معرفی و دانلود کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R

عکس جلد کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R

امروزه نیاز به یادگیری زبان‌های برنامه نویسی بسیار بیشتر از قبل احساس می‌شود. کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R نوشته‌ی بهنام آبابایی با توضیح دقیق و جامع زبان R منبعی ارزشمند برای یادگیری این زبان برنامه‌نویسی محسوب می‌شود. زبان R به دلیل امکانات گسترده و ویژگی متن‌باز بودن یکی از بهترین گزینه‌ها و قدرتمندترین زبان‌ها و محیط‌های برنامه نویسی به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R

زبان برنامه‌نویسی یک زبان ساختگی است که با استفاده از حروف انگلیسی برای بیان محاسبات و داده‌های پردازشی ماشین‌ها و به‌طور خاص کامپیوترها استفاده می‌شود. یکی از این زبان‌های برنامه‌نویسی، زبان R نام دارد که جزییات آن به‌طورکامل در کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R توسط بهنام آبابایی آموزش داده می‌شود. زبان برنامه‌نویسی R برای محاسبات آماری و علم داده به کار می‌رود. با توجه به اینکه استفاده از زبان R در کشور بسیار محدود بوده و کم‌تر به آن پرداخته شده، این کتاب سعی دارد با توضیح مفصل خود گامی در جهت استفاده‌ی پژوهشگران و دانشجویان از این برنامه‌ی کاربردی بردارد.

مطابق با مطالب کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R، این برنامه شامل مجموعه نرم‌افزارهایی است که فرایندهای آماری، تحلیل داده و اجرای الگوریتم‌های یادگیری ماشین را ممکن می‌سازد؛ همچنین این برنامه امکان نمایش گرافیکی نتایج تحلیل را دارد. R یک مجموعه‌ی منسجم است و محیطی با امکانات گسترده است؛ بنابراین شما با یک محیط نرم‌افزاری روبه‌رو هستید که شامل زبان برنامه نویسی R و دیگر زبان‌ها مانند C، C++ و Fortan و همین‌طور مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای تحلیلی است و نیازهای شما را نسبت به یک مجموعه برآورده می‌کند. زبان برنامه‌نویسی R متن‌باز است و به‌صورت رایگان عرضه شده است و برخلاف بسیاری از زبان‌های برنامه‌‌نویسی که باید برای آن‌ها هزینه پرداخت کرد، برای تمامی کاربران در سراسر دنیا رایگان است. این برنامه تحت پروانه‌ی جامع همگانی گنو توزیع شده است که به کاربران اجازه‌ی دسترسی کامل، ویرایش، اشتراک‌گذاری و انتشار را می‌دهد. کاربران R بسته‌های زیادی را که توسط این مجموعه عرضه می‌شود دریافت می‌کنند. این مجموعه‌ بسته‌ها هریک قابلیتی را به محیط برنامه اضافه می‌کنند.

بهنام آبابایی در کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R، ویژگی‌های محیط این برنامه را در چند مورد مهم می‌داند. مواردی همچون امکانات قدرتمند جهت ذخیره و مدیریت داده، مجموعه‌ای از عملکرد‌ها برای محاسبات روی آرایه‌ها، مجموعه‌ای یکپارچه از قابلیت‌ها و پلاگین‌ها برای تحلیل داده، امکانات گرافیکی برای نمایش تحلیل‌ها بر صفحه‌نمایش و یک ‌زبان پیشرفته‌ اما ساده و مؤثر. در میان گروه‌های استفاده‌کننده از این برنامه، دانشجویان و آکادمیسین‌ها بیشترین استفاده را از این برنامه دارند و در رده‌ی دوم بخش بهداشت و درمان از این برنامه بیشترین بهره را برده‌اند.

کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R، تمامی اطلاعات مهم و کاربردی را در رابطه با محیط R در اختیار شما می‌گذارد و بهترین منبع برای یادگیری این زبان قدرتمند است. این کتاب به قلم بهنام آبابایی توسط انتشارات دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی علاقه‌مندان کتاب‌های آموزش برنامه نویسی و همچنین برنامه‌نویسان توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R می‌خوانیم

به جز چند استثنا، R برای دسترسی و ایجاد تغییر در آدرس فایل‌ها به توابع سیستم عامل وابسته است. در ارتباط با اینکه یک سیستم عامل چطور باید آدرس فایل‌ها را تفسیر کند، استانداردهای خاصی وجود دارند و بسیاری از کاربران R با فرض اعمال استانداردهای POSIX از آن استفاده می‌کنند. هرچند که ویندوز مدعی سازگاری کامل با این استاندارد نیست و دیگر سیستم‌های عامل نیز ممکن است در برخی موارد با آن کاملا سازگار نباشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی و مقدمات
فصل 2: تغییرات ساده؛ اعداد و بردارها
فصل 3: اشیاء، مدها و صفات کیفی
فصل 4: فاکتورهای مرتب‌شده و مرتب‌نشده
فصل 5: آرایه‌ها و ماتریس‌ها
فصل 6: لیست‌ها و دیتافریم‌ها
فصل 7: خواندن اطلاعات از فایل‌ها
فصل 8: توزیع‌های احتمالاتی
فصل 9: گروه‌بندی، حلقه‌ها و دستورهای شرطی
فصل 10: نوشتن توابع شخصی
فصل 11: مدل‌های آماری
فصل 12: توابع گرافیکی
فصل 13: بسته‌ها
فصل 14: کار با سیستم‌های عامل
فصل 15: یک جلسه آموزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش زبان برنامه نویسی R
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-600-124-588-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R

برای دریافت کتاب آموزش زبان برنامه نویسی R و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.