معرفی و دانلود کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ

عکس جلد کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ

کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ با زبانی ساده، شیوا و روان که مناسب کودکان و نوجوانان باشد توسط علی هندی ورکانه تألیف شده است. این کتاب به صوت کاربردی و مفید به آموزش زبان برنامه‌نویسی اسکرچ برای تولید و ساخت انواع بازی‌ها و ویدئوهای سرگرم‌کننده می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ

در عصر تکنولوژی و دیجیتالی امروز، از مهم‌ترین خواسته‌های والدین رشد و پرورش مهارت، هوش و خلاقیت کودکان است. امروزه کودکان و نوجوانان توسط انواع ربات‌ها، بازی‌های ویدئویی، تلفن‌ها و تبلت‌های هوشمند احاطه شده‌اند و بیشتر زمانشان را در فضاهای مجازی و دنیای گسترده‌ی وب می‌گذرانند. والدین امروزی باید بدانند که تمام این نرم‌افزارها یا برنامه‌های رایانه‌ای توسط برنامه‌نویسی ایجاد می‌شوند و فرزندان شما نیز می‌توانند با یادگیری این مهارت برنامه‌هایی مفید و کاربردی را برای خود ایجاد کنند؛ بنابراین آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان، یکی از بااهمیت‌ترین مهارت‌های کلیدی قرن حاضر به شمار می‌آید. ازاین‌رو، کتاب آموزش مهارت برنامه‌نویسی اسکرچ نوشته‌ی علی هندی ورکانه فرزندان شما را با دنیای برنامه‌نویسی آشنا می‌کند.

کارشناسان معتقد هستند که آموزش برنامه‌نویسی به کودکان فواید زیادی دارد که می‌توان به رشد خلاقیت و استعداد، افزایش اعتمادبه‌نفس، تقویت قدرت استدلال و توانایی حل مسائل در کودکان اشاره کرد. همچنین این مهارت می‌تواند آینده‌ای روشن از نظر مالی و جایگاه اجتماعی برای فرزندان شما رقم بزند.

علی هندی ورکانه در کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ در بیست گام یک زبان برنامه‌نویسی ساده و جذاب را به کودکان و نوجوانان به روش خلاقانه‌ای آموزش می‌دهد. فرزندان شما با کمک این کتاب می‌آموزند که چگونه بلوک‌های برنامه‌نویسی را کنار هم قرار دهند و به کمک آن‌ها داستان، انیمیشن، صحنه‌های موزیکال و بازی‌های هیجان‌انگیز را برای خود خلق نمایند و به دوستانشان هدیه دهند. محیط گرافیکی جذاب زبان اسکرچ با قطعات کدی که به‌صورت پازل به یکدیگر متصل می‌شوند، استفاده از این برنامه را برای کودکان شما جذاب‌تر می‌کند.

کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکانی که به یادگیری مهارت برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستند، مناسب است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول – آموزش در محیط فارسی
گام اول – معرفی و نصب برنامه‌ی اسکرچ
گام دوم – آشنایی اولیه با محیط برنامه اسکرچ
گام سوم – آشنایی با دستورات گروه حرکت
گام چهارم – حرکت افقی و عمودی
گام پنجم – ساخت پویانمایی از حرکت شکلک ها
گام ششم – آشنایی با ناحیه‌ی طراحی در اسکرچ
گام هفتم – طراحی شکلک جدید
گام هشتم – حرکت شکلک با صفحه کلید
گام نهم – آشنایی با دستورات گروه ظاهر
گام دهم – ساخت پویانمایی آکواریوم
گام یازدهم – چرخه آب در طبیعت
گام دوازدهم – چرخه زندگی پروانه
گام سیزدهم – آموزش مفهوم کسر
گام چهاردهم – پویانمایی چترباز و غواص
گام پانزدهم – آموزش جمع تصویری و ارزش مکانی
گام شانزدهم – ساخت بازی سبد میوه
بخش دوم – آموزش در محیط انگلیسی
گام هفدهم – آشنایی با کلیات برنامه اسکرچ (Scratch)
گام هجدهم – آشنایی با مفاهیم برنامه نویسی
گام نوزدهم – آشنایی با بخش ظاهر و ساخت انیمیشن
گام بیستم – آشنایی با جلوه‌های بصری و مبدأ مختصات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ
نویسنده
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات301
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ

زهراق
۱۴۰۳/۱/۷
باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما ضمن سپاس ازدست اندرکاران نرم افزارعالی کتابراه کتاب آموزشی مهارت برنامه نویسی بسیارعالی و با بیانی عالی باتوضیحاتی جامع می باشدکه نه تنها برای بزرگسالان خوبه برای استفاده برای دانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی و مقاطع بالاتر بسیار مفیدو کاربردی است.
فاطمه امیدی
۱۴۰۲/۱۰/۵
کتاب خوبی هست، دخترم در دوره‌های استیم کیدز بصورت آنلاین شرکت کرده بود که در کنار ان مطالعه این کتاب بسیار کمک کننده بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ

برای دریافت کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.