معرفی و دانلود کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer

عکس جلد کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer

کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer اثری از گروه نویسندگان و مؤلفان در زمینه‌ی آموزش نرم‌افزارهای کاربردی است. ناشر کتاب حاضر در چند سال اخیر در حیطه‌ی آموزش تئوریک و عملیِ برنامه‌های کامپیوتری بسیاری پیشرو بوده و کتاب‌های متنوعی منتشر کرده است. کتاب پیش رو قرار است به شما از طراحی PCB و ساخت آن بگوید. در این کتاب مطالب متنوعی در باب Altium Designer گردآوری شده است که برای کسانی که در این حوزه فعالیت دارند می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

درباره‌ی کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer

کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer تألیف نشر نبض دانش است. این کتاب از همان ابتدا داده‌های مفیدی در این مبحث ارائه می‌دهد و با بهره بردن از یک نثر شفاف و منسجم به تبیین مباحث تخصصی می‌پردازد. کتابی که می‌خوانید از پژوهش‌ها و تحقیقات گسترده‌ای به دست آمده و از بار علمیِ غنی و باکیفیتی برخوردار است. در این کتاب با مباحثی آشنایی پیدا می‌کنید که بی‌شک دانش شما را در حوزه‌ی نرم افزارهای کامپیوتری افزایش خواهند داد و با پدیده‌های گوناگونی در این محیط آشنایی پیدا می‌کنید. یکی از ویژگی‌های اصلی این کتاب تحلیل و بررسیِ شفاف و دقیق مباحث است تا هر شخصی با هر درجه‌ای از تجربه‌ و دانش بتواند از مطالب آن بهره ببرد. پس با کتاب سخت‌خوان و دشواری مواجه نیستید و گروه نویسندگان انتشارات نبض دانش سعی کرده‌اند تا بیشترین حد ممکن به ساده کردن مباحث پیچیده بپردازند.

پس از آنکه در فصل ابتدایی کتاب برای شما شرح داده شد که چرا به PCB و Altium Designer نیاز دارید، سپس مؤلفان به توضیح طراحی شماتیک می‌پردازند و شما را با ساز و کارهای آن آشنا می‌سازند. این کتاب به دلیل این‌که از شیوه‌ی آموزش مرحله به مرحله استفاده کرده، شما را با یک ساختار کلی و اصطلاحات مقدماتی آشنا می‌کند تا سپس به شرح موقعیت‌های دشوارتری که با آن‌ها مواجه خواهید شد بپردازد.

در فصل دوم تمام چهار مرحله‌ی طراحی شماتیک برای شما توضیح داده می‌شود و شما می‌توانید از این داده‌های ارزشمند در کارتان به صورت عملی بهره ببرید. در فصل سوم که عنوان آن «طراحی شماتیک 2» است، با ساختار پیچیده‌تر و تخصصی‌تر در این زمینه آشنا می‌شوید و باید گفت که نسبت به «طراحی 1» دایره‌ی مطالب و توضیحات گسترده‌تر است.

در فصل ششم، با محیط کاری PCB آشنا خواهید شد. در این فصل برای شما شرح داده می‌شود که تنظیمات محیط طراحی در آن چگونه است، تنظیم قوانین به چه شکل صورت می‌گیرد و با چه روش‌هایی قادر خواهید بود تا تعداد لایه‌های PCB را به طور دقیق تنظیم کنید و مورد بررسی قرار دهید. در فصل پایانی و دوازدهم نیز با «لایه‌های برد مدار چاپی در بخش سوم» که تنظیمات آن پیچیده است روبه‌رو می‌شوید. این فصل مناسب کسانی خواهد بود که در این زمینه از تجربیات بیشتری برخوردار هستند.

کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که در حوزه‌ی PCB کار می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer می‌خوانیم

لایه‌های سیگنال

Signal layers در بخش بالا سمت چپ این پنجره امکان تنظیم نمایش یا عدم نمایش لایه‌های سیگنال توسط تیک بخش show و همچنین تغییر رنگ این لایه‌ها با کلیک در بخش color وجود دارد که البته این کار در اغلب موارد پیشنهاد نمی‌گردد. تعداد لایه‌های سیگنال به صورت پیش‌فرض دو لایه است که با توجه به نوع طراحی ممکن است لازم باشد تعداد آن‌ها را افزایش دهیم.

لایه‌های مکانیکی

در بخش Mechanical layers لایه‌های مکانیکی طراحی نشان داده می‌شود. این لایه‌ها مانند لایه‌های سیگنال بستگی به نوع طراحی دارد و ممکن است تعداد آن بیشتر از یک لایه باشد.

لایه‌های مکانیکی در تعیین ابعاد برد و مشخصات مکانیکی برد کاربرد دارد. معمولاً در طراحی‌های ساده تنها ابعاد برد توسط لایه‌های مکانیکی تعیین می‌شود اما در طراحی‌های دقیق‌تر لازم است که مشخصات مکانیکی بیشتری تعیین شود که این کار توسط لایه‌های مختلف مکانیکی صورت می‌پذیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چرا PCB و چرا نرم‌افزار Altium Designer؟
فصل دوم: طراحی شماتیک
فصل سوم: طراحی شماتیک 2
فصل چهارم: طراحی شماتیک 3
فصل پنجم: انتقال شماتیک به PCB
فصل ششم: آشنایی با محیط PCB
فصل هفتم: جانمایی و مسیریابی قطعات
فصل هشتم: ضخامت خطوط در طراحی برد مدار چاپی
فصل نهم: تنظیم ضخامت خطوط
فصل دهم: لایه‌های برد مدار چاپی
فصل یازدهم: لایه‌های برد مدار چاپی 2
فصل دوازدهم: لایه‌های برد مدار چاپی، بخش سوم (تنظیمات پیشرفته)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مقدماتی Altium Designer
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-8871-74-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer

برای دریافت کتاب آموزش مقدماتی Altium Designer و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.