معرفی و دانلود کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل: قابل استفاده برای تمام رشته‌های فنی و مهندسی

عکس جلد کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل: قابل استفاده برای تمام رشته‌های فنی و مهندسی
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۹۹,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل: قابل استفاده برای تمام رشته‌های فنی و مهندسی

کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل اثر احمد درویشی راهنمایی جامع و کارآمد برای دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی است که مطالب را به‌صورت گام‌به‌گام پیش می‌برد تا خواننده از نقطه‌ی صفر، چگونگی استفاده از نرم‌افزار یادشده را بیاموزد. این کتاب با تشریح مفاهیم اولیه آغاز می‌شود و در ادامه تمامی کاربردهای MATLAB را پوشش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل

سیستم کنترل خطی به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین دروس رشته‌های فنی و مهندسی، نقشی کلیدی را در صنایع و مطالعات مرتبط ایفا می‌کند. بنابراین درک و دریافت آن، از اهمیت چشمگیری برخوردار است. در این میان مهندسان و علاقه‌مندان به این رشته‌ها می‌توانند با مطالعه‌ی کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل، نوشته‌ی احمد درویشی، از مطالب آموزشی این اثر بهره‌مند شده و نیازی به کتب و مراجع دیگر نداشته باشند.

کتاب حاضر به مباحثی همچون مدل‌سازی ریاضی سیستم، تحلیل رفتار دینامیکی و طراحی کنترل‌کننده‌ جهت ارتقای عملکرد می‌پردازد و در تلاش است طی شش فصل، تمامی نکات مهم این گرایش را خاطر نشان کند.

نویسنده، کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل را با شرح مباحث مقدماتی آغاز می‌کند تا مخاطب را از مطالعه‌ی هرگونه منبع دیگری بی‌نیاز کند. سپس به تحلیل سیستم‌های کنترل خطی در حوزه‌ی زمان می‌پردازد و در فصل سوم، اتصال بین مدل‌ها را بررسی می‌کند. فصل پنجم به طراحی کنترل‌کننده‌ی PID و MATLAB اختصاص دارد و فصل پایانی هم درباره‌ی مدل‌سازی عدم قطعیت پارامتری و آنالیز حساسیت است.

شایان ذکر است که جعبه‌افزار سیستم‌های کنترل در نرم‌افزار متلب، الگوریتم‌ها و عملکردهای استاندارد جهت آنالیز، طراحی و تنظیم پارامترها در سیستم‌های کنترل خطی را شامل می‌شود. همچنین امکان آنالیزهایی نظیر پاسخ پله و ضربه، ترسیم نمودار، بررسی پایداری سیستم و بهبود عملکرد، را برای کاربر فراهم می‌کند. بااین‌حال بسیاری از علاقه‌مندان و فعالان رشته‌های فنی و مهندسی، نحوه‌ی استفاده از این ابزارها را بلد نیستند و ضرورت کتاب پیش رو درست در همین نقطه نمایان می‌شود.

کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل با زبانی ساده و گویا به رشته‌ی تحریر درآمده تا برای همه قابل درک باشد. همچنین به نحوی نگارش شده که خواننده در نهایت بر تمامی کاربردهای نرم‌افزار متلب مسلط شود.

این کتاب را انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به فعالان تمامی رشته‌های فنی و مهندسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل: قابل استفاده برای تمام رشته‌های فنی و مهندسی می‌خوانیم

سیگنال ضربه مهم‌ترین سیگنال در آنالیز سیستم‌های خطی محسوب می‌شود. نوع پاسخ سیستم به این سیگنال در واقع پاسخ آن به هر سیگنال دیگری را نیز تعیین می‌کند. در سیستم‌های خطی پاسخ ضربه از لحاظ ریاضی مشتق پاسخ می‌باشد. در MATLAB به سادگی می‌توان پاسخ ضربه یک سیستم را تعیین کرد. برای این منظور نخست سیستم مورد نظر تعریف می‌شود (در فضای حالت یا به شکل تابع تبدیل). سپس به‌سادگی و با اجرای دستور impluse می‌توان پاسخ آن را ترسیم نمود و یا از این پاسخ ضربه به شکل رشته‌های عددی خروجی گرفته و در جای مورد نظر از آن استفاده کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مباحث مقدماتی
فصل دوم: تحلیل سیستم‌های کنترل خطی در حوزه زمان
فصل سوم: اتصال بین مدل‌ها
فصل چهارم: تحلیل جامع سیستم‌های کنترل خطی
فصل پنجم: طراحی کنترل کننده PID و Matlab
فصل ششم: مدل‌سازی عدم قطعیت پارامتری و آنالیز حساسیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل: قابل استفاده برای تمام رشته‌های فنی و مهندسی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-622-218-135-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۰۰۰۰ ۹۹,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل

برای دریافت کتاب کاربرد نرم افزار MATLAB در مهندسی کنترل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.