معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++

کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++ تألیف حمیدرضا افشار راد تلاش دارد مرجعی کامل در مورد برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس باشد و به‌صورت کاربردی و با ارائه‌ی مطالب علمی و تخصصی این زبان را آموزش دهد. این اثر با استفاده از منابع مختلف و همینطور ارائه‌ی مثال‌های متعدد برای هر مبحث، منبعی عملی و قابل‌اتکا برای آموزش C++ است.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++

زبان برنامه‌نویسی C++ زبانی همه‌منظوره و پرکاربرد است و سال‌هاست که در بسیاری از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان سطح متوسط محسوب می‌شود، بنابراین هم ویژگی‌های زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا و هم سطح پایین را در خود دارد. سی پلاس پلاس زبانی ایستا است و همین باعث شده نسبت به زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا که پویا محسوب می‌شود (مثل زبان پایتون)، سرعت کامپایل بیشتری داشته باشد. ویژگی‌های متعدد ++C امکانات زیادی به برنامه‌نویس داده تا از آن در زمینه‌های مختلف استفاده کند: یکی از کاربردهای اصلی سی پلاس پلاس در ساخت ویدئوگیم‌هاست. این زبان برنامه‌نویسی در توسعه‌ی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها هم نقش مهمی دارد و بسیاری از اپ‌های مهم مثل ادوبی، یوتیوب و اسپاتیفای از این زبان استفاده کرده‌اند. همینطور در سخت‌افزارهایی همچون ساعت‌های هوشمند و تجهیزات پزشکی هم از این زبان استفاده می‌شود.

زبان برنامه‎‌نویسی سی پلاس پلاس زبانی شی‌گرا، پیچیده و قدرتمند است و به همین‌خاطر فراگیری آن نیاز به آموزش درست و اصولی دارد. کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++ این امکان را می‌دهد که با کلیات، قواعد و اصول این زبان حرفه‌ای آشنا شوید. این کتاب کاربردی برای مباحث مختلف مثال و نمونه‌های متفاوتی ارائه می‌دهد تا مطلب به خوبی درک شود.

C++ را بیارنه استراس‌تروپ در سال 1985 و بعد از نزدیک به شش‌سال کار مستمر منتشر کرد؛ دقیقاً در همان زمانی که کامپیوترها به شکل عمومی در حال گسترش بودند و خلاء زبان برنامه‌نویسی‌ای همه‌منظوره حس می‌شد. تا پیش از این زبان‌های برنامه‌نویسی تک‌منظوره بودند و فقط برای یک رشته یا زمینه کاربرد داشتند. در دهه‌ی 1960 زبان برنامه‌نویسی سیمولا، مفهوم کلاس را ارئه کرد که اجازه می‌داد هر کس نرم‌افزار تخصصی خود را بسازد. استراس‌تروپ با ایده‌ی ترکیب کردن مفاهیم کلی زبان سیمولا با بخشی از ویژگی‌های زبان برنامه‌نویسی سی، زبان سی پلاس پلاس را ابداع کرد که بهترین زبان زمان خود و همچنان یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای برنامه‌نویسی دنیاست.

کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++ سعی کرده همه‌ی مباحث سی پلاس پلاس را پوشش دهد تا همه با هر سطحی که دارند، بتوانند از این کتاب بهره ببرند. حمیدرضا افشار راد برای کتابش از منابع، درسگفتارها و سایت‌های داخلی و خارجی متنوعی استفاده کرده است.

کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ی آن‌هایی که می‌خواهند زبان سی پلاس پلاس خود را تقویت کنند و حتی آن‌هایی که می‌خواهند با این زبان آشنا شوند و دانش قبلی در موردش ندارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++ می‌خوانیم

وجود مرجعی که شامل مطالب علمی و تخصصی زبان برنامه‌نویسی C++ باشد برای دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه ضروری است. این مرجع باید شامل فهرست و محتوای کاربردی موضوعات زبان برنامه‌نویسی C++ به همراه مثال‌هایی مناسب برای درک مطلوب برنامه‌ها باشد.

پس از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در زمینه طراحی و برنامه‌نویسی سامانه‌های نرم‌افزاری و همچنین تدریس در مراکز علمی و کاربردی و مجتمع فنی تهران، عقیده دارم که در کنار شیوه‌های رایج تدریس زبان برنامه‌نویسی، استفاده از کتابی که شامل نگاه کاربردی به موضوعات باشد، در درک مطلب، فهم موضوعات و مفاهیم ارائه‌شده در کلاس کمک شایانی به دانشجویان خواهد کرد. تمرکز کتاب پیش رو به موضوعات درسی و مفاهیم زبان برنامه‌نویسی است. برای نگارش این کتاب از مراجع معتبر نظیر وبسایت مکتبخونه و مجتمع فنی تهران و برخی سایت‌ها و منابع خارجی استفاده شده است. این کتاب شامل دو ضمیمه است؛ در ضمیمه 1برنامه تغییر رنگ حروف در مانیتور و در ضمیمه 2 مروری بر ریاضیات موردنیاز این کتاب شامل نظریه مجموعه‌ها و منطق ریاضی آمده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل صفر: مقدمات، آشنایی با کامپیوتر و الگوریتم
فصل اول: مبانی ++C
فصل دوم: عملگرها و اولویت‌ها در زبان ++C
فصل سوم: ساختار شرطی
فصل چهارم: ساختار حلقه
فصل پنجم: آرایه‌ها 
فصل ششم: رشته‌ها 
فصل هفتم: ساختار STRUCT 
فصل هشتم: توابع کتابخانه‌ای، فضای نام و USING
فصل نهم: اشاره‌گرها
فصل دهم: توابع
فصل یازدهم: پردازش استثناها 
فصل دوازدهم: جست‌وجو و مرتب‌سازی
فصل سیزدهم: شی‌گرایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-218-327-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی زبان برنامه‌نویسی C++ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.