معرفی و دانلود کتاب مبانی طراحی

برای دانلود قانونی کتاب مبانی طراحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی طراحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی طراحی

مبتدیان هنر طراحی با خواندن کتاب مبانی طراحی، اثر ویلیام اف. پاول، مایکل باتکاس، والتر فاستر، میشل مالتسف و میا تاواناتی، نکته‌های مهمی را در زمینه‌ی طراحی طبیعت بی‌جان، مناظر، حیوانات و انسان‌ها می‌آموزند. نویسندگان به‌صورت مرحله‌به‌مرحله، اصول ترسیم اشیاء و پدیده‌های مختلف را از زوایای گوناگون به هنرجویان و خوانندگان این کتاب حیطه‌ی هنر آموزش می‌دهند و درعین‌حال، برخی آموزه‌های کلی را در مورد پرسپکتیو با مخاطبان در میان می‌گذارند.

درباره‌ی کتاب مبانی طراحی

برای یادگیری هنر طراحی با قلم می‌توان هم از استادان و مربیانی کمک گرفت که در آموزشگاه‌ها در حال تدریس هستند و هم به سراغ کتاب‌های فراوانی رفت که با هدف آموزش این هنر به نگارش درآمده‌اند. استفاده از کتاب‌های آموزشی هم هزینه‌ی کمتری برای هنرجویان خواهد داشت و هم تمامی نکات کاربردی را به صورت یک‌جا در اختیارشان قرار خواهد داد. اگر شما هم به‌سبب رشته‌ی تحصیلی یا حتی بنا به علایق شخصی خود قصد دارید این هنر زیبا را بیاموزید و می‌خواهید به این منظور از کتاب‌های آموزشی بهره ببرید، پیشنهاد ما به شما مطالعه‌ی کتاب مبانی هنر (The Art of Basic Drawing) خواهد بود. گروهی از نویسندگان، متشکل از ویلیام اف. پاول (William F. Powell)، مایکل باتکاس (Michael Butkus)، والتر فاستر (Walter Foster)، میشل مالتسف (Michael Butkus) و میا تاواناتی (Mia Tavonatti) نگارش این کتاب جامع را به عهده داشته‌اند.

اگر پیش از این، هرگز به سراغ هنر طراحی نرفته‌اید و پیشینه‌ای در این زمینه ندارید، اصلاً نگران نباشید. نویسندگان کتاب حاضر را دقیقاً برای هنرجویان مبتدی و تازه‌کار نگاشته‌اند و کوشیده‌اند آموزش‌های خود را با بیان ساده‌ترین موضوعات آغاز کنند. کتابی که پیش رو دارید پنج فصل کلی را شامل می‌شود که در ادامه، مروری مختصر بر هر کدام از فصول آن خواهیم داشت.

نویسندگان در فصل نخست کتاب، ضمن معرفی ابزار لازم برای طراحی، برخی مباحث مقدماتی را در رابطه با فرم‌دهی و پرسپکتیو آموزش داده‌اند. در فصل دوم کتاب مبانی طراحی، طبیعت بی‌جان مورد توجه بوده. نحوه‌ی کشیدن انواع میوه‌ها و گل‌ها در همین فصل شرح داده شده است. طراحی حیوانات و شیوه‌ی ترسیم آن‌ها در سومین فصل کتاب بررسی شده. ویلیام اف. پاول، مایکل باتکاس، والتر فاستر، میشل مالتسف و میا تاواناتی در این فصل، طرز طراحی سگ‌ها، گربه‌ها، حرکات حیوانات، اسب‌‌ها، پرندگان و... را به مخاطبان می‌آموزند.

خوانندگان به کمک فصل چهارم یاد می‌گیرند که چگونه می‌توانند مناظری مانند کوه، بیابان، آسمان، جنگل‌ها و... را بر روی کاغذ طراحی کنند. سرانجام در فصل پنجم، اصول طراحی اندام انسان‌ها آموزش داده شده. شیوه‌ی طراحی انسان در موقعیت‌های فیزیکی گوناگون، ترسیم نیم‌رخ انسان‌ها و ساختار کلی بدن انسان، همچنین تفاوت طراحی کودکان و بزرگسالان از موضوعات اصلی این فصل به شمار می‌آیند.

چاپ و انتشار این کتاب آموزشی و کاربردی را نشر برگ نگار به عهده داشته. بهروز سازور و معصومه سلحشور نیز ترجمه‌ی این اثر را به انجام رسانده‌اند.

کتاب مبانی طراحی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه قصد دارید با اصول هنر طراحی آشنا شوید و مقدمات لازم را برای یادگیری این هنر بیاموزید، تهیه و مطالعه‌ی کتاب مبانی طراحی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مبانی طراحی می‌خوانیم

دو نوع گل داوودی این صفحه شامل پامپون و ژاپنی است. گل داوودی پامپون گل‌های دو تا پنج سانتی می‌دهد که بیش از اینکه بزرگ و کروی باشند، شبیه دکمه هستند. گل داوودی ژاپنی تا ده سانت یا بیشتر رشد می‌کند و گل‌هایی بی‌نظم می‌دهد که در بعضی موارد شبیه شقایق دریایی هستند. برای طراحی هر یک از این گل‌ها، مراحل موردنظر را طی کنید تا اینکه ویژگی و ترکیب گلبرگ‌ها را نشان دهید. بهترین ابزار در این طراحی تخته بریستول فلزی و مداد HB و 2B است. کاغذ صاف نیز سطح خوبی برای طراحی دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ای بر مبانی طراحی
مقدمه‌ای بر طراحی طبیعت بی‌جان
مقدمه‌ای بر طراحی حیوانات
مقدمه‌ای بر طراحی مناظر طبیعی
مقدمه‌ای بر طراحی انسان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی طراحی
نویسنده، ، ، ،
مترجمبهروز سازور، معصومه سلحشور
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-964-7352-54-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی طراحی

M.z
۱۴۰۲/۱۲/۴
واقعا کامل و عالی توضیح داده شده. این کتاب در واقع برای کسی که میخواد طراحی رو از پایه شروع کنه عالیه حتما سعی کنین پله به پله کتاب رو مطالعه کنین و روزی ۳ ساعت رو برای تمرین بگذارین
سعیده قاسمی
۱۴۰۳/۲/۳
برای من مفید است. هم نوع طراحی‌های متفاوت دارند و هم موضوعات مهم طراحی. برای مبتدیان کتاب تقریبا کاملی است. ترجمه هم زیاد از فارسی معیار دور نبود. جملات قابل فهم و درک است
دریا نخعی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
خیلی کارآمد بود گرچه علاقه و تلاش و تمرین باید کنارش باشه تا نتیجه بده
مهدی صادقی
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتابش برای افراد مبتدی گزینه خوبیه. بدون دردسر توضیح میده
زهرا کاظمی
۱۴۰۳/۱/۵
توضیحاتش روان و خوبه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب مبانی طراحی

برای دریافت کتاب مبانی طراحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.