معرفی و دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر

عکس جلد کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر

کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر تألیف آزاده رستمی و حامد مشفق آرانی، راهنمای مناسبی برای آن دسته از هنرجویانی است که قصد دارند دست‌خط زیباتری داشته باشند. شاید برایتان پیش آمده باشد که با مشاهده‌ی یک تابلوی خطاطی و یا دست‌نوشته‌ای با خطِّ خوش، جذب زیبایی آن شوید و بخواهید خود نیز زیبانویسی را تمرین کنید. اکنون، آموختن خوشنویسی با کتاب حاضر بسیار ساده و شیرین می‌نماید.

درباره‌ی کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌تحریر

هنر خطاطی و خوشنویسی از دیرباز در میان ما ایرانیان بسیار محبوب بوده است. بی‌شک در خانه‌ی هر ایرانی چندین جلد از اشعار حافظ، مولانا و دیگر شاعران بزرگمان با خط خوش وجود دارد. هنرمند خطاط، زحمت فراوانی برای خلق چنین آثاری و نوشتن کلمه به کلمه‌ی ابیات کشیده، اما درعین‌حال لذت وافری نیز برده است. قطعاً فردی که خطی خوش دارد، خودْ اولین نفری‌ست که لذت بصری حاصل از مشاهده‌ی این هنر عایدش می‌شود. علاوه بر همه‌ی این‌ها، هنر تأثیر بسزایی در آرامش روح و روان دارد؛ چیزی‌که همه‌ی ما در دنیای شلوغ امروز به آن احتیاج داریم.

آزاده رستمی و حامد مشفق آرانی، مؤلفین کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر، در پی دسترسی هنرجویان به منبعی قابل‌اعتماد برای یادگیری هنر خوشنویسی، مجموعه‌ای دوجلدی را در اختیار مخاطبین خود قرار داده‌اند. این مجموعه حاصل تجربه‌ی سال‌ها تدریس این دو استاد است و گرچه نیاز هنرجو به حضور در کلاس را کاملاً برطرف نمی‌کند، اما به حدی کامل است که در صورت تدریس آن در حضور استاد، بهترین بازدهی را خواهد داشت.

درباره‌ی مجموعه‌ی آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌تحریر

در مجموعه‌ی آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌‌تحریر هر درس در قالب جمله و یا مصرعی، کلمات و اتصالات خوشنویسی را از ساده به مشکل آموزش می‌دهد و همچنین خطوطی خالی برای تمرین در نظر گرفته شده است. هنرجو پس از پایان این مجموعه، قادر خواهد بود که با مداد، خودکار و یا هر وسیله‌ی دیگری که نوکش به غیر از حالت قلم نی است، با خطی زیبا نگارش کند. ضمن این‌که دو کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌تحریر، در تمامی مدارس و مراکز هنری قابل‌استفاده هستند و منابع بسیار مناسبی برای اساتید نیز محسوب می‌شوند.

کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر را مؤسسه‌ فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر و راهی بازار کتاب کرده است.

کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌تحریر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای هنرجویان خوشنویسی در سطوح و سنین مختلف و همچنین تمامی علاقه‌مندان به هنر خطاطی و خوشنویسی مناسب است.

در بخشی از کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر می‌خوانیم

نقشینه‌های آموزشی

شیوه‌ی تدریس به‌شکل آموزش دیاگرام‌ها (نقشینه‌ها)یی است که از حالت خط و فلش آغاز شده و مرحله‌به‌مرحله تا حالت قلمی‌شکل (مانند قلم‌نی) ادامه پیدا می‌کند، تا کسانی که می‌خواهند علاوه‌ بر خط تحریری، خوشنویسی با خودکار را نیز فرابگیرند - حتی کسانی که پیش از مطالعه‌ی این کتاب از آموزش‌های سال‌ها پیش اندوخته‌ای به یادگار دارند و یا اندک زمانی است که کاملاً فردی و خودجوش به صورت تجربی و دیداری در حال آموختن هستند - مواردی جهت آموزش داشته باشند. برای ترسیم این نقشینه‌ها که به‌صورت دقیق به اندازه‌ی حروف و زاویه‌ی تحریر آن‌ها اشاره شده از نرم‌افزار «چلیچا» به‌خط استاد کتابت ایران‌زمین جناب استاد «امیر احمد فلسفی» استفاده شده است. ما از آن جهت این روش را برای ترسیم شکل‌ها استفاده کردیم که هنرجویان و مدرسین گرامی از درستی زاویه‌ها و همچنین شکل کلمات در آموزش مطمئن بوده و با خیال راحت از این مرجع آموزشی استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

شیوه‌نامه‌ی گذر از کوچه‌باغ‌های کتاب حاضر
سپاس‌نامه
درس صفرم
درس اول: ک ف ب ک کا
درس دوم: ز ارباب ادب دریاب آداب
درس سوم: ترک آرام و خواب باید کرد
درس چهارم: بر نتابد کوه را یک برگ کاه
درس پنجم: به نام خداوند جان و خرد
درس ششم: کزین برتر اندیشه بر نگذرد
درس هفتم: توانا بود هر که دانا بود
درس هشتم: موج خود را باز اندر بحر برد
سخن آخر
کتاب‌نامه
پیوست نقشینه‌های رنگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-124-647-0
موضوع کتابکتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر

برای دریافت کتاب آموزش خوشنویسی با خودکار نوین‌ تحریر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.