معرفی و دانلود کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022

عکس جلد کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022

کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022 تألیف رضا بابایی، نرم افزار محاسباتی و شبیه‌سازی روبوت استراکچر را معرفی می‌کند و به شما می‌آموزد که چطور با کمک آن ساختمان‌های فولادی و سازه‌های صنعتی را مدل‌سازی نماید. این راهنما شما را با تمام منوها و تنظیمات این نرم‌افزار آشنا می‌کند و نحوه‌ی شبیه‌سازی، ترسیم و تجزیه و تحلیل سازه‌ها را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022

در طراحی ساختمان‌ها، انجام محاسبات فنی یکی از رکن‌های اصلی محسوب می‌شود. این محاسبات می‌تواند در مورد مقاطع تیر و ستون‌ها، آرایش میله‌گردها، یا نوع قطع و خم آن‌ها باشد. وقتی سازه بزرگ باشد، مثل ساختمان‌های بلندمرتبه، سوله‌های صنعتی یا پل و روگذر و سد، این محاسبات اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. چون کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند به فاجعه منتهی شود. در گذشته این فرآیند به صورتی دستی انجام می‌گرفت که طبیعتاً درصد خطای بیشتری داشت. اما در سال‌های اخیر نرم‌افزارهای مهندسی‌ای ابداع شده‌اند که قادرند به‌سرعت انواع محاسبات پیچیده را انجام دهند. یکی از بهترین نرم‌افزارها در این زمینه، روبوت استراکچر شرکت اتودسک است. این ابزار در کنار محاسبات پیشرفته، قادر به شبیه‌سازی و مدل‌سازی انواع وضعیت‌ها هم هست و امکانات زیادی برای کابر فراهم آورده. برای مثال توان شبیه‌سازی باد را دارد و نشان می‌دهد که بادها چه میزان باری بر روی سازه ایجاد خواهند کرد. کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022 تألیف رضا بابایی، ازجمله منابعی است که کوشیده این نرم افزار قدرتمند را معرفی و شیوه‌ی کار با آن را بیاموزد. در این اثر شما با منوها و تنظیمات روبوت ورژن 2022 آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید که چطور یک پروژه را در آن تعریف نمایید.

روبوت استراکچر ویژگی‌های منحصربه‌فرد و گسترده‌ای دارد که باعث شده از دیگر نرم ‌افزارهای مشابه خود متمایز شود. این نرم‌افزار امکان انواع تجزیه‌وتحلیل‌ها را دارد و می‌تواند رفتارهای خطی و غیرخطی ساختمان را آنالیز کند. همین‌طور قادر به آنالیز دینامیکی است. ویژگی بزرگ دیگر این ابزار، دسترسی به پایگاه داده مواد و مصالح کشورهای مختلف است. این بدان معناست که می‌تواند مطابق استانداردهای داخلی هر کشوری محاسبات را انجام دهد. در آخرین نسخه‌ی این نرم‌افزار کد بیش از 30 کشور گنجانده شده است. روبوت استراکچر قادر است محاسباتش را برای بتن، فولاد و حتی چوب انجام دهد. همین‌طور این امکان را به کاربر می‌دهد تا خود انواع بارهای ترکیبی را به سازه وارد نماید و نتیجه را مشاهده نماید. و درنهایت اینکه قابلیت گزارش‌دهی قدرتمندی دارد و می‌توان انواع خروجی‌ها را از آن گرفت. رضا بابایی در کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022، می‌کوشد به همه‌ی این مطالب بپردازد و شیوه‌ی بکارگیری آن‌ها را آموزش دهد. او کتابش را در قالب دو پروژه تعریف کرده: پروژه‌ی اول به طراحی و مدل‌سازی ساختمان‌های فولادی اختصاص یافته و نحوه‌ی تحلیل و ترسیم آن در روبوت استراکچر مرور شده است. نویسنده در پروژه‌ی دوم به تجزیه‌وتحلیل سازه‌های صنعتی پرداخته و نشان داده چطور می‌توان یک سوله‌ی صنعتی را با کمک این نرم‌افزار طراحی و آنالیز و شبیه‌سازی کرد.

کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022 را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مهندسین عمران و دانشجویان این رشته توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022 می‌خوانیم

ایجاد کردن آکس‌ها با وارد کردن عدد مختصات در قسمت Position در اکثر مواقع کاری سخت می‌باشد؛ زیرا معمولاً ما فواصل بین آکس را داریم. اگر دقت کنید در این پنجره دو قسمت به نام‌های No.of repeat (تعداد آکس‌های تکرارشونده) و Distance (فاصله) وجود دارد. شیوه کار با این دو قسمت بدین صورت می‌باشد که در فیلد No.of repeat تعداد آکس‌هایی را که دارای فواصل یکسان می‌باشد، وارد نمایید و در قسمت Distance فاصله بین آکس‌ها را وارد کنید. دقت کنید در قسمت Position می‌بایست مختصات اولین آکس را وارد نمایید؛ مثلاً اگر بخواهید در این تمرین بعد از آکس C سه آکس دیگر به فواصل 4.11 ایجاد کنید، کافیست در قسمت Position مختصات 8.73 و در قسمت No.of repeat عدد 3 و در قسمت Distance مقدار 4.11 را وارد و سپس دکمه Add را بزنید.

فهرست مطالب کتاب

پروژه اول: آشنایی با مدل‌سازی و ساختمان فولادی
پروژه دوم: مدل‌سازی، تحلیل و طراحی سازه صنعتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-622-218-503-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022

برای دریافت کتاب آموزش حرفه‌ای نرم افزار Robot Structure 2022 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.