریتم‌ها
فصل هفتم: خوشه بندی فازی و وزن دهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داده کاوی پیشرفته 2
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات گنجور
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات245
زبانفارسی
شابک978-622-966460-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
17800 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داده کاوی پیشرفته 2

ابوالفضل عبدلی
۱۴۰۱/۶/۸
کتاب خوبی هست پر از مطالب مفید
من هرچه توی اینترنت گشتم که کتاب رو تهیه کنم نتونستم پیدا کنم تا اینکه یک ماه پیش در کتابراه تونستم پیداش کنم و بخرمش
فقط من متوجه نمیشم هدف نویسنده از نوشتن این کتاب چی بوده!! معمولا مگر غیر از این بوده دانشی رو منتقل کنه، پس چرا کد شو در اختیار ما قرار نمیده که ما
هم بتونیم استفاده کنیم معمولا داده‌ها محرمانه هستند نه کد‌های زده شده اونم مطمئنا از سایتی کپی شده!
با اینکه نویسنده در کتابشون ایمیلی داده که اگر کسی پیشنهادی داره بگه ولی هیچ باز خوردی از نویسنده دریافت نکردم!
نویسنده محترم ممنونم میشم در صورت امکان کدها را در اختیار خواننده بزارید
ممنونم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب داده کاوی پیشرفته 2

برای دریافت کتاب داده کاوی پیشرفته 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.