معرفی و دانلود کتاب مدیریت بهره وری انرژی

عکس جلد کتاب مدیریت بهره وری انرژی
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت بهره وری انرژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت بهره وری انرژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت بهره وری انرژی

سید سعید قره یالی در کتاب مدیریت بهره وری انرژی بر بیان اهمیت حفظ انرژی و بهبود بهره‌وری از گونه‌های مختلف آن متمرکز شده است. در این اثر با مفاهیم و روش‌های مربوط به این حوزه و ظرافت‌های کاربردی در تأسیسات امروزی در راستای این هدف آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب مدیریت بهره‌وری انرژی

در دنیایی که اخبار سرشار از هشدارهای مربوط به اتمام و هدررفت انرژی‌های تجدیدناپذیر جهان است، نوشتن در مورد بهبود استفاده از انواع آن‌ها، ارزشی وصف‌ناشدنی دارد. کتاب مدیریت بهره وری انرژی نوشته‌ی سید سعید قره‌یالی در چهار فصل به بیان این موضوع پرداخته است.

برای شکل‌گیری مفاهیم محوری در این بحث ابتدا باید مفهوم انرژی، انواع آن، خاصیت‌های آن و قانون‌های مربوط به تبدیل و بایستگی آن را بشناسید که با مراجعه به فصل اول کتاب، به سؤال‌های شما در این زمینه پاسخ جامعی داده شده است. علاوه بر آن در این بخش، مطالب مفیدی در مورد گازهای گلخانه‌ای، گرمایش جهانی، انسان و تولید گازهای گلخانه‌ای، انرژی اولیه و انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه شده است. سید سعید قره‌یالی در ادامه‌ی همین مباحث، مفهوم لغوی اگزرژی را مطرح می‌کند و کیفیت انرژی یا اگزرژی گرما، بیان‌های اگزرژی، دسته‌بندی‌های اگزرژی و محاسبه‌ی اگزرژی گاز ایده‌آل را شرح می‌دهد.

فصل دوم کتاب مدیریت بهره‌وری انرژی به مبانی صرفه‌جویی انرژی حرارتی و احتراق پرداخته است. در این قسمت در مورد احتراق، انواع مختلف آن، احتراق با اکسنده‌های دیگر و معادله‌ی شیمیایی می‌خوانید. برای تکمیل این موضوع، نویسنده انواع سوخت‌ها را برشمرده و از دما، آنالیزور دیگ‌ها سخن گفته است. در ادامه او دیگ آب‌گرم چدنی، دیگ فولادی آب‌گرم، مشخصات فنی و کاتالوگ دیگ آبگرم فولادی، تعاریف راندمان، پارامترهای مؤثر در راندمان بویلر، نحوه‌ی محاسبه راندمان واقعی بویلر، راهکارهای افزایش راندمان دیگ‌های گازسوز و سیستم‌های تولید هم‌زمان برق و حرارت CHP را مطرح کرده است.

سوخت‌ها و مشعل‌ها یکی دیگر از مباحث اصلی انرژی محسوب می‌شوند که در سومین فصل کتاب مدیریت بهره وری انرژی با آن روبه‌رو می‌شوید. در این فصل گاز طبیعی، مشخصات و انواع آن، مشعل و انواع آن از نظر تأمین هوای احتراق معرفی شده‌اند. تأمین هوا به‌صورت طبیعی یا اتمسفریک، تأمین هوا به شکل اجباری یا دمنده‌دار و انواع مشعل از نوع سوخت مصرفی از دیگر موضوعاتی‌اند که در این فصل مطالعه می‌کنید.

اثر پیشِ رو به همت انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و منتشر شده است.

کتاب مدیریت بهره‌وری انرژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

موضوع مدیریت انرژی بحث بسیار مهمی است که همه‌ی ساکنان کره‌ی زمین باید از آن آگاه باشند و روش‌های آن را به کار ببندند؛ اما به‌طور تخصصی‌تر این کتاب مناسب فعالان محیط‌زیست، مهندسان برق و انرژی، طراحان ساختمان‌ها و تأسیسات و مدیران مؤسسه‌ها و شرکت‌های مختلف است.

در بخشی از کتاب مدیریت بهره وری انرژی می‌خوانیم

انرژی می‌تواند از طریق برهم‌کنش نیروها بین جسم‌ها یا سیستم‌ها از یکی به دیگری منتقل شود. به‌عنوان مثال، انرژی درون سبزیجات به فردی که آن‌ها را هضم می‌کند منتقل می‌شود.

انرژی به فرم‌های مختلف نمایان می‌شود: جنبشی، پتانسیل، گرمایی (حرارتی)، شیمیایی، الکترومگنتیک و....

مقدار انرژی همواره ثابت است، نه تولید می‌شود و نه از بین می‌رود. این اصل به‌عنوان قانون اول ترمودینامیک یا قانون بقای انرژی شناخته می‌شود. بنابراین زمانی که یک جسم روی جسم دیگر کار انجام می‌دهد، انرژی فقط می‌تواند در این فرایند تبدیل یا منتقل شود اما هرگز مصرف یا تولید نمی‌شود.

در اصل، انرژی می‌تواند از هر فرمی به فرم دیگر تبدیل شود اما این تبدیل انرژی باید طبق قانون دوم ترمودینامیک صورت گیرد و محدود می‌شود (قانون دوم ترمودینامیک، قانون انتروپی است. تبدیل انرژی همواره در جهت افزایش مقدار انتروپی صورت می‌گیرد و هیچ تبدیل انرژی در جهت کاهش انتروپی امکان‌پذیر نیست).

با لحظه‌ای درنگ در خاصیت‌های بیان شده برای انرژی می‌توان متوجه شد که خاصیت‌های بسیار جالب و جذابی هستند. هر چیزی از ساختارهای شاخ‌های درختان تا مسیری که بدن ما و ستارگان در آن حرکت می‌کنند به‌طور قطع مقید و محدود به خاصیت‌های انرژی هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: انرژی و انواع آن
فصل 2: صرفه‌جویی انرژی
فصل 3:‌ مبانی صرفه‌جویی انرژی حرارتی و احتراق
فصل 4: سوخت‌ها و مشعل‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت بهره وری انرژی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-622-218-122-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت بهره وری انرژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت بهره وری انرژی

برای دریافت کتاب مدیریت بهره وری انرژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.