معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی

عکس جلد کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی
قیمت:
57000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی

کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی تالیف دکتر بابک حسین زاده ظروفچی و حامد دربانیان منبعی کاربردی و کامل برای کادر درمان و پزشکی است تا به طور کامل با آناتومی راه‌های هوایی انسان و چگونگی هوارسانی به فردی که بیهوش است یا اختیار تنفس خود را از دست داده، آشنا شوند.

درباره کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی:

اداره کردن راه هوایی، یکی از محورهای بیهوشی بی‌خطر را تشکیل می‌دهد. چون بیشتر مشکلاتی که در بیهوشی با آن‌ها مواجه می‌شوید، اغلب مشکلاتی پیرامون اداره راه هوایی هستند. در این کتاب راهکارهایی برای ارزیابی راه هوایی ارائه شده است. علاوه بر این تجهیزات مناسب برای اداره راه هوایی بیماران در هر شرایطی، جزء حیاتی کار درمان است. توصیف سیستم‌های اکسیژن‌رسانی و تجهیزات اداره‌ی راه هوایی و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها، کاربرد و توضیحات سیستم‌های اکسیژن رسانی کم فشار و پرفشار از دیگر مباحثی است که به طور مفصل در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

اما "راه هوایی دشوار" دقیقا به چه معناست؟ برای اکثر افراد، راه هوایی دشوار یعنی نتوان از راه نای لوله گذاری (اینتوبه) انجام داد. در واقعیت، "راه هوایی دشوار" یعنی مانعی که باعث ناتوانی ما، در انتقال گازهای هوایی به بیمار می‌شود.

شناخت آناتومی راه هوایی، برای مدیریت صحیح هوایی ضروری می‌باشد. از طرفی دیگر، شناخت آناتومی راه هوایی بخش مهمی از علّت‌شناسی مشکلات مرتبط با راه هوایی تشکیل می‌دهد.

کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به پزشکان، پرستاران و بهیارانی که در بخش اورژانس و مراقبت‌های ویژه حضور دارند و یا مسئولیت بیهوشی بیمار برعهده‌شان است، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی می‌خوانیم:

دستگاه تنفسی با دریافت بازخوردهای محیطی و مکانیسم‌های پیشرفته تحت کنترل دستگاه عصبی مرکزی قرار دارد.

گیرنده‌های محیطی شیمیایی (در دیواره شریان‌های کاروتید و آئورت) نسبت به کاهش اکسیژن خون حساس هستند، بیشترین حساسیت این گیرنده‌ها زمانی است که pa O2 کمتر از 60 میلی متر جیوه شود. داروها و بیماری‌های زیادی وجود دارند که باعث تداخل در عملکرد طبیعی سیستم تنفسی شده و هایپوونتیلاسیون ایجاد می‌کنند.

هایپوونتیلاسیون زمانی رخ می‌دهد که، حرکت رو به داخل هوا به ریه‌ها و حرکت رو به خارج هوا از ریه‌ها در یک دوره زمانی ناکافی باشد. (منظور از ناکافی بودن اینست که اکسیژن مورد نیاز بافت فراهم نمی‌شود و کربن دی اکسید بافتی به میزان کافی، کاهش نمی‌یابد). هایپوونتیلاسیون منجر به بروز ضایعه بافتی می‌شود؛ این ضایعه‌ها به دو دسته محیطی و مرکزی تقسیم می‌شوند.

اگر فردی که در هوای عادی اتاق تنفس می‌کند، دچار هایپوونتیلاسیون شود، حجم و فضایی که توسط کربن دی اکسید در آلوئول‌ها اشغال می‌شود افزایش پیدا کرده و فضای دیگر گازها (از جمله اکسیژن) کاهش می‌یابد. به کمک این توضیح می‌توان فهمید که چرا هایپوونتیلاسیون باعث هایپوکسمی می‌شود.

هایپوونتیلاسیون شایع‌ترین عامل هایپوکسمی می‌باشد، مخصوصا در بیماری‌های مزمن انسدادی ریوی (COPD) و افرادی که دوز بالایی از مخدرها و داروهای تضعیف کننده سیستم تنفسی را دریافت می‌کنند.

هایپوونتیلاسیون، علاوه بر هایپوکسمی باعث تداخل در سیستم اسید - باز بدن نیز می‌شود. هایپوونتیلاسیونی که توسط داروها ایجاد می‌شود، اغلب فقط نیاز به حمایت بیمار در تامین اکسیژن دارد. ولی هایپوونتیلاسیونی که توسط اختلالات عصبی - تنفسی ایجاد می‌شود (مثل سندروم گیلن باره و مسمومیت با سم بوتولینیوم) ممکن است نیاز به حمایت مکانیکی فوری و طولانی مدت داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 - آناتومی راه هوایی
فصل 2 - ارزیابی راه هوایی
فصل 3- مدیریت راه هوایی در اورژانس و احیا
فصل 4- تجهیزات کلی اداره راه هوایی
فصل 5- تجهیزات پیشرفته اداره راه هوایی
فصل 6 - آماده سازی بیمار برای لوله گذاری
فصل 7: تکنیک لوله گذاری
فصل 8- مدیریت راه هوایی دشوار
فصل 9- اداره راه هوایی با تجهیزات سوپراگلوتیک
فصل 10- مدیریت راه هوایی به کمک فیبراپتیک
فصل 11- اداره راه هوایی با روش‌های جراحی
فصل 12 - مدیریت راه هوایی در کودکان و نوزادان
فصل 13- خارج کردن لوله تراشه (اکستوباسیون)
فصل 14: عوارض مدیریت راه هوایی
ضمیمه کتاب
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات تحفه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-600-824338-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
57000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی

زهرا
۱۴۰۲/۸/۲۵
بسیار مفید بود. چیزی که مورد نیاز همکاران بیهوشی هست
علیرضا باباپور
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خوب بود استفاده کردیم
حجت شیراوند
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
بسیار عالی و کاربردی
صادق
۱۴۰۱/۵/۱۷
کتاب خوب و مفیدیه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی

برای دریافت کتاب آموزش جامع مدیریت راه هوایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.