معرفی و دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی): مهندسی حروف و کلمات در خط خودکاری

عکس جلد کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی): مهندسی حروف و کلمات در خط خودکاری
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی): مهندسی حروف و کلمات در خط خودکاری

کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی) تألیف آزاده رستمی و حامد مشفق آرانی جلد دوم از مجموعه‌‌ای تعاملی‌ست که به آموزش هنر خوشنویسی با استفاده از خودکار می‌پردازد. این کتاب مختص به هنرجویان خودآموز و آن دسته از مخاطبینی‌ست که علاوه بر کلاس‌های حضوری، در پی تمرین و تکرار بیشتری هستند. بسیاری از ما دوست داریم که دست‌خطی زیبا و چشم‌نواز داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف، استفاده از کتابی که تمرین‌محور باشد قطعاً برایمان سودمند خواهد بود.

درباره‌ی کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی)

هنر خوشنویسی از گذشته‌های دور در کشورهای اسلامی از جمله ایران، به عنوان هنری برجسته و ممتاز مطرح بوده‌ است. در ایران پیش از اسلام، خطوط گوناگونی از جمله میخی و پهلوی رایج بودند، اما خط فارسی امروزی، مبتنی بر حروف زبان عربی است. با این وجود، ایرانیان هنردوست در تکامل این خط و در زاده شدن هنر خوشنویسی ایرانی نقش بسیار پررنگی داشته‌اند.

آزاده رستمی و حامد مشفق آرانی، مؤلفین کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی)، در ادامه‌ی مجلد اول از این مجموعه‌ی ارزشمند و تعاملی، به بررسی و معرفی نکات تکمیلی هنر خوشنویسی برای هنرجویان تخصصی دوره‌های خوشنویسی و خط خودکاری پرداخته‌اند. این کتاب به‌شکل جزئی‌تر شامل آموزش اجرای ظرافت و ضخامت با خودکارهای معمولی و مثال‌ها و سرمشق‌های بیشتری در اندازه‌های کاربردی می‌شود.

نویسندگان این کتاب به مخاطبین توصیه کرده‌اند که تنها به تمرین‌های کتاب اکتفا نکنند و به نوشتن متن نیز بپردازند. در بخشی دیگری نیز چندین کتاب معرفی شده‌اند که منابع ارزشمندی برای مشق نظری هستند. لازم به ذکر است که مشق نظری به معنای دقیق شدن در سرمشق و خط استاد می‌باشد، به‌شکلی که نکات و اصول آن تنها با دیدن در حافظه‌ی هنرجو بماند. این مجموعه‌ی دوجلدی حاصل تجربه‌ی سال‌ها تدریس این دو استاد است و در صورتی که هنرجو در کنار کلاس‌های حضوری از آن‌ بهره ببرد، بسیار مفید خواهد بود.

کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی) را مؤسسه فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر

در مجموعه‌ی آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌تحریر، هر درس در قالب جمله و یا مصرعی، کلمات و اتصالات خوشنویسی را از ساده به مشکل آموزش می‌دهد و همچنین خطوطی خالی برای تمرین در نظر گرفته شده است. هنرجو پس از پایان این مجموعه قادر خواهد بود که با مداد، خودکار و یا هر وسیله‌ی دیگری که نوکش به غیر از حالت قلم نی است، با خطی زیبا نگارش کند. ضمن این‌که هر دو کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌تحریر، در تمامی مدارس و مراکز هنری قابل استفاده بوده و منابع بسیار مناسبی برای اساتید نیز محسوب می‌شوند.

کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای هنرجویان تخصصی دوره‌های خوشنویسی و خط خودکاری و همچنین تمامی علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی مناسب است.

در بخشی از کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی): مهندسی حروف و کلمات در خط خودکاری می‌خوانیم

با چه خودکاری بنویسیم؟

ما همیشه می‌گوییم عادت کردن به نوشتن با یک خودکار خاص، مناسب نیست و هنرجو باید بتواند با هر ابزاری خوب بنویسد. اما بیشتر خودکارهای ساچمه‌ای برای این کار مناسب است که معروف‌ترین آن‌ها همان خودکار بیک است.

خودکار بیک از این رو مورد استقبال خوشنویسان قرار گرفته است که میله و نوک آن داخل بدنه به نحوی فیکس شده است که هنگام نوشتن هیچ لغزشی احساس نمی‌شود. پس هر خودکاری که این حالت را داشته باشد، فارغ از نام کارخانه‌ی تولیدی آن، برای خط خودکاری مناسب است. فقط خودکارهایی که به صورت فشاری هستند و نوک آن‌ها داخل بدنه لغزش داشته باشد، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

دقت داشته باشید در بازار خودکارها با ضخامت‌های مختلفی وجود دارند. در حال حاضر خودکار ار نوک نیم تا یک و شش‌دهم میلی‌متر موجود است. معمولاً ضخامت هر خودکاری روی بدنه یا درِ آن به میلی‌متر نوشته شده است. برای شروع توصیه می‌شود که سراغ خودکار با نوک خیلی نازک یا خیلی کلفت نروید، اندازه‌ی یک میلی‌متر، سایز استانداردی برای شروع به کار است.

فهرست مطالب کتاب

درس صفرم
درس اول: در او کردی اندیشه را شهر بند؛ تحریر شد
درس دوم: اندر طمع شکار در دام شدیم
درس سوم: آرزو می‌خواه لیک اندازه خواه
درس چهارم: نه هر که چهره برافروخت دلبری داند
درس پنجم: هر که در مزرع دل تخم وفا سبز نکرد
درس ششم: طبیب عشق مسیح دمست و مشفق لیک
درس هفتم: قدر فلک را کمال و منزلتی نیست
درس هشتم: روزها فکر من این است و همه شب سخنم
درس نهم: صدها فرشته بوسه بر آن دست می‌زنند
کتاب‌نامه
پیوست فعالیت‌های تکمیلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی): مهندسی حروف و کلمات در خط خودکاری
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-600-124-753-8
موضوع کتابکتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی)

N
۱۴۰۳/۲/۷
درود. کتاب خوبی هست. من چون قبلا تمرین داشتم تکمیلی را تهیه کردم. می تونم باهاش پیش برم هر چند گاهی میگم کاش اون جلد مقدماتی را می‌خریدم. البته اینجا نکته‌های اون جلد مقدماتی را هم به صورت مختصر قید کرده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی)

برای دریافت کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین تحریر (تکمیلی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.