معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی

عکس جلد کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی
قیمت:
۱۷۵۰۰۰ ۱۵۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی

کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی تألیف آرمان حسن زاده، محیط این نرم‌افزار کاربردی و پرطرفدار را معرفی کرده و نحوه‌ی کار با تمام ابزارها و افزونه‌های آن را آموزش می‌دهد. این راهنما به خواننده شیوه‌ی ترسیم انواع نقشه‌های دو بعدی، استخراج و ویرایش اطلاعات، اندازه‌گذاری، نظم‌دهی و همین‌طور تبدیل ترسیم دو بعدی به سه بعدی، ایجاد و ویرایش حجم، مِش و سطوح را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی

در بسیاری از رشته‌های مهندسی، پیش از تولید یا ساخت محصول باید نقشه‌ای فنی از آن ترسیم شود. این نقشه دیدی کامل و جامع نسبت به محصول به دست می‌دهد و راهنمای تولید خواهد بود. تا چند دهه پیش، مهندسین مجبور بودند این ترسیم‌ها را به صورت دستی انجام دهند. این کار سخت و زمان‌بری بود و از سوی دیگر احتمال خطا در آن وجود داشت. از دهه‌ی 1970 میلادی، برنامه‌های CAD تعریف شدند که اساساً مبتنی بر نرم‌افزار بودند و امکان ترسیم کامپیوتری را می‌دادند. اما در آن زمان کامپیوترها بسیار ابتدایی و محدود بودند و در دسترس عموم هم قرار نداشتند. بااین‌وجود، کَدها زمینه‌ای برای تولید نرم‌افزارهای نسل بعدی شدند. در سال 1982، شرکت اتودِسک نسل اول نرم‌افزار طراحی اتوکد را تولید و عرضه نمود. طولی نکشید که اتوکد موردتوجه طراحان و مهندسین قرار گرفت و ظرف مدت کوتاهی تبدیل به ابزاری اساسی در کارشان شد. حال با گذشت بیش از 40 سال و ارائه‌ی نسخه‌های پیشرفته، اتوکد پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نرم‌افزار ترسیم فنی دنیاست.

معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی

امروز اتوکد جزو لاینفک ترسیم نقشه‌های ساختمانی، مکانیک، برق و صنعتی محسوب می‌شود. به همین خاطر خیلی از دانشجویان و متخصصین این رشته‌ها تمایل دارند آن را فرابگیرند و از آن در کارشان استفاده کنند. برای این منظور منابع متعددی در دسترس قرار دارد. یکی از کاربردی‌ترین و کامل‌ترین آن‌ها، کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی تألیف آرمان حسن زاده است که از مراحل ابتدایی تا پیشرفته‌ی این نرم‌افزار را گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. این راهنما خواننده را با محیط و ابزارهای و افزونه‌های اتوکد آشنا می‌سازد و در ادامه شیوه‌ی ترسیم دو بعدی و سه بعدی را خواهد آموخت.

اتوکد تا به امروز تکامل زیادی یافته و بیش از 30 نسخه ارائه کرده است. به‌عنوان نمونه از سال 2009 امکان سه بعدی سازی نقشه‌ها هم به آن اضافه گشته که باعث شده انعطاف و قابلیت‌های بسیار بیشتری پیدا کند. آرمان حسن زاده در کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی، به سراغ آخرین نسخه‌ی آن که محصول سال 2021 رفته و سعی کرده کار با آن را آموزش دهد. او کتابش را در 16 فصل تدوین نموده است. درواقع این راهنما را می‌توان به دو بخش کلی تقسیم نمود: بخش مربوط به ترسیم دو بعدی و بخش سه بعدی. نویسنده در فصول ابتدایی شیوه‌ی ترسیم دو بعدی، و همینطور استخراج و ویرایش اطلاعات، اندازه‌گذاری و نظم‌دهی به پروژه را نشان می‌دهد. پس‌ازآن وارد بحث سه بعدی‌سازی می‌شود که موضوع پیچیده‌تری است و نکات بیشتری را دربرمی‌گیرد. او در اینجا در مورد ترسیم نقشه‌ی سه بعدی، تبدیل دو بعدی به سه بعدی، ایجاد و ویرایش حجم، مِش و سطوح به‌تفصیل صحبت کرده و آن‌ها را آموزش می‌دهد. نویسنده مطالب را به زبانی ساده و عمومی بیان می‌کند و می‌کوشد نکات کاربردی و ترفندهای اتوکد را هم مرور کند.

کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر نموده است.

کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌های عمران، معماری، برق و مکانیک پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید کار با این نرم‌افزار کاربردی را فرابگیرید، این راهنما می‌تواند کمکتان کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلف
فصل اول. معرفی نرم‌فزار
فصل دوم. شروع کار با نرم‌افزار
فصل سوم. ترسیم خط
فصل چهارم. فرمان‌های ترسیمی دوبعدی
فصل پنجم. ویرایش ترسیم
فصل ششم. استخراج و ویرایش اطلاعات
فصل هفتم. اندازه‌گیری و متن
فصل هشتم. نظم‌دهی
فصل نهم. سه‌بعدی
فصل دهم. ترسیم حجم‌های هندسی
فصل یازدهم. ویرایش ترسیم سه‌بعدی
فصل دوازدهم. تبدیل ترسیم دوبعدی به سه‌بعدی
فصل سیزدهم. ایجاد ویرایش سطوح
فصل چهاردهم. ایجاد و ویرایش MESH
فصل پانزدهم. ورودی، خروجی و چاپ
فصل شانزدهم. شخصی‌سازی محیط کاربری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات391
زبانفارسی
شابک978-622-218-454-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۵۰۰۰ ۱۵۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی

برای دریافت کتاب آموزش جامع اتوکد دو بعدی و سه بعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.