معرفی و دانلود کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما)

عکس جلد کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما)
قیمت:
۹۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما)

هنری ام. برتون در کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما)، به پژوهشگران کم‌تجربه آموزش می‌دهد که چطور مقاله‌ای پژوهشی، متناسب با چارچوب‌های استاندارد بنویسند. کتاب پیش‌رو، نقشه‌ی راه محققانی است که در فرایند مقاله‌نویسی با مشکل مواجه شده‌اند و نمی‌توانند از کیفیت نوشته‌ی خود اطمینان حاصل کنند. شایان ذکر است که آموزش‌های موجود در این کتاب از ابتدایی‌ترین سطوح آغاز می‌شوند و تا آخرین مرحله، یعنی انتشار پژوهش، راهنمای شما خواهند بود.

درباره‌ی کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما)

هنری ام. برتون (Henry M. Burton) در کتاب آموزش مقاله نویسی (Your First Research Paper)، چگونگی نگارش مقالات تحقیقاتی باکیفیت را به خواننده می‌آموزد. کتاب حاضر کمک می‌کند تا افرادی که پیش‌تر تجربه‌ی کار پژوهشی را نداشته‌اند نیز بتوانند با اولین تلاش‌های خود، بهترین نتیجه را دریافت کنند.

به باور نویسنده‌ی کتاب، فرایند مقاله‌نویسی با طرح یک سؤال منسجم و مناسب آغاز می‌شود. این پرسش در محوریت متن قرار می‌گیرد و تمامی تحقیقات و توضیحاتی که در ادامه‌ ذکر می‌شوند، برای پاسخ به همان سؤال اولیه‌اند. در نتیجه، طرح این پرسش و پاسخگویی به آن، ساختار کل مقاله را شکل می‌دهد. هنری ام. برتون تأکید می‌کند که سخت‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش نگارش یک مقاله‌ی حرفه‌ای، تنظیم ساختاری تأثیرگذار و مناسب برای آن است. این نویسنده به افراد یاری می‌رساند تا داده‌های خود را به بهترین شکل ارائه داده و مطابق با اصول استاندارد پیش بروند.

کتاب آموزش مقاله نویسی،آموزه‌هایش را از مرحله‌ی صفر آغاز می‌کند و هر آنچه را که برای تهیه‌ی یک کار پژوهشی حرفه‌ای ضرورت دارد، برایتان شرح می‌دهد. همچنین با ذکر چارچوب‌ استاندارد مقاله‌های علمی، به افراد کمک می‌کند تا نوشته‌ی خود را پیش از ارائه، ارزیابی کنند. این کتاب بر 3 مرحله‌ی کلیدی در نگارش مقالات آکادمیک تأکید می‌کند: اولین مرحله، طرح یک سوال مؤثر و شفاف است. دومین مرحله، به شرح فرضیه‌ی نویسنده اختصاص دارد و مرحله‌ی آخر، اعلام نتیجه‌ی تحقیقات و پاسخ قطعی به پرسش اولیه خواهد بود.

نویسنده همچنین موانع احتمالی فرایند مقاله‌نویسی را برای مخاطب تازه‌کار تشریح می‌کند و با ارائه‌ی ترفندهایی کاربردی، راه‌ نجات از بن‌بست‌های تحقیقاتی را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که این اثر به جزئیاتی پرداخته که از نگاه شمار قابل‌توجهی از پژوهشگران پنهان می‌مانند اما در حقیقت همین جزئیات‌اند که یک مقاله‌ را از نمونه‌های مشابه‌اش متمایز می‌کنند. البته در این میان نباید از اهمیت تلاش و کوشش پژوهشگر غافل شد. محقق باید آگاه باشد که لازمه‌ی نوشتن مقاله‌ای تأثیرگذار، ارج نهادن به تحقیق و روند آن است. بر این اساس، باید زمان و تمرکز بالایی را به مراحل پژوهش و نگارش خود اختصاص دهد. با این حال، کتابی که پیش رو دارید، به افرادی که عزمی راسخ دارند تا مقاله‌ای باکیفیت بنویسند، این فرصت را می‌دهد که نتیجه‌ی دلخواه خود را به‌ دست بیاورند.

هنری ام. برتون توصیه می‌کند که پس از اتمام نگارش و پیش از انتشار مقاله، با مرور دوباره‌ی مطالب از درستی و شیوایی متن خود اطمینان حاصل کنید. زیرا مقالات حرفه‌ای و آکادمیک، فاقد مشکلات نگارشی و ویرایشی هستند. با این اوصاف، بهتر است که نویسندگان در صورت عدم آگاهی از این حوزه‌ها، از فرد متخصص در این زمینه کمک گرفته یا با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری، متن را مورد بررسی قرار دهند. او در ادامه اضافه می‌کند که ملاک‌های بسیار زیادی برای ارزیابی کیفی یک نوشتار وجود دارد. انتخاب واژگان مناسب، شیوایی و گیرایی مطلب و جمله‌بندی درست، شماری از این معیارها هستند که اگر به‌درستی رعایت شوند، ارتباط مؤثری میان نویسنده و خواننده برقرار می‌شود.

چگونگی طرح سؤال تحقیقی مناسب، قالب‌بندی استاندارد، حق مالکیت معنوی، نحوه‌ی درست استفاده از منابع، چگونگی ذکر پاورقی و بهترین شیوه‌های انتشار، مباحث تشریح‌شده در کتاب آموزش مقاله‌ نویسی‌اند. اثر حاضر توسط هلیا نوده و دکتر سید حسن سیدرضایی ترجمه شده و به‌ همت انتشارات ویراست به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به‌عنوان راهنمایی جامع و کاربردی، به تمام پژوهشگران و دانشجویانی که قصد دارند مقاله‌ای تأثیرگذار و متناسب با اصول آکادمیک بنویسند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما) می‌خوانیم

مقاله تحقیقاتی یک هدف بسیار مهم دارد. نه، فقط به دست آوردن نمره خوب در مدرسه نیست، اگرچه می‌تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند. نه، این فقط مختص دانشجویان دکترا نیست که می‌خواهند دکترا بگیرند، اگرچه می‌تواند در این زمینه به آن‌ها کمک کند. نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا تمام اطلاعات خود را در یک مکان سازمان‌دهی کنید، بلکه به شما اطمینان می‌دهد در پایان روز، می‌توانید ارتباط برقرار کنید و اطلاعات را منتقل نمایید. بسیار خوب است که همه اطلاعات شما در یک مکان قرار می‌گیرند، اما موارد بسیار بیشتری از یادداشت مطالب در یک مکان وجود دارد. در پایان روز چیزهای بیشتری وجود دارد. همچنین باید بتوانید آنچه را که نوشته شده است منتقل کنید.

ایده پشت مقاله تحقیقاتی این است که ساختاری دارید و به شما کمک می‌کند آنچه را که در هر برهه از زمان نوشته‌اید، منتقل کنید. برای شروع باید بتوانید نحوه پاسخ دادن به سؤال و همچنین سؤال خود را بیان کنید. وقتی از یک مقاله تحقیقاتی استفاده می‌کنید، می‌توانید دقیقاً بفهمید که چگونه می‌توانید آن اطلاعات را به دیگران که ممکن است به آن علاقه‌مند باشند نیز انتقال دهید.

از آنجا که مقالات تحقیقاتی ساختار یافته‌اند، می‌توانیم بفهمیم که در این مقاله چه انتظاراتی داریم. می‌دانیم چه چیزی احتمالاً وجود دارد و چه چیزی نخواهد بود. ما می‌دانیم که در مورد پایان‌نامه مورد بحث و همچنین انتظارات با هر چیز دیگری اطلاعات وجود دارد. هنگامی که یاد می‌گیرید چگونه این مقالات تحقیقاتی را بفهمید، می‌توانید همه موارد را در آن قالب استاندارد که امکان پیگیری و فهم تحقیقات را فراهم می‌کند، بیاموزید و این بسیار مهم است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولف
مقدمه ویراستار
1: مقدمه‌ای بر مقالات تحقیقاتی
مقاله تحقیقاتی چیست؟
هدف مقاله تحقیقاتی
2: سازنده یک مقاله تحقیقاتی
چکیده
بخش مقدمه
بخش روش‌ها
بخش نتایج
بحث بحث
بخش خلاصه و نتیجه‌گیری
فهرست منابع
3: چه چیزی یک مقاله تحقیقاتی را می‌کند؟
تحقیق کنید
جستجوی پاسخ پرسش تحقیق با روش‌ها
پاسخ به سوال با نتایج
4: روند گام به گام
طوفان فکری و تحقیق در مورد موضوعات
بیان تز
پیشنویس طرح کلی
طرح کلی خود را اصلاح کنید
یادداشت‌های نگاشت
از فلج قلم
پیشنویس اول
با استناد و فهرست کردن منابع
پیش‌نویس اول را مرور کنید
مرور همتا
نهایی کردن مقاله
تصحیح مقاله
5: ملاحظات
حقوق مالکیت معنوی
رهنمودهای اخلاقی حقوق مالکیت معنوی
6: گام‌های بعدی: انتشار
انواع مجلات
روند روند
نتیجه‌گیری
فهرست نکات برای یک مقاله کامل
مقدمه
قالب نگارش
قالب تحقیق
راهنمای تصحیح
فهرست نهایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما)
نویسنده
مترجمهلیا نوده، سید حسین سید رضایی
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات74
زبانفارسی
شابک978-622-7751-18-5
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما)

برای دریافت کتاب آموزش مقاله نویسی (اولین مقاله تحقیقی شما) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.