معرفی و دانلود کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022: به همراه بیش از 120 تمرین کاربردی

عکس جلد کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022: به همراه بیش از 120 تمرین کاربردی
قیمت:
۲۱۰۰۰۰ ۱۸۹,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022: به همراه بیش از 120 تمرین کاربردی

با راهنمایی‌ها و راهکارهای عملی رضا بابایی در کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022، برای استفاده از نرم‌افزار رویت، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تخصصی معماری، به هیچ کتاب آموزشی دیگری نیاز نخواهید داشت. نویسنده در این کتاب مصور، طی فصول متعدد، طراحی و مدل‌سازی سه‌بعدی تمامی بخش‌های یک ساختمان را با استفاده از این نرم‌افزار، آموزش داده و بیش از صد تمرین کاربردی را نیز برای یادگیری بهتر مراحل انجام کار به شما عرضه نموده است.

درباره‌ی کتاب آموزش حرفه‌ای Revit Architecture 2022

رویت یا Revit، نرم‌افزاری است که با هدف مدل‌سازی ساختمان، از سوی مهندسان معماری، عمران و برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه که نخستین بار توسط شرکت Autodesk تولید شده، غالباً برای مدل‌سازی‌های سه‌بعدی و طراحی جزئیات یک ساختمان به کار می‌رود. کاربران رویت این امکان را خواهند داشت تا با دسترسی به پایگاه داده‌ی یک ساختمان، اطلاعات آن را در اختیار داشته باشند. امروزه در بسیاری از کشورهای صنعتی، برای اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ ساختمانی از همین نرم‌افزار استفاده می‌شود. از آن‌جایی که کاربرد رویت در سال‌های اخیر، میان مهندسان و کارفرمایان پروژه‌ها گسترش پیدا کرده، نگارش اثری جامع که کار با این نرم‌افزار را به زبانی ساده آموزش بدهد، شدیداً احساس می‌شد. کتاب آموزش حرفه‌ای Revit Architecture 2022، اثر رضا بابایی، با هدف برطرف کردن همین نیاز به نگارش درآمده است.

معرفی و دانلود کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022

رویت از محبوب‌ترین نرم‌افزارهایی به شمار می‌آید که عمدتاً توسط معماران، برای طراحی قسمت‌های مختلف ساختمان‌ها و سازه‌ها به کار می‌رود. این برنامه از قوی‌ترین ابزارهای لازم برای اجرای روش BIM محسوب می‌شود که می‌تواند در کنار مدل‌سازی ساختمان، اطلاعات هندسی و فنی مرتبط با آن را نیز تهیه نماید. خروجی‌های رویت طیف متنوعی خواهند داشت و می‌توانند به شکل جداول، دیتیل‌های اجرایی، نما، برش، پلان و... در دسترس مهندسان یا کارفرمایان قرار بگیرند. یکی از مزایای رویت نسبت به سایر نرم‌افزار‌های معماری این است که مهندسین می‌توانند از طریق آن، به‌صورت مجازی اقدام به طراحی ساختمان کرده و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهند. همین موضوع موجب شده تا این برنامه به سرعت میان دست‌اندرکاران ساختمان‌سازی و تولید سازه‌ها، فراگیر شود.

سی‌و‌دو فصل، مطالب و آموزه‌های این اثر را در خود جای داده‌اند. فصل نخست کتاب اطلاعاتی مقدماتی را در مورد رویت و کاربرد آن ارائه کرده و برخی از مزایای این برنامه را برای مخاطبان برشمرده است.‌ از فصل دوم به بعد، کتاب بیشتر جنبه‌ی کاربردی دارد و گام‌به‌گام به خوانندگان آموزش می‌دهد که چگونه می‌توان بخش‌ها و قطعات مختلف یک ساختمان را به کمک نرم‌افزار رویت، به صورت سه‌بعدی مدلسازی نمود. فصل دوم به انواع دیوارها و نحوه‌ی ترسیم آن‌ها اختصاص پیدا کرده. با مطالعه‌ی این فصل یاد می‌گیرید که چطور با ابزارهای اندازه‌گیری دیوار در نرم‌افزار رویت کار کنید و ارتفاع دیوارهای مورد نظر را تنظیم نمایید.

نحوه‌ی تنظیم خطوط شبکه و ترازها در فصل سوم و مدل‌سازی ستون‌ها نیز در فصل چهارم کتاب آموزش داده شده‌اند. با مطالعه‌ی فصل پنجم می‌توانید فرمان‌های اصلاحی رویت را تشخیص داده و با کاربرد آن‌ها آشنا شوید. برای مدل‌سازی درها و پنجره‌ها در این نرم‌افزار، می‌توانید به ششمین فصل کتاب مراجعه نمایید. Project Browser و تنظیمات آن، موضوع اصلی فصل هفتم به شمار می‌رود. فصل هشتم شامل مطالبی است که روش مدل‌سازی کف ساختمان را نشان می‌دهند. فصل نهم به ترسیم مبلمان اشاره دارد و فصل دهم اندازه‌گذاری را به شما آموزش خواهد داد.

نحوه‌ی برچسب‌گذاری یا Tagها، شیوه‌ی مدل‌سازی پله‌ها، ترسیم رمپ و نرده‌ها، در فصول یازدهم تا چهاردهم کتاب مطرح شده‌اند. شیت‌بندی و روش پرینت گرفتن اطلاعات، ساخت و مدیریت Family، ساخت انواع فامیلی‌های دوبعدی و سه‌بعدی، آموزش‌های محوری فصل‌های پانزدهم تا بیست‌و‌سوم محسوب می‌شوند.

مدل‌سازی سقف کاذب ساختمان‌ها، همین طور سقف‌های شیروانی و نحوه‌ی گزارش‌گیری‌ها و برآورد اطلاعات، در فصل‌های بیست‌و‌سوم تا بیست‌و‌هشتم مورد بررسی قرار گرفته‌اند. فصول پایانی کتاب نیز به آموزش ایجاد دوربین، نور خورشید، متریال و... اختصاص پیدا کرده‌اند. لازم است یادآوری کنیم، بخش گسترده‌ای از مطالب کتاب پیش‌رو، در حقیقت تمریناتی هستند که رضا بابایی برای یادگیری بهتر مخاطبان، آن‌ها را عرضه کرده. صد‌وبیست تمرینی که در این اثر ارائه شده‌اند بر آموزه‌های کاربردی کتاب متمرکز بوده‌اند. بنابراین، حل آن‌ها می‌تواند مهارت‌های عملی شما را نیز بهبود ببخشد تا برای استفاده از رویت در پروژه‌های کاری خود آمادگی بیشتری داشته باشید.

وجود تصاویر گوناگون از مراحل مختلف کار با رویت و جداولی که به منظور خلاصه کردن مطالب در قسمت‌های گوناگون کتاب گنجانده شده‌اند، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت اثر حاضر محسوب می‌شوند. با کمک این تصاویر و جداول، قطعاً درک سریع‌تر مطالب و یادگیری بهتر دستورالعمل‌های نویسنده میسر خواهد بود.

رویت از نرم‌افزار‌های پرکاربرد و شناخته‌شده‌ای است که در ایران نیز توانسته به یکی از لوازم ضروری پروژه‌های ساختمان‌سازی بدل شود. معمولاً در اجرای پروژه‌های شهری و بلندمرتبه‌سازی از این نرم‌افزار استفاده می‌شود. با توجه به این‌که کاربرد رویت روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود، به نظر می‌رسد آموختن نحوه‌ی اجرای رویت و استفاده از آن، سرمایه‌گذاری خوبی برای افرادی باشد که در حوزه‌ی معماری، مهندسی عمران و یا مهندسی برق فعالیت دارند. اگر شما هم به‌عنوان معمار یا مهندس در این حیطه‌ها مشغول به کار هستید، برای این که بتوانید مهارت‌های شغلی خود را ارتقا داده و آینده‌ی کاری‌تان را تضمین کنید، تهیه‌ی کتاب آموزش حرفه‌ای Revit Architecture 2022 و بهره‌گیری از راهنمایی‌‌ها و آموزش‌های رضا بابایی را فراموش نکنید.

مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، این راهنمای مصور را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

کتاب آموزش حرفه‌ای Revit Architecture 2022 برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های معماری، مهندسی عمران و برق، همین‌طور افرادی که به فعالیت در این حوزه‌ها اشتغال دارند، نکته‌های مفیدی را با مطالعه‌ی کتاب آموزش حرفه‌ای Revit Architecture 2022 خواهند آموخت.

در بخشی از کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022: به همراه بیش از 120 تمرین کاربردی می‌خوانیم

نرم‌افزار Revit مهم‌تری نرم‌ا‌فزار متد کاری BIM می‌باشد. شیوه و متدد BIM که مخفف کلمات Building Information Modeling می‌باشد، در حال حاضر در بسیاری از پروژه‌های کوچک و بزرگ در سطح دنیا در حال اجرا بوده و بسیاری از کشورهای صنعتی، استفاده از این شیوه را در پروژه‌ها اجباری نموده‌اند.

در متد BIM برخلاف شیوه‌های قدیمی، مدل واقعی پروژه شامل هندسه مدل و متریال و اطلاعات پروژه و... در نرم‌افزارهای این متد ایجاد می‌گردد و چون ما با مدل واقعی در این شیوه روبرو هستیم، بسیاری از خروجی‌ها شامل نقشه‌های دوبعدی و سه‌بعدی و گزارش‌ها و مدیریت پروژه، توسط نرم‌افزارهای این شیوه ارائه می‌گردد، همچنین چون مدل واقعی پروژه ایجاد گردیده است می‌توان بسیاری از اطلاعات شامل مدل و نقشه و گزارش‌ها را به نرم‌افزارهای دیگر این مجموعه انتقال و کارهای تکمیلی را روی پروژه انجام داد. برخلاف شیوهای قبلی که قسمت‌های مختلف پروژه به‌صورت جزیره‌ای و بدون ارتباط با یکدیگر مدل می‌گردید. در این متد ما یک مدل و بانک اطلاعاتی یکپارچه از پروژه در اختیار داریم که همۀ افراد مرتبط با پروژه می‌توانند از آن استفاده نمایند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلف
فصل اول: آشنایی با نرم‌افزار
فصل دوم: ترسیم انواع دیوار
فصل سوم: ترسیم خطوط شبکه و ترازها
فصل چهارم: ترسیم ستون
فصل پنجم: فرمان‌های اصلاحی
فصل ششم: ترسیم در و پنجره
فصل هفتم: پنجره Project Browser و تنظیمات نماهای مختلف
فصل هشتم: ترسیم کف
فصل نهم: ترسیم مبلمان و Componen
فصل دهم: اندازه‌گیری
فصل یازدهم: Detailing & Tag
فصل دوازدهم: ترسیم پله
فصل سیزدهم: ترسیم رمپ
فصل چهاردهم: ترسیم نرده
فصل پانزدهم: شیت‌بندی و پرینت
فصل شانزدهم: مدیریت فمیلی
فصل هفدهم: ساخت فمیلی دوبعدی Grid Head & Level Head
فصل هجدهم: ساخت فمیلی دوبعدی Detail Component
فصل نوزدهم: ساخت فمیلی Profile
فصل بیستم: ساخت فمیلی Sheet
فصل بیست‌ویکم: ساخت فمیلی Tags
فصل بیست‌ودوم: ساخت فمیلی سه‌بعدی Furniture
فصل بیست‌وسوم: ساخت فمیلی سه‌بعدی Door & Window
فصل بیست‌وچهارم: سقف کاذب Ceiling
فصل بیست‌وپنجم: سقف شیروانی Roof
فصل بیست‌وششم: Model In-Place
فصل بیست‌وهفتم: Site & Landscape
فصل بیست‌وهشتم: گزارش‌گیری و برآورد
فصل بیست‌ونهم: Room
فصل سی‌ام: دوربین
فصل سی‌ویکم: نور خورشید
فصل سی‌ودوم: Render & Materia

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022: به همراه بیش از 120 تمرین کاربردی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات533
زبانفارسی
شابک978-622-218-452-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۲۱۰۰۰۰ ۱۸۹,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022

برای دریافت کتاب آموزش حرفه ای Revit Architecture 2022 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.