معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION

عکس جلد کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۴۳,۲۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION

همانطور که از عنوان کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION، نوشته‌ی آرمان حسن‌زاده برمی‌آید، کتاب یادشده به شکل مفصل آموزش رندرگیری از نرم‌افزار پرطرفدار لومیون را شرح می‌دهد. این ابزار کاربردی در حوزه‌های مختلفی، از جمله گرافیک، معماری و... کاربرد فراوان دارد و از این رو، یادگیری آن برای مهندسان و طراحان ضروری می‌نماید.

درباره‌ی آموزش جامع رندرگیری با نرم‌افزار LUMION

رندرینگ (پرداز زدن، ارائه‌ی ماشینی تصاویر، نمایان‌سازی) به معنای تولید ماشینی تصاویر بر اساس مدل‌های محاسباتی است که این تصاویر قابلیت نمایش داده شدن بر روی نمایشگر را دارند. در واقع، طراحان و یا معماران با رندرینگ، طراحی خود را در قامت تصویری ماشینی می‌بینند و با ویژگی‌های طرح خود آشنا می‌شوند. کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم‌افزار LUMION با توجه به اهمیت رندرگیری، به معرفی یکی از بهترین نرم‌افزارها در این زمینه می‌پردازد. نرم‌افزار لومیون امکانات بسیار زیادی را به طراح ارائه می‌کند و از مناسب‌ترین نرم‌افزارها برای رندرینگ است. همچنین در هربار به‌روزرسانیِ این نرم‌افزار قابلیت‌های جدیدی اضافه ‌و مشکلات پیشین رفع شده‌اند. با این حساب، جای تعجب نیست که این برنامه به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای معماران و طراحان گرافیک بدل شده است.

کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم‌افزار LUMION شش فصل دارد. در ابتدا، محیط کاری این نرم‌افزار توضیح، امکانات آن بیان و در فصل‌های بعدی به‌طور کامل به آموزش این نرم‌افزار و شیوه‌ی رندرگیری از آن پرداحته می‌شود. آرمان حسن‌زاده در کتاب خود خاطرنشان می‌کند که تمرکز نرم‌افزار لومیون بر ارائه‌ی تصویر واقع‌گرایانه در سریع‌ترین زمان ممکن است. از این رو، بسیاری از پوشش‌های گیاهی، تصاویر سه‌بعدی، امکانات نورپردازی و مصالح در این برنامه به‌صورت پیش‌فرض موجود است؛ بنابراین شما با قرار دادن یک شی در وسط تصویر می‌توانید زوایای نورپردازی و تشکیل سایه‌ها و نسبتش با دیگر سازه‌ها را ببینید و با چرخش دوربین، تغییرات ناشی از آن را مشاهده کنید. گفتنی است این برنامه قابلیت ویرایش ندارد؛ چراکه اساساً لومیون نرم‌افزار طراحی نیست؛ بنابراین باید طرح مورد نظر را با برنامه‌های دیگر ویرایش و طراحی نمود و برای رندرینگ آن از لومیون استفاده کرد.

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم لومیون، پویانمایی است. انیمیشن‌سازی همواره بسیار سخت‌ و زمان‌بر بوده، اما در این نرم‌افزار به‌راحتی و به‌سرعت می‌توان انیمیشن ساخت. پویانمایی روشی‌ست که در آن کارگردان یا طراح به شکلی مدیریت‌شده به چینش مجموعه‌ای از عکس‌ها می‌پردازد و با زمان‌بندی آن‌ها را نمایش می‌دهد. کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم‌افزار LUMION فصل آخر خود را تماماً به بحث پویانمایی اختصاص داده است. جدا از قابلیت‌ها و پتانسیلی که ساخت انیمیشن دارد، باید این نکته را در نظر گرفت که پویانمایی رایانه‌ای برای معماران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از معماران به این دلیل که ساخت انیمیشن از طرح‌شان بسیار زمان‌بر می‌نماید، از آن دست می‌کشند. برای مثال یک طرح انیماتوگرافی ساده و کوتاه ممکن است یک روز به طول بینجامد، درحالی‌که در برنامه‌ی لومیون همان طرح در عرض سه ساعت آماده می‌شود. گفتنی است که کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم‌افزار LUMION نوشته‌ی آرمان حسن‌زاده توسط مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم‌افزار LUMION مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به معماران، طراحان و کسانی که در حوزه‌ی تولید محتوا و انیمیشن‌سازی فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION می‌خوانیم

پس از انتخاب صحنه مدنظر از پیش نمایش صحنه‌های ذخیره شده می‌توانیم روی Render photos کنیم تا وارد پنجره رندرگیری شویم. برای رندرگیری از صحنه Current shot را انتخاب می‌کنیم. در این قسمت پیش نمایش صحنه انتخابی نمایش داده می‌شود که در صورت عدم انتخاب یک صحنه زاویه پنجره نمایشی به عنوان زاویه تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزینه‌های Additional output در کنار خروجی تصویر اصلی تصاویری برای استفاده در فرایند ویرایش تصویر خروجی ایجاد می‌کند که در قسمت ویرایش تصویر خروجی کاربرد هر کدام از این تصاویر شرح داده شده است. امکان تعیین ابعاد تصویر خروجی از میان 4 گزینه وجود دارد. این خروجی‌ها برحسب کاربرد تصویر ایجاد شده نام گذاری شده‌اند. در صورت نیاز به ابعاد متفاوت گزینه‌ای برای آن وجود ندارد و بایستی تصویری با ابعاد بزرگتر ایجاد کرده و با تغییر سایز و برش تصویر ایجاد شده خروجی مدنظر را ایجاد کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی
فصل 2: اشیا
فصل 3: مصالح
فصل 4: محیط
فصل 5: خروجی تصویر
فصل 6: انیمیشن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-622-218-424-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۰۰۰ ۴۳,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION

برای دریافت کتاب آموزش جامع رندرگیری با نرم افزار LUMION و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.