معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته)

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته)

هرآن‌چه لازم است درباره‌ی زبان برنامه‌نویسی R بدانید را یک‌جا در کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته) داشته باشید! این کتاب که حاصل مطالعات و ترجمه‌ی منابع مختلف توسط سید مهدی صالحی و ریحانه عرفه است، به شما کمک خواهد کرد تا از اولین‌ قدم‌های ورود به دنیای برنامه‌نویسی R تا مراحل پیشرفته و تکمیلی آن را هم‌چون فردی حرفه‌ای بپیمایید و در بازار رقابتی این دانش پرکاربرد، یکه‌تاز باشید.

درباره‌‌ی کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته)

تمام کاربران آشنا با دنیای برنامه‌نویسی، حتماً نام زبان برنامه‌نویسی R و محیط نرم‌افزاری آن را شنیده‌اند؛ ابزاری کارآمد که هم‌چون یک انقلاب بزرگ، دنیای محاسبه‌ی اطلاعات و تحلیل داده‌ها را وارد عرصه‌ی جدیدی کرد! برنامه‌‌ی R یک محیط قوی، رایگان و با سرعت بالاست، که کار پردازش اطلاعات را برای تمامی کاربران، به مهارتی در دسترس و آسان تبدیل کرده. اما سوال مهم این است که آیا برای آشنایی با محیط برنامه‌نویسی R و یا رفع نواقص کار و حل چالش‌ها در میانه‌ی راه، همیشه نیاز به گذراندن کلاس و یا دوره‌ی آموزشی‌ست؟ در این‌جا پیشنهاد بهتری داریم! با کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته) نوشته‌ی سید مهدی صالحی و ریحانه عرفه، کلاس درس را در هرکجا که هستید برپا کنید! این کتاب تمامی مطالب مربوط به برنامه‌نویسی R را به صورت جامع و مدون، در دو سطح ابتدایی و تکمیلی به مخاطب ارائه می‌دهد؛ بنابراین نویسندگان این کتاب به کاربرانی که تازه به دنیای برنامه‌ی آر وارد شده‌اند این اطمینان را خواهند داد که بدون هیچ نگرانی، الفبای اولیه‌ی کار را به کمک این کتاب بپیمایند و در قدم‌های بعدی بر مهارت و دانش خود در این زمینه بیافزایند.

همان‌طور که می‌دانیم، نرم‌افزار آر از دسته نرم‌افزار‌های OSS یا «متن‌باز» به‌حساب می‌آید و همچنین دارای قابلیت برنامه‌نویسی«شی‌گرا» و برنامه‌نویسی«تابعی» است. کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته) به مخاطب خود کمک خواهد کرد تا بیش از گذشته با این قابلیت‌ها و دیگر قابلیت‌های این برنامه آشنا شود و سطح کاربری آن را تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب بالا ببرند. نکته‌ی طلایی درخصوص کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R استفاده از منابع زبان اصلی و به‌روز دنیا برای تدوین اولیه‌ی مطالب است که در کنار تجربه‌ی مستقیم نویسندگان در دنیای برنامه‌نویسی، این کتاب را به یک منبع عالی و کامل برای استفاده‌ی کاربران فارسی‌زبان تبدیل کرده. همچنین کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R در کنار کمک به برنامه‌نویسان حرفه‌ای و متخصصین آمار، به یاری سایر دانش‌جویان و محققین خواهد آمد تا برای محاسبه و تحلیل دقیق داده‌های پژوهشی خود بتوانند به‌راحتی از این ابزار استفاده کنند. همچنین کتاب حاضر فصل ویژه‌ای در خصوص استفاده از برنامه‌نویسی آر به عنوان یک ابزار گرافیکی خواهد داشت و نویسندگان در فصل دیگری از کتاب نیز تحت عنوان «یک جلسه‌ی آموزشی» بر آشنایی با فرم جلسات آر به‌طور مفصل خواهند پرداخت.

کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته) با تلاش نشر موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب جامع و کاربردی را به متخصصین علم داده‌ها و آمار، برنامه‌نویسان، پژوهشگران و دانش‌جویانی که در مسیر تحقیقات خود نیاز به یک برنامه‌ی تحلیل داده‌ی عالی‌ دارند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته) می‌خوانیم

داده‌ها در R به‌صورت مجموعه‌ای و در ساختارهای مختلف ارائه می‌شوند. بردارها ساده‌ترین نوع ساختار داده هستند که شامل چندین عنصر می‌باشند. همان‌طور که در زبان برنامه‌نویسی MATLAB ماتریس‌ها به‌عنوان ساختار پایه‌ای داده‌ها محسوب می‌شوند و حتی یک عنصر به‌عنوان یک ماتریس 1*1شناخته می‌شود، در R این بردارها هستند که سنگ بنای تمامی انواع ساختار داده محسوب می‌شوند. در واقع، عناصر نیز که در بخش قبل معرفی شدند، همان بردارهای به‌طول یک هستند. این در حالی است که در خانواده‌ی زبانهای C، عناصر خود یک ساختار داده‌ی مجزا تشکیل می‌دهند. البته در آن‌ها نیز همانند R، ماتریس‌ها همان بردارها هستند که دارای ویژگی سطر و ستون می‌باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی نرم‌افزار و زبان برنامه‌نویسی R
فصل دوم: بردارها
فصل سوم: ماتریس‌ها و آرایه‌ها
فصل چهارم: عامل‌ها، داده‌های چارچوب‌دار و فهرست‌ها
فصل پنجم: توابع پیشرفته
فصل ششم: اصول برنامه‌نویسی R
فصل هفتم: کار با داده‌های متنی
فصل هشتم: آشنایی با محیط گرافیکی R
فصل 9: گروه‌بندی، حلقه‌ها و دستورهای شرطی
پیوست الف: تمرین‌ها
پیوست ب: کار با توزیع‌های آماری
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته)
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات303
زبانفارسی
شابک978-622-218253-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۰۰۰۰ ۱۲۶,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته)

برای دریافت کتاب راهنمای جامع برنامه نویسی R (مقدماتی و پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.