معرفی و دانلود کتاب آموزش نرم افزار MATLAB

عکس جلد کتاب آموزش نرم افزار MATLAB
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۵۳,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش نرم افزار MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش نرم افزار MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش نرم افزار MATLAB

مجتبی کوشا و حسن شادکام انور در کتاب آموزش نرم افزار MATLAB، به بررسی و آموزش یکی از نرم‌افزارهای بسیار مهم و کاربردی برای محققین و دانشجویان رشته‌های ریاضی و مهندسی می‌پردازند. امروزه پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی مرهون استفاده از کامپیوتر و همین نرم‌افزارهای کامپیوتری‌ست و یادگیری نحوه‌ی کار با آن‌ها جزء اصلی و انکارناپذیر برای انجام محاسبات دقیق می‌باشد.

درباره‌ی کتاب آموزش نرم‌افزار MATLAB

شکل‌گیری و طراحی نرم‌افزار MATLAB به سال 1970 میلادی باز می‌گردد. زمانی‌که جمعی از دانشجویان مستعد در دانشگاه‌های استنفورد و نیومکزیکو با همکاری یکدیگر، برنامه‌هایی را با هدف حل مسائل مربوط به تئوری ماتریس‌ها، آنالیز داده‌ها و جبر خطی طراحی کردند. بعدها تمام این برنامه‌ها در قالب یک نرم‌افزار واحد به‌نام MATLAB بازنویسی شد و شرکت MathWorks آن را به کاربران ارائه کرد. مجتبی کوشا و حسن شادکام انور در کتاب آموزش نرم‌افزار MATLAB به شما می‌آموزند که MATLAB درواقع یک زبان سطح بالای کامپوتری‌ست و نوع داده‌های اصلی آن ماتریس است. تفاوت اصلی این زبان با زبان‌های C و FORTRAN در این است که هیچ‌نوع عمل کامپایل یا لینک در آن وجود ندارد و کاربر با مشکلاتی که هنگام کار با اعداد در این دو زبان برنامه‌نویسی وجود داشت، در MATLAB برخورد نخواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار که آن را بسیار کاربردی کرده، این است که قابلیت برنامه‌نویسی در خود را نیز دارد و استفاده از دستورات و توابع در آن بسیار ساده است.

کتاب آموزش نرم‌افزار MATLAB حاصل تجربیات چندین سال تدریس دکتر مجتبی کوشا و مهندس حسن شادکام انور در این زمینه است و با مطالعه‌ی آن با کاربردهای گسترده‌ی نرم‌افزار MATLAB آشنا خواهید شد. برای مثال می‌آموزید که این نرم‌افزار کتابخانه‌ی جامعی از توابع ماتریسی، حل معادلات جبری و دیفرانسیل، ترسیم‌ها، گراف‌ها و ... را در خود دارد. با بالا رفتن میزان استفاده از MATLAB توسط متخصصین و دانشجویان، به‌مرور جعبه‌ابزارهایی (Toolbar) نیز به آن اضافه شده که جعبه‌ابزار پردازش سیگنال، پردازش تصویر، کنترل، الگوریتم ژنتیک، منطق فازی، شبکه‌های عصبی و ... از مهم‌ترین آن‌ها هستند. هرکدام از این جعبه‌ابزارها، توابع خاص مربوط به آن مبحث را نیز دارند و شما قادر خواهید بود با نوشتن توابع دلخواه خودتان، جعبه‌ابزارهای بیشتری را نیز به MATLAB اضافه کنید.

دکتر مجتبی کوشا و مهندس حسن شادکام انور کتاب آموزش نرم‌افزار MATLAB را در یازده فصل تحت‌عناوین «اصول و کلیات»، «ماتریس‌ها و بردارها»، «دستورها و توابع ورودی و خروجی»، «برنامه‌نویسی»، «ایجاد توابع در MATLAB»، «توابع آنالیز داده، ریشه‌یابی، مشتق و انتگرال‌گیری عددی»، «حل معادلات دیفرانسیل»، «چندجمله‌ای‌ها»، «پردازش نمودار، درون‌یابی و برون‌یابی»، «عملیات سمبلیک (نمادین)» و «گرافیک دوبعدی و سه‌بعدی» به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. ضمناً در پایان هر فصل جهت فهم و یادگیری بهتر مطالب، تمریناتی را نیز در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند.

کتاب آموزش نرم‌افزار MATLAB را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب آموزش نرم‌افزار MATLAB برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای کلیه‌ی دانشجویان و محققین رشته‌های ریاضی و مهندسی کاربردی و مفید خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مولفان
فصل اول: اصول و کلیات
فصل دوم: ماتریس‌ها و بردارها
فصل سوم: دستورها و توابع ورودی و خروجی
فصل چهارم: برنامه‌نویسی
فصل پنجم: ایجاد توابع در MATLAB
فصل ششم: توابع آنالیز داده، ریشه‌یابی،‌ مشتق و انتگرال‌گیری عددی
فصل هفتم:‌ حل معادلات دیفرانسل
فصل هشتم: چندجمله‌ای‌ها
فصل نهم: برازش نمودار، درون‌یابی و برون‌یابی
فصل دهم: عملیات سمبلیک (نمادین)
فصل یازدهم: گرافیک دوبعدی و سه‌بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش نرم افزار MATLAB
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات315
زبانفارسی
شابک978-600-124-235-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های ریاضی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۵۳,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش نرم افزار MATLAB

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش نرم افزار MATLAB

برای دریافت کتاب آموزش نرم افزار MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.