معرفی و دانلود کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst

عکس جلد کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst

کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst نوشته‌ی عباس جمشیدی گهرویی، با در نظر گرفتن سیستم OFF GRID و ON GRID و پمپ‌های خورشیدی، به معرفی و آموزش کامل این فناوری با نرم افزار PVsyst می‌پردازد.

انرژی خورشیدی یکی از بهترین و پاک‌ترین منابع برای تولید انرژی الکتریکی است. این انرژی به وسیله سیستم‌های فتوولتائیک تولید می‌شود. در دنیا برای شبیه سازی و طراحی سیستم‌های فتوولتائیک از نرم افزار PVsyst استفاده می‌کنند. فتوولتانیک یا فتوولتانی به مفهوم تولید مستقیم الکتریسیته از نور است.

نخستین پایه‌گذار و مبتکر این پدیده «ادموند بکرل» فرانسوی است که در سال 1839، با چاپ یک مقاله، کشف آن را نوید داد. در ادامه‌ی راه وی، در سال 1877، دو پژوهشگر دیگر به نام‌های «آدامز» و «دی» تحقیقات او را پی گرفته و چند سال بعد یک مهندس آمریکایی به نام «فریتس» یافته‌های جدیدی را به اندوخته‌های محققان قبلی افزود و در نهایت در سال 1948 و با پیدایش نیمه هادی‌ها و به ویژه ابداع ترانزیستور، فصل جدیدی در علم الکترونیک پا به عرصه‌ی وجود گذاشت.

کمی بعدتر در ابتدای سال 1953، یک گروه تحقیقاتی متشکل از سه متفکر به اسم‌های «چاپین»، «پیرسون» و «فولر» اطلاعات پژوهشگران قبلی را کامل کرده و تولد اولین سلول‌های خورشیدی را به جامعه‌ی علمی و صنعتی جهان نوید دادند. پنج سال پس از ساخت این سلول‌ها، یعنی در سال 1958، آن‌ها بر روی یک ماهواره‌ی فضایی آمریکا به نام «ونگارد 1» نصب شده و عملا از برق تولیدی‌شان استفاده کردند.

در بخشی از کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst می‌خوانیم:

طراحی سیستم‌های فتوولتاییک متصل به شبکه، به گونه‌ای است که هم زمان و به طور موازی با شبکه‌ی برق سراسری توان تولید می‌نمایند. یکی از اجزاء اصلی سیستم‌های فتوولتاییک متصل به شبکه، مبدل الکترونیک قدرت است که برق DC تولیدی توسط آرایه‌های فتوولتاییک را متناسب با ولتاژ و فرکانس شبکه به برق AC تبدیل نموده و در صورت عدم نیاز، به طور خودکار انتقال نیرو را قطع می‌نماید. به طور کلی ارتباطی دو جانبه میان سیستم‌های فتوولتاییک و شبکه‌ی برق وجود دارد، به نحوی که اگر برق DC تولیدی توسط سیستم‌های فتوولتاییک بیش از نیاز بار مصرفی محلی باشد مازاد آن به شبکه‌ی برق سراسری تغذیه می‌گردد و در هنگام شب و مواقعی که به دلایل اقلیمی امکان استفاده از نور خورشید وجود ندارد، بار الکتریکی مورد نیاز سایت توسط شبکه‌ی برق سراسری تأمین می‌گردد. همچنین در کاربرد‌های متصل به شبکه در صورتی که سیستم فتوولتاییک به دلیل تعمیرات از مدار خارج گردد، برق مورد نیاز مصرف محلی از طریق شبکه‌ی برق سراسری تأمین خواهد شد.

نکته مهمی که در این واحد‌ها باید رعایت شود این است که اگر به هر دلیلی شبکه‌ی سراسری قدرت قطع شود، واحد خورشیدی نیز باید تولید را متوقف سازد و بار‌های مصرفی قطع شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مروری بر سیستم فتوولتائیک
فصل دوم: معرفی و آشنایی با نرم افزار
فصل سوم: طراحی پروژه مستقل از شبکه (OFF GRID)
فصل چهارم: طراحی پروژه متصل به شبکه
فصل پنجم: طراحی پروژه پمپ آب خورشیدی
فصل ششم: طراحی پروژه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سنجش و دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-216419-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst

yaser karimi
۱۳۹۹/۹/۶
کتاب خیلی کاملی بود. توش از مقاله‌های همین زمینه هم استفاده شده👌👌
محبوبه کدخدایی
۱۴۰۱/۱/۲۱
سلام، امروز خریدم و تازه دارم میخونم، تا اینجا خیلی روان و کامل بود
محمد احمدی
۱۴۰۰/۸/۵
این کتاب خوبیه محاسبات و کار اصولی با نرم افزار به صورت حرفه‌ای رو یاد میده
ehsan Z
۱۴۰۰/۷/۱۱
کامل و کاربردی تشکر
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst

برای دریافت کتاب آموزش طراحی سیستم‌های فتوولتاییک با نرم افزار PVsyst و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.