معرفی و دانلود کتاب آموزش نقاشی: طراحی چهره

عکس جلد کتاب آموزش نقاشی: طراحی چهره
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش نقاشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش نقاشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش نقاشی: طراحی چهره

کتاب آموزش نقاشی اثر والتر تامس فاستر، به صورت تصویری، طراحی چهره را به مخاطبان آموزش می‌دهد. نویسنده در این کتاب تلاش کرده با ساده‌ترین روش، مباحث آموزشی را ارائه کند. به نحوی که اثرش منبع مناسبی برای هنرجویان تمام سنین باشد.

درباره‌ی کتاب آموزش نقاشی

والتر تی فاستر (Walter Foster) نقاش و مربی نقاشی برجسته‌ی قرن بیستم است که کتاب‌های بسیاری با موضوع آموزش نقاشی نگاشته است. کتاب‌های آموزشی فاستر از منابع منحصربه‌فرد آموزش نقاشی هستند. کتاب آموزش نقاشی: طراحی چهره (Drawing: Faces)، همان‌طور که از نامش پیداست، به طور تخصصی و ویژه به آموزش این بخش از نقاشی به هنرجویان می‌پردازد.

کتاب حاضر روشی قدم به قدم و آسان را برای آموزش طراحی چهره به مخاطبان در پیش گرفته است و به همین خاطر، برای طیف وسیعی از هنرجویان با سنین متفاوت مناسب است.

موضوع نقاشی چهره‌ی انسانی، موضوعی پرچالش در هنر نقاشی است و هنرمندان و مربیان کمی توانسته‌اند این موضوع را به نحوی رضایت‌بخش برای هنرجویان تبیین کنند. از این جهت کتاب آموزش نقاشی (طراحی چهره) که اصول اولیه‌ی طراحی چهره، ویژگی‌های صورت و مسائلی حرفه‌ای‌تر را به شیوه‌ای آسان و کارآمد به مخاطبان ارائه می‌کند، کتابی بسیار مغتنم و قابل اعتماد است.

والتر تامس فاستر در این کتاب ویژگی‌ها و تفاوت‌های میان چهره‌های زنان و مردان و کودکان و سالمندان را برای مخاطب تبیین می‌کند و به او کمک می‌کند که هر چهره را با خصوصیات مختص خود رسم کند. هم‌چنین جزئیاتی را در طراحی و نقاشی صورت‌ها در نماهای متفاوت به هنرجویان ارائه می‌کند. این مطالب، بیشتر حجم کتاب را به خود اختصاص داده‌اند. پس از طرح مسائل اصلی، نویسنده نکاتی را برای دست یافتن به سبک شخصی برای هنرجویان بیان می‌کند.

شیوه‌ی نوشتن کتاب به گونه‌ای است که هنرجویان با مطالعه و تمرین بر اساس آن، در آغاز با نکات مقدماتی و ابتدایی مانند ویژگی‌های کاغذ و مداد و پاک‌کن، تکنیک‌های سایه‌زنی، و... آشنا می‌شوند. سپس به یادگیری ویژگی‌های انواع چهره‌ها و اختلاف‌های آن‌ها می‌پردازند. با یادگیری این مطالب به طور عمیق خوانندگان به طور متوسط در موضوع کشیدن چهره‌ی انسانی مهارت کسب می‌کنند. اما دست یافتن به سبک شخصی در نقاشی مسئله‌ی دیگری است که در نسبت نقاشان حرفه‌ای قابل طرح است. هنرجویان می‌توانند با مطالعه‌ی نکات پایانی کتاب سبک خاص خود را نیز تا حدودی پیدا کنند.

کتاب آموزش نقاشی: طراحی چهره، نوشته‌ی والتر فاستر توسط میلاد شیروانی ترجمه شده و در انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش نقاشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به یادگیری نقاشی، به‌ویژه حوزه‌ی طراحی چهره مناسب است.

در بخشی از کتاب آموزش نقاشی: طراحی چهره می‌خوانیم

برای توسعه سبک کاری و هنری‌تان می‌توانید آزمایش‌ها و تمرین‌های مختلف را همانند این طرح انجام دهید و با استفاده از سایه‌های کوچکی که در طرح وارد می‌کنید می‌توانید بعد سنگینی را ایجاد کنید و همچنین خطوطی که در یک طراحی ترسیم می‌کنید میتواند جزئیات خاصی را به طرح اضافه کند و تمام این ویژگی‌ها به شما بستگی دارد که طرحتان را چگونه مایل هستید رسم کنید.


طراحی و نقاشی یک مطالعه مادامالعمر است و همیشه میتوانید موضوعات گوناگون را برای گسترش مهارت‌هایتان پیدا کنید و رسمشان کنید. به این موضوع دقت داشته باشید که تمرینات را کنار نگذارید و در این راه به خودتان باور داشته باشید و احساس غرور کنید زیرا دارای هنری بسیار عالی هستید

فهرست مطالب کتاب

چهره‌ها
شروع کردن
کاغذ
سایر موارد مفید
صحبت نهایی
تکنیک‌های سایه‌زنی
ویژگی‌های نقاشی بزرگ‌سالان
ویژگی‌های نقاشی کودکان
ویژگی‌های نقاشی بینی و گوش بزرگ‌سالان
ویژگی‌های نقاشی چشم‌ها و لب‌های بزرگ‌سالان
جزئیات نقاشی زنان
جزئیات نقاشی مردان
جزئیات نقاشی کودکان
نقاشی چهره زنان از نمای روبرو
نقاشی مردان در نمای سه‌چهارم
نقاشی چهره کودکان از نمای روبرو
نقاشی چهره زنان سالمند
نقاشی مردان سالمند
مردم جهان
توسعه سبک
درباره هنرمند نقاش
ویژگی‌های نقاشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش نقاشی: طراحی چهره
نویسنده
مترجممیلاد شیروانی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-8871-44-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش نقاشی

N
۱۴۰۳/۲/۷
کتاب خوبی هست. البته من تا حدودی زمینه نقاشی دارم. و با این کتاب راحت تر می‌تونم کار کنم. به هر حال روزی ۲۵ دقیقه ۴ روز در هفته تمرینات این کتاب را انجام میدم. مشکل اینجاست که هنوز برای طراحی به کتاب وابسته هستم. به مرور باید با تمرین بتونم خودم را به سطحی برسانم که بدون الگو گرفتن از کتاب خودم طراحی زیبا و اصولی انجام بدم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش نقاشی

برای دریافت کتاب آموزش نقاشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.