معرفی و دانلود کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری: وب دیزاین 3

عکس جلد کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری: وب دیزاین 3
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری: وب دیزاین 3

کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری تألیف حسن اصالت نیری، زبان اسکریپت‌نویسی جاوا اسکریپت را معرفی می‌کند و شیوه‌ی کار با یکی از کتابخانه‌های کاربردی آن، یعنی جی کوئری را می‌آموزد. این راهنما متدها، شرط‌ها، متغیرها، حلقه‌ها، کلاس‌ها و آرایه‌های جاوا اسکریپت را توضیح و کدنویسی با این زبان را آموزش می‌دهد و خصوصیات و قواعد دستوری جی کوئری را تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری

یکی از زبان‌های پرطرفدار و کاربردی در میان برنامه‌نویسان، جاوا اسکریپت است. از این زبان کم‌حجم و منعطف و سطح بالا معمولاً برای نوشتن صفحات وب و وب اپلیکیشن استفاده می‌شود. برنامه‌نویس‌های وب عموماً جاوا اسکریپت را با HTML و CSS ترکیب می‌کنند و به این شکل قابلیت‌های برنامه‌شان را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. از ابداع این زبان حدود سی سال می‌گذرد و در این مدت چنان توسعه‌یافته که حالا وب را بدون جاوا اسکریپت نمی‌توان تصور کرد.

این زبان شیءگرا در اساس برای اسکریپت‌نویسی خلق شده، بنابراین نیازی به کامپایلر ندارد و به‌راحتی توسط مرورگر اجرا می‌شود. به خاطر همین ویژگی‌هاست که بسیاری از برنامه‌نویسان تلاش دارند تا جاوا اسکریپت را فرا بگیرند. یکی از منابع جامع در این زمینه، کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری تألیف حسن اصالت نیری است. کتاب نامبرده، این زبان مفسری را تشریح کرده و مخاطب را با عناصر اصلی آن یعنی متدها، شرط‌ها، متغیرها، حلقه‌ها، کلاس‌ها و آرایه‌ها آشنا می‌سازد. کتاب از مثال‌ها و تمرین‌های متعددی بهره گرفته که به خواننده کمک می‌کند مفاهیم را بهتر درک نماید و به کار ببندد.

معرفی و دانلود کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری

جاوا اسکریپت چندین ویژگی دارد که باعث شده بین برنامه‌نویس‌ها بسیار محبوب شود. مهم‌ترین ویژگی آن انعطاف‌پذیری‌اش است که باعث می‌شود بتوان از آن در همه‌ی مرورگرها استفاده کرد. مزیت بعدی این زبان سادگی‌اش است. به این معنا که هرکسی می‌تواند خیلی سریع آن را یاد بگیرد و با کمکش کد بنویسد. سمت کلاینت بودن، کامپایل نشدن و سرعت اجرا از دیگر مزایای این زبان هستند که به بهبود برنامه‌ها بسیار کمک می‌کنند.

محبوبیت و کاربرد گسترده‌ی جاوا اسکریپت باعث شده تا پشتیبانی از آن هم بسیار قوی باشد. در نتیجه، کتابخانه‌های زیادی برای آن شکل گرفته که کار را برای برنامه‌نویس‌ها راحت‌تر کرده است. در حقیقت، خیلی از کدها پیش‌تر نوشته شده و کافی است کاربر این کتابخانه‌ها را نصب کند؛ ضمن این‌که کتابخانه‌ها دائماً به‌روز می‌شوند و خطاهایشان اصلاح می‌گردد. یکی از کتابخانه‌های مهم در جاوا اسکریپت، کتابخانه‌ی جی کوئری است. حسن اصالت نیری در کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری به این کتابخانه اشاره می‌کند و دلایل اهمیت آن را توضیح می‌دهد. نویسنده پس‌ از این‌که شیوه‌ی کدنویسی با جاوا اسکریپت را تشریح کرد، در فصل بعدی به جی کوئری می‌پردازد و طرز نصب و اجرای آن را آموزش می‌دهد. همین‌طور به ویژگی‌های اصلی آن اشاره می‌نماید و قواعد دستوری و انتخابگرهای آن را توضیح می‌دهد. ضمن اینکه چند متد و مرجع آن را هم مرور می‌کند.

کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزشی به برنامه‌نویس‌ها، طراحان وب و علاقه‌مندان به این رشته‌ها پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری: وب دیزاین 3 می‌خوانیم

شاید اگر از بسیاری از افراد که دانش لازم در خصوص برنامه‌نویسی را ندارند، سؤال کنید که تفاوت بین Java و JavaScript در چیست، به شما در پاسخ بگویند که JavaScript یک زبان برنامه‌نویسی است که از Java برگرفته شده است و یکی از نوادگان یا نسل‌های برنامه‌نویسی Java است، این مطلب نه‌تنها درست نیست، بلکه کاملاً اشتباه است و تفاوت این دو زبان در واقعیت بسیار بیشتر از اینها است. Java یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا است که با استفاده از یک مفسر قابلیت اجرا شدن بر روی چندین سیستم‌عامل را دارد. زبان برنامه‌نویسی Java توسط شرکت Sun Microsystems طراحی و پیاده‌سازی شد و هدف اصلی آن ایجاد کردن زبان برنامه‌نویسی با قابلیت تولید نرم‌افزار قابل استفاده بر روی پلتفرم‌های مختلف بود. از طرفی JavaScript توسط شرکت Netscape طراحی و معرفی شد و در واقع یک زبان برنامه‌نویسی به حساب نمی‌آید، بلکه یک زبان اسکریپت‌نویسی است. این زبان اسکریپت‌نویسی قابلیت ایجاد کردن نرم‌افزارهای Stand Alone؛ مثل Java را ندارد که بتواند در چندین پلتفرم کار کند، در عوض زبان اسکریپت‌نویسی است که برای استفاده در مرورگرهای اینترنتی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
فصل اول: جاوا اسکریپت
فصل دوم: جی کوئری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری: وب دیزاین 3
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات302
زبانفارسی
شابک978-622-218-505-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری

محمد پرویزی
۱۴۰۲/۹/۶
چرا فقط کتاب هارو میشه داخل برنامه استفاده کرد
من سربازم میخواستم پرینترش کنم ببرم پادگان
نسخه چاپی کتابو جایی پیدا نکردم
F Mm
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب خوبیه و کاربردیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری

برای دریافت کتاب آموزش جاوا اسکریپت و جی کوئری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.